Mniej niż rok zajęło Citroënowi sprzedanie 200.000 egzemplarzy trzeciej generacji Citroëna C3. Auto cieszy się niesłabnącym zainteresowaniem na wielu rynkach, a przecież nie wszędzie zostało wprowadzone w tym samym czasie.
Nowa, trzecia już generacja Citroëna C3, trafiła na rynek w listopadzie 2016 roku. Sukcesywnie wprowadzano ten model na poszczególne rynki europejskie. W ciągu pierwszych trzech miesięcy bieżącego roku sprzedaż C3 w Europie wzrosła w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego i poprzedniego modelu o 64%. Nic dziwnego, że w mniej niż rok udało się sprzedać 200.000 egzemplarzy tego samochodu.
Klienci kupujący C3 chętnie wybierają samochody z gamy wysokich wersji wyposażeniowych. Blisko 45% europejskich zamówień przypadło na najbogatszą wersję Shine. Ponad 60% aut zamówiono w wersji dwukolorowej – z dachem w innym kolorze, niż reszta nadwozia. Ponad 55% sprzedaży stanowią samochody z okładzinami Airbump®. Wiele aut ma też opcjonalne wykończenie wnętrza, ponadstandardowe.
Warto zauważyć, że klienci są zadowoleni z zakupu Nowego C3. Auto uzyskało wysoką ocenę (4,7 na 5 możliwych do uzyskania – średnia z siedmiu krajów europejskich) wśród klientów, którzy zechcieli się wypowiedzieć w systemie Citroën Advisor.
Nowy Citroën C3 w mniej niż rok uzyskał też trzydzieści rozmaitych nagród. Wśród najbardziej prestiżowych z pewnością trzeba wymienić Najlepszy Samochód Miejski od BBC Top Gear, Red Dot design Award, czy najświeższe wyróżnienie, o którym pisaliśmy dziś w nocy – Auto Europa 2018 przyznane we Włoszech.
Jak zresztą możecie tam przeczytać, w samej tylko Italii sprzedano już ponad 30.000 egzemplarzy Nowego C3!
Krzysztof Gregorczyk; zdjęcia: Citroën
Najnowsze komentarze