Styl: piękne wyrażenie wielkości…
Centrum Stylu Peugeot zaprojektowało 207 o opływowych kształtach łącząc kompaktowy i dynamiczny zarys z wyważoną wielkością samochodu, zachęcającego do jazdy.
Zapożyczony z hatchbacka przód daje początek oryginalnemu profilowi o wyrazistych liniach – oszklonej powierzchni w kształcie księżyca, tylnej szybie bocznej podobnej do tej z 407 SW, dwukolorowej strzałce zarysowanej poprzez odbicie tylnej szyby oraz długiej smudze tylnych rubinowych reflektorów. Rozmieszczone po bokach, rozszerzają się one w kierunku reflektorów z kryształowego szkła, które również są znacznie wysunięte w bok.
Pełny tył, jako obietnica dostępnej wielkości i siły współgra z przodem i świadczy o równowadze stylu.
Czerwone światła z gładkiego szkła będące znakiem rozpoznawczym 207 SW mają perforowaną osłonę z efektem diod oraz metalową maskę, która podkreśla pięć funkcji oświetlenia.
Te dwa rubinowe reflektory wyglądają jak podstawa wielkiego przyciemnionego zwierciadła tylnej szyby, której widoczne zawiasy są wypolerowane jak otoczaki. Rzut okiem na „szerokość” samochodu podkreśla potencjalnie dostępne miejsce.
W licznych wersjach „lotnicze” relingi dachowe połączone bądź nie ze szklanym panoramicznym dachem nadają pojazdowi płynnego i oryginalnego stylu.
Architektura oraz struktura – źródła osobowości…
207 SW dzieli wraz z innymi sylwetkami 207 płytę podłogową 1 grupy PSA Peugeot Citroën, dostosowaną do zwiększonych wymagań tej gamy w zakresie bezpieczeństwa, dynamiki oraz radości z jazdy.
Ten nowy „płatek” stokrotki 207 ma wiele wspólnego ze swoim rodzeństwem, uwypuklając jednakże pewne mocne strony – jasność, wielkość i wewnętrzną wygodę, praktyczność oraz łatwość w obsłudze – w wyszukanej estetycznej otoczce, na którą składają się elegancja i dynamika.
Zastosowanie tych rozwiązań oraz ich rezultat świadczą o silnej inspiracji architekturą oraz konstrukcją hatchbacka 207.
Peugeot 207 SW przejmuje od hatchbacka przód pojazdu, podstawę aż do linii słupków, karoserię aż do środkowego łuku (oprócz dachu), jednakże ma również własne cechy charakterystyczne:
– „magiczne” rozłożenie tylnych siedzeń, typu „sala kinowa” – nowa belka mocująca 207 SW składa się z rozbudowanej belki siedzeń 207 CC.
– pojemność i funkcjonalność bagażnika – usługi wyższej klasy wymagane dla tego typu samochodu – tylna podstawa oraz podłoga bagażnika hatchbacka zostały wydłużone.
– połączenie estetyki i objętości – profil oraz długość dachu są specyficzne dla sylwetki (dach z blachy lub duży panoramiczny dach)
– zapewnienie łatwego dostępu do bagażnika pozbawionego progu – Peugeot 207 SW został wyposażony w nowy tylny pierścień, który również usztywnia konstrukcję
– dynamika i oryginalność stylu – zachowano specyficzne nadwozie z tylnymi bocznymi panelami i trójkątną szybką oraz dużą tylną szybę z szybami bocznymi
– równowaga stylu – tylne drzwi aż do linii szyb zostały zapożyczone z pięciodrzwiowego hatchbacka, jednakże w górnej części są lekko wypionowane, co zwiększa jeszcze powierzchnię oszkloną i poprawia komfort widzenia z boku
– zwiększenie praktyczności – tylna część jest wyposażona seryjnie lub opcjonalnie w szybę otwieraną niezależnie od klapy bagażnika,
Wreszcie, dla ułatwienia wykonywania napraw podłoga bagażnika została wykonana ze stali o ulepszonych właściwościach elastycznych, a pomiędzy zderzakiem a tylna konstrukcją zastosowano 100 mm materiału chłonnego.
Opracowany w ten sposób 207 SW oferuje dobre parametry w zakresie sztywności. Przy nacisku na oś 100 daN, kąt skrętu wynosi jedynie 0,9 mrd.
Wyważone wielkości…
Długość 207 SW wynosi 4,156 m (lub 4,149 m z klasycznym przodem)
Zwis przedni oraz rozstaw osi zostały zapożyczone z hatchbacka, różnica w stosunku do hatchbacka wynosi + 119 mm, na zwisie tylnym.
Szerokość 1,748 m (na poziomie uchwytów drzwiowych) jest identyczna jak w hatchbacku 207.
Wysokość wynosi 1,510 m, więcej o + 38 mm niż w hatchbacku 207. Wraz z relingami dachowymi wysokość osiąga 1,527 m.
Dla przypomnienia, wymiary zastępowanego 206 SW są następujące:
– Długość 4,028 m (+ 199 mm w stosunku do hatchbacka 206, na poziomie zwisu tylnego)
207 SW oferuje długość większą o + 121 mm
– Szerokość 1,664 m
207 SW jest szerszy o + 84 mm
– Wysokość 1,444 m (z relingami dachowymi)
207 SW jest wyższy o + 83 mm (z relingami dachowymi)
Wymiary wewnętrzne świadczące o wielkości i komforcie…
Specyficzny profil dachu z blachy lub szklanego panoramicznego dachu o większym nachyleniu niż w hatchbacku umożliwiają udostępnienie większej przestrzeni dla wszystkich miejsc:
– z przodu zyskuje się 17 mm przestrzeni
– nowe rozłożenie tylnych siedzeń, o +20 mm wyżej niż w hatchbacku, tworzące efekt „amfiteatru” zapewnia pasażerom lepszą widoczność z przodu oraz więcej miejsca (+ 24 mm na wysokość) w stosunku do hatchbacka.
Podwyższenie tylnych siedzeń wiąże się również z przesunięciem o 15 mm punktu ich zamocowania, co wydłuża kabinę o 1694 mm (1675 mm w hatchbacku) zwiększając w ten sposób miejsce na nogi.
Inne cechy świadczące o przestronności są identyczne jak w hatchbacku.
(Przypomnijmy, że 207 oferują o 60 mm więcej miejsca na łokcie w stosunku do 206).
Zapewniony panoramiczny widok…
Niedostępny w 206 SW szklany panoramiczny dach stanowi skok generacji 207 SW, który odtąd wyposażony jest we wszystkie wspólne cechy dla oferty SW.
Cała gama 207 SW może seryjnie lub opcjonalnie korzystać ze światła przenikającego do wnętrza poprzez dach.
Bez względu na zajmowane miejsce widok na niebo lub gwiazdy wzbudza w pasażerach 207 SW poczucie przestrzeni i swobody. Przeźroczysta powierzchnia otacza, jak w hatchbacku, osłony przeciwsłoneczne oraz konsolę dachu, co daje wrażenie mniejszego przekroju dachu. Dzięki elektrycznie sterowanej zasłonie zoptymalizowano również postrzeganie długości. W ten sposób, tylna linia panoramicznego dachu w 207 SW jest usytuowana pod kątem 25°, a nie jak w hatchbacku 207 pod kątem 45°, w stosunku do pionowej linii oka, zapewniając w ten sposób większe pole widzenia. Ponadto, starannie wybrane farby oraz cechy charakterystyczne poszczególnych warstw przepuszczają jedynie 14% ciepła, zachowując 22% światła.
Szkło o powierzchni 1,106 m2 rozprasza zatem bardzo przyjemne światło, które może być częściowo lub zupełnie osłabione (w ciągu 10 sekund) poprzez sterowaną elektrycznie zasłonę. Jej dwie zaciemnione części poruszają się osobno i łączą w tylnej części dachu. Są one napędzane silnikiem elektrycznym przymocowanym z tyłu w rogu do poprzecznicy. Silnik jest sterowany za pomocą wyłącznika umieszczonego na konsoli, blisko hamulca ręcznego, w sposób umożliwiający dostęp do niego zarówno od strony przednich, jak i tylnych siedzeń.
W funkcji „całkowitego zaciemnienia” zasłona przyczynia się do wyciszenia dźwięków w 207 SW, dzięki właściwościom tłumiącym hałas.
Rozproszenie światła zapewnia panoramiczny dach o zoptymalizowanej szerokości, który może występować sam lub z podłużnymi relingami dachowymi. W związku z tym uszczelki w formie półksiężyców (opatentowane) zapewniają wysoką jakość i w określonych przypadkach mogą być zastąpione przez nóżki relingów dachowych o takim samym kształcie.
Oryginalne relingi dachowe…
„Lotnicza” oraz „awangardowa” elegancja odsyła do funkcjonalnego charakteru podłużnych relingów z giętkiego aluminium, spoczywających na plastikowych nóżkach z 30% zawartością wełny szklanej.
W zależności od wersji mają one „kolor aluminiowy” lub są pomalowane na czarno.
Mogą udźwignąć ładunek o wadze 75 kg i pomyślnie przeszły specjalistyczne testy pod kątem wytrzymałości na oderwanie i przybliżenie.
Można na nich łatwo i szybko zamontować relingi poprzeczne oraz blokadę antywłamaniową.
Wielofunkcyjna część tylna…
W Peugeocie 207 SW umożliwia ona dostęp do bagażnika na dwa sposoby, w zależności od wersji:
– w początkowych wersjach gamy, bez panoramicznego dachu, części blaszane i oszklone są połączone. Ruchoma część dachu jest otwierana elektrycznie za pomocą rączki umieszczonej nad tablicą rejestracyjną, którą wystarczy unieść w górę bez użycia siły. Dwa boczne nacięcia umożliwiają jej łatwe zamknięcie.
– w większości Peugeotów 207 SW, część oszklona jest wyposażona w stylowe przeguby, które umożliwiają jej otwieranie niezależnie od całości dachu. Umożliwia to specjalna łopatka, przylegająca do rączki, służącej do całkowitego otwarcia części dachu. Łopatka i rączka różnią się gramaturą. Do niezależnego otwierania tylnej szyby nadwozia służy również 3 przycisk zdalnego sterowania HF, który odblokowuje zasuwę. Tylna szyba nadwozia jest zaciemniona na wzór „odbicia” tylnych paneli bocznych, które stanowią jej przedłużenie.
Dostęp do tylnego przedziału przez tę szybę umożliwia:
– położenie ubrania na półce bagażowej bez odsłaniania zawartości bagażnika
– umieszczenie dodatkowych bagaży lub wyjęcie bagaży z zachowaniem porządku ich ułożenia, zwłaszcza po przejechaniu wyboistą drogą
Magiczny moduł tylny…
Tylne siedzenia są rozłożone jak w sali kinowej, co pozwala ręcznie obniżyć oparcie z zagłówkiem. Siedzenie chowa się, dzięki czemu uzyskuje się doskonale płaską powierzchnię stanowiącą przedłużenie podłogi bagażnika.
Takie rozłożenie zespołu korbowodów oraz niewidocznych równoległoboków było przedmiotem licznych wniosków patentowych. Uruchamia się je za pomocą łopatek umieszczonych w górnej części oparć i dostępnych od strony tylnych drzwi oraz bagażnika.
Konfiguracja siedzeń 2/3:1/3 zapewnia maksymalną modułowość. Takie rozłożenie, z 2/3 po lewej stronie, pozwala przewozić sprzęt o znacznej długości, nawet przy podróżowaniu w cztery osoby.
Ławeczka jest wykonana z kompaktowej pianki o dużej gęstości pokrytej materiałem. Całość została wykonana techniką in situ.
W celu zwiększenia komfortu użytkowania, część 2/3, która obejmuje główny pas bezpieczeństwa i waży 13 kg, została wyposażona w niewidoczny podnośnik, który umożliwia zarówno zapięcie, jak i podniesienie siedzeń.
W dążeniu do praktyczności, środkowy pas bezpieczeństwa wbudowany jest w oparcie, ułatwiając jego uchwycenie. Po użyciu chowa się on w siedzeniu 2/3, co pozwala na jego łatwe odnalezienie, bez zakłócania „kinowego widoku” i zmniejszania komfortu. System ten jest objęty trzema patentami.
Magiczny moduł Peugeota 207 SW umożliwia łączenie jego zalet według potrzeb z zaletami przedziału bagażowego, przez co długość powierzchni bagażnika może wynieść maksymalnie nawet 1,70 m.
W związku z tym zewnętrzna strona oparcia jest pokryta wykładziną oraz wyposażona w pięć plastikowych szyn ślizgowych, które stanowią przedłużenie szyn belki bagażnika.
Po złożeniu siedzeń uzyskujemy bezstopniową powierzchnię, co zapewnia 3° nachylenie belki bagażnika oraz miękka osłona.
Sprytna tylna półka w drzwiach…
Tylna półka składa się z trzech sztywnych części zamocowanych na dwóch bocznych uchwytach.
Jej sprytna koncepcja jest bardzo funkcjonalna:
– sprawia, że zawartość bagażnika jest niewidoczna z zewnątrz
– umożliwia łatwy dostęp od strony tylnych miejsc, z wykorzystaniem rączki, która pozwala złożyć pierwszą część półki
– umożliwia łatwy dostęp do zawartości bagażnika przy otwarciu jedynie tylnego okna nadwozia. Prosta i praktyczna taśma ze wzmocnionego materiału pozwala na złożenie, a następnie zamknięcie dwóch pozostałych części
– w przypadku bagażu o dużej objętości, półka – złożona lub nie – chowa się łatwo wewnątrz bagażnika i może udźwignąć wówczas nawet 100 kg bagaży. Może również zostać pionowo złożona za przednimi siedzeniami.
Półka doskonale łączy się z górną częścią przedziału na bagaże. Pełniąc rolę dodatkowej osłony przed hałasem, przyczynia się ona do zwiększenia komfortu dźwiękowego.
Poszczególne części półki, dla połączenia lekkości i siły, wykonane z polipropylenu wzmocnionego włóknem szklanym, zostały pokryte plecioną wykładziną z włókien w górnej części oraz materiałem uzupełniającym warstwę filcu o właściwościach tłumiących hałas w dolnej części.
Przestrzeń na bagaże…
Bagażnik ma proste kształty, szerokość (1060 mm) oraz wysokość (795 mm) pod dachem obniżonego o 548 mm, wyciętego progu bagażnika ułatwiają załadunek. Żłobkowana osłona progu, o właściwościach absorpcyjnych lub ze stali nierdzewnej zakrywa zatrzask i świadczy o jakości.
Bagażnik jest pokryty wykładziną i został wyposażony w liczne tricki
i ułatwienia:
– zamknięty schowek w prawej wnęce koła (1 dm3 VDA lub 1,7 l),
– sześć zaczepów mocujących rozmieszczonych na podłodze i na odwrocie tylnych siedzeń
– dwa haki, umieszczone na uchwytach półki, do zawieszania siatek.
– siatka do mocowania bagaży (w zależności od wersji), którą można zamocować na kilka sposobów
– siatka na butelkę z tyłu prawej wnęki koła
– elastyczna taśma po lewej stronie
Podłoga bagażnika, na której znajdują się szyny ślizgowe została wykonana z twardego drewna pokrytego wykładziną. Półka jest wyposażona w dwie linki przywiązywane do haków na torby, co umożliwia utrzymanie półki bez użycia rąk.
Pod podłogą znajdują się:
– w głębi bagażnika – koło zapasowe 15″
– powyżej koła zapasowego duża polistyrenowa skrzynka z przegrodami, która umożliwia schowanie lewarka lub udostępnia dodatkowe miejsce na bagaże (6 dm3 VDA lub 21 l „wody”)
Razem objętość bagażnika (VDA) wynosi 337 dm3 i osiąga 428 litrów „wody”.
Przy opuszczeniu tylnych siedzeń objętość bagażnika do wysokości dachu wynosi 1258 dm3 VDA i 1433 l „wody”.
Aby w bezpieczny sposób załadować bagażnik SW aż do powierzchni dachu można skorzystać z opcjonalnej siatki podtrzymującej wysoki załadunek zamontowanej za przednimi siedzeniami, jeśli tylne siedzenia są złożone, albo za tylnymi siedzeniami.
Do tego celu stosuje się cztery kołki schowane za wbudowanymi klapkami, które umożliwiają jej zamocowanie w górnej części. W dolnej części siatka jest mocowana na kołkach znajdujących się z boku złożonej ławki tylnej lub na trzecim punkcie Isofix.
Szeroka gama silników…
Z trzema silnikami benzynowymi, w tym jeden z automatyczną skrzynią biegów, oraz dwoma silnikami Diesla HDi, 207 SW dysponuje, od początku jego wprowadzenia do obrotu handlowego, złożoną gamą wysokoprężnych jednostek:
Silniki benzynowe
1.4 l: 54 kW (75 KM) – TU3A
Pierwszy element gamy jest napędzany silnikiem benzynowym o pojemności 1.4 l (TU3A) o mocy 54 kW (75 KM) i momencie obrotowym 118 Nm przy 3300 obr./min.
Inne silniki benzynowe są owocem współpracy pomiędzy PSA Peugeot Citroën i BMW Group.
1,4 l 16v VTi*: 70 kW (≈ 95 KM) – EP3
* Variable valve lift and timing injection
Ostatni element rodziny silników «EP» o pojemności 1397 cm3 osiąga moc 70 kW przy 6000 obr./min. oraz moment obrotowy 136 Nm przy 4000 obr./min. Jego parametry są wyjątkowo użyteczne, ponieważ 86% tego momentu obrotowego, to znaczy 117 Nm, można osiągnąć już przy 2000 obr./min.
Technologia tego silnika stanowi prawdziwą premierę na tym poziomie gamy i pojemności skokowej. Oprócz najsłabszej pojemności skokowej cylindra indukowanej na najniższym biegu silnik ten został skonstruowany z wykorzystaniem technologii zastosowanej przy 1,6 VTi, takiej jak system zmiennych faz rozrządu na wałkach rozrządu wlotu i wylotu, system zmiennego skoku zaworów wlotowych umożliwiający stopniową regulację maksymalnego skoku w zależności od obciążenia pedału gazu. Połączenie tych dwóch VVT oraz system zmiennego skoku zaworów pozwala ulepszyć wydajność termodynamiczną tego silnika benzynowego, przy znacznym obniżeniu zużycia paliwa i zarazem emisji CO2 oraz zagwarantowaniu większej elastyczności biegu silnika.
1.6 l 16v VTi: 88 kW (≈120 KM) – EP6
Wykonany w tej samej technologii silnik benzynowy (EP6) 1,6 l 16v osiąga moc 88 kW (120 KM) i moment obrotowy 160 Nm przy 4250 obr./min.
Ten moment obrotowy jest bardzo jednolity, gdyż już przy niskich prędkościach obrotowych (2000 obr./min.) osiąga on 140 Nm, co stanowi 88% maksymalnego momentu obrotowego i zapewnia szeroki zakres użycia.
Silnik ten jest dostępny albo z ręczną skrzynią biegów o pięciu przełożeniach, albo z automatyczną skrzynią biegów z systemem „Porsche Tiptronic”.
Silniki Diesla HDi
Silniki z pojemnością skokową 1,6 l wpisują się w politykę „downsizing” grupy PSA Peugeot Citroën, która zmierza do zmniejszenia pojemności skokowych oraz zużycia paliwa przez pojazdy, przy zachowaniu osiągów dynamicznych.
Wyposażone w aluminiowy blok, 16-zaworową głowicę cylindra, wymiennik, korzystają z wysokoprężnego bezpośredniego systemu wtrysku paliwa (1600 barów) typu „wspólna szyna” (lub Common rail) drugiej generacji z wtryskiwaczami o 6 otworach niewielkiej średnicy, co zapewnia jednorodność mieszanki.
Istnieją dwa typy silników:
1.6 l 16v HDi: 66 kW (≈90 KM) – DV6ATED4
Silnik ten charakteryzuje się mocą 66 kW (90 KM) oraz momentem obrotowym 215 Nm przy 1750 obr./min.
1.6 l 16v HDi FAP: 80 kW (≈110 KM) – DV6TED4
Silnik ten wyróżnia się mocą 80 kW (110 KM) oraz momentem obrotowym 240 Nm przy 1750 obr./min., który chwilowo, na trzech ostatnich przełożeniach, dzięki funkcji „overboost” może osiągać nawet 260 Nm. Wersja ta została wyposażona w turbosprężarkę o zmiennej geometrii.
Wyposażony w filtr cząstek stałych FAP, silnik ten sprawia, że 207 SW jest szczególnie przyjazny dla środowiska.
Sztywność i dynamika na drodze…
Zachowanie Peugeota 207 na drodze znacznie go wyróżnia.
207 SW charakteryzują połączenie komfortu/właściwości jezdnych oraz parametry określające jego sztywność.
Takie udane zestawienie wynika z wyboru konstrukcji wspólnej dla gamy 207, szerokiego rozstawu kół, elementów składowych zawieszenia, ich geometrii, dobrej amortyzacji oraz elektrycznego układu kierowniczego.
Całość została dostosowana do potrzeb 207 SW – zwiększono zwis tylny, jak również pojemność bagażnika w stosunku do hatchbacka.
– przednie zawieszenie typu pseudo-McPherson jest przeniesione z hatchbacka. Peugeot 207 SW jest natomiast wyposażony w drążki stabilizatora, amortyzatory zaworowe, bardziej sprężyste resory (za wyjątkiem wersji HDi 110 KM z resorami hatchbacka).
– podatna na odkształcenia belka tylnego nadwozia, zapewniająca stabilizację, została usztywniona w celu dostosowania 207 SW do różnych silników. Nowe zestawienie komfortu/właściwości jezdnych tego potencjalnie bardziej obciążonego z tyłu samochodu wymusiło zastosowanie specyficznych amortyzatorów oraz zwiększenia sprężystości resorów w wersjach wyposażonych w silnik HDi 110 KM.
– parametry elektrycznie sterowanego układu kierowniczego są dostosowane do tego nowego zestawienia i oferują precyzję oraz komfort użytkowania w każdych okolicznościach.
– hamowanie odbywa się z przodu za pomocą tarcz hamulcowych o wymiarach 283×26 mm dla wszystkich silników (266×22 mm dla wersji 1.4 l 75 KM). Z tyłu, tarcze hamulcowe o wymiarach 249×9 mm stanowią wyposażenie silników benzynowych 1.6 l 120 KM, HDi 90 i 110 KM, inne wersje wyposażone są w cylindry 9”.
– 207 SW może być wyposażony w koła 15” opony 185/65R15 lub 16” opony 195/55R16 w zależności od wersji i silnika.
– 207 SW zapewnia doskonały poziom bezpieczeństwa aktywnego z systemem ABS, elektronicznym rozdzielaczem siły hamowania, asystentem hamowania awaryjnego. Opcjonalnie występuje system ESP (elektroniczny układ stabilizacji toru jazdy), którego funkcje antypoślizgowe oraz kontroli „myszkowania” mogą zostać odłączone w wyjątkowych przypadkach. Zostaną one ponownie włączone automatycznie przy 50 km/godz.
SSP (steering stability programm)
207 SW 1.6 l HDi 80 kW (≈110 KM) wyposażony w ESP (elektroniczny układ stabilizacji toru jazdy) – innowacyjny system zarezerwowany dotychczas dla wersji sportowej 207 RC. System ten umożliwia wspólne działanie systemu ESP oraz elektrycznie sterowanego układu kierowniczego.
W sposób klasyczny, podczas hamowania w linii prostej na powierzchniach o różnej przyczepności, funkcja ABS wykryje nierówność nawierzchni i ograniczy hamowanie w części o wysokiej przyczepności. Ta strategia chroni stabilność samochodu, nie optymalizuje jednakże parametrów hamowania.
Z funkcją SSP system umożliwia hamowanie na części jezdni o wysokiej przyczepności, a przewidując niestabilność pojazdu zastosuje przy skręcie odpowiedni moment obrotowy, co umożliwi kierowcy optymalne ustawienie kąta kierownicy.
System umożliwia skrócenie drogi hamowania o 4% do 10% w zależności od warunków przyczepności, gwarantując jednocześnie stabilność pojazdu, co może mieć decydujące znaczenie w awaryjnych przypadkach.
Bezpieczeństwo pasażerów…
207 SW wykorzystuje strukturę 207 o dużych wymiarach, co zwiększa jego wytrzymałość na uderzenia i przejmuje ich energię.
Dla przypomnienia, w przypadku zderzenia czołowego Peugeot 207 SW wykorzystuje podwójny ciąg rozkładu naprężeń przejęty z 407 (który zwiększa również bezpieczeństwo pieszych), stabilizatory ograniczające cofanie podłużnic, wzmocnienia przeciwuderzeniowe ograniczające cofanie zespołu napędowego do wnętrza pojazdu, cofającą się kolumnę kierowniczą oraz „aktywny” podnóżek kierowcy.
Zespół ten jest dodatkowo wyposażony w dwie poduszki powietrzne z przodu oraz pięć trójpunktowych pasów bezpieczeństwa z ogranicznikiem obciążenia o sile 450 daN z przodu i 600 daN przy tylnych bocznych siedzeniach.
W przypadku zderzenia bocznego, 207 SW wykorzystuje potencjał hatchbacka dostosowując wymiary linii słupków do nowej sylwetki. Wzmocnienia drzwi – zwieńczenia, profile rurowe oraz elementy wykonane z pianki polietyrenowo-norylowej – boczne poduszki powietrzne oraz kotary uzupełniają zabezpieczenie przed zderzeniem bocznym.
Dużo uwagi poświęcono problematyce zderzenia tylnego przy dużej prędkości w celu zabezpieczenia kabiny i ograniczenia potencjalnych obrażeń. Zatem pomiędzy przedłużeniami belek a tylnym nadkolem umieszczono pochłaniacze siły uderzenia.
Ponadto tylne zagłówki są montowane na wyginanych drążkach, które pozwalają zoptymalizować odległość pomiędzy głową pasażera a zagłówkiem.
Dla zapewnienia bezpieczeństwa dzieci na bocznych tylnych siedzeniach zastosowano dwa trójpunktowe mocowania umożliwiające zainstalowanie fotelika dziecięcego Isofix.
We wszystkich 207 SW, tak jak w hatchbacku, zainstalowano alarmy dźwiękowe i wzrokowe niezapiętego i odpiętego pasa bezpieczeństwa.
Wspomaganie kierowania pojazdem…
Tak jak w hatchbacku, samochód jest wyposażony seryjnie lub opcjonalnie w system wspomagania kierowania pojazdem, który ułatwia koncentrację kierowcy, poprawia komfort widzenia oraz bezpieczeństwo wszystkich pasażerów. Kierowca 207 SW może korzystać z:
– ogranicznika zmiennej prędkości połączonego z regulatorem prędkości
– czujników wykrywania spadku ciśnienia w oponach
– kierunkowego oświetlenia statycznego
– spryskiwaczy reflektorów
– funkcji automatycznego włączania świateł
– automatycznej wycieraczki szyby z czujnikiem deszczu
– wewnętrznego elektrochromatycznego lusterka wstecznego
– tylnej wycieraczki uruchamianej przy wrzuceniu biegu wstecznego
– ustawiania zewnętrznych lusterek wstecznych za pomocą pilota zdalnego sterowania
– wspomagania parkowania tyłem z czterema ultradźwiękowymi czujnikami, umieszczonymi w tylnym zderzaku
Przypomnijmy, że, tak jak we wszystkich 207, duże zewnętrzne lusterka wsteczne oraz wycieraczki o płaskich piórach zapewniają doskonałą widoczność z przodu i z tyłu, co pozwala na zapewnienie komfortu i bezpieczeństwa.
Życie na pokładzie…
Wyjątkowa jasność
Wysunięta szyba przednia, niska linia bocznych szyb, dodatkowe okienko z przodu oraz panoramiczny dach współtworzą przeszkloną przestrzeń o wielkości 4,407 m. Te źródła światła rozjaśniają kabinę i podkreślają wnętrze, ze szczególnym akcentem na długą deskę rozdzielczą, mikrotelefon przypominający wszechświat motoryzacji, bogactwo panelu technicznego i siedzenia, stanowiące prawdziwe zaproszenie do podróży.
Komfort termiczny
207 SW jest wyposażony w wysokiej jakości klimatyzację, obejmującą liczne kanały powietrzne, w tym dwa dla tylnych miejsc, oraz filtr kabinowy występujący w każdej wersji. Samochód może być wyposażony w układ klimatyzacji, dostępny w dwóch wersjach – ręcznej lub automatycznej „dwustrefowej” – w zależności od wersji.
Ta ostatnia umożliwia kierowcy lub pasażerowi ustawienie odpowiedniej temperatury. Sterowanie klimatyzacją jest dostosowane do wnętrza tej nowej sylwetki oraz do szklanego panoramicznego dachu. Tak jak w przypadku hatchbacka czujnik nasłonecznienia umożliwia regulację temperatury we wnętrzu samochodu przy silnym nasłonecznieniu, po którym następuje np. przejazd przez tunel. W trosce o komfort pasażerów przy uruchomieniu spryskiwaczy klimatyzacja dwustrefowa izoluje automatycznie kabinę, aby zapach płynu nie dostał się do wnętrza pojazdu. Ponadto jest ona połączona z filtrem przeciwpyłkowym, który skutecznie chroni wnętrze przed zapachami węglowodorów i cząstkami substancji zanieczyszczających.
W dużym schowku o pojemności 12,2 l, które zawiera odgałęzienie klimatyzacji, można przechowywać zimne napoje.
Perfumowane wnętrze
Dyfuzor zapachu, występujący w niektórych wersjach w zależności od przeznaczenia samochodu, stanowi oryginalny dowód troski 207 SW o swoich pasażerów, uwalnia bowiem wybrany przez użytkownika zapach z gamy, w tym również zapach antynikotynowy.
Jego działanie umożliwia uwalnianie zapachu z wybraną intensywnością poprzez dwa nawiewy środkowe, lecz również zaprzestanie jego rozprzestrzeniania z zachowaniem doskonałej szczelności, w niczym nie zakłócając normalnego funkcjonowania nawiewu.
Cylindryczny wkład został umieszczony w desce rozdzielczej i może być wyciągnięty stamtąd za pomocą czubka palca, co umożliwia zmianę zapachu według upodobań.
Kompozycja zapachowa jest zgodna z europejskim prawem w zakresie alergenów i jest zupełnie nieszkodliwa dla zdrowia i środowiska naturalnego.
Środowisko dźwiękowe
Do komfortu akustycznego przywiązano dużą uwagę : filtrowanie dźwięków silnika, określenie elementów łączących oraz profilu relingów dachowych w celu ograniczenia hałasu aerodynamicznego, wykorzystanie materiałów chłonnych w celu maksymalnej izolacji hałasu z zewnątrz.
Równocześnie, 207 SW przedstawia dobrą odporność na wibracje, która wynika przede wszystkim z wymiarów podwójnego pierścienia tylnego oraz wyjątkowo sztywnej konstrukcji.
Te parametry razem wzięte umożliwiają korzystanie z gamy radioodtwarzaczy oraz telematyki wprowadzonej dla 207 SW:
– Radioodtwarzacz mono CD (RD4) o mocy 4 x 15 W oferowany w wersji z jednym tunerem lub dwoma tunerami, system diversity, kompatybilny z odczytem plików mp3. Druga antena radiowa jest wówczas zintegrowana z tylną otwieraną szybą.
Ten radioodtwarzacz umożliwia dostęp do opcji „zestawu głośnomówiącego Bluetooth®”. System ten umożliwia „rozpoznanie” przez pojazd telefonu komórkowego Bluetooth oraz przejęcie i obsługę jego głównych funkcji. System korzysta z pokrętła sterującego radiem umieszczonego pod kierownicą, głośników samochodowych, mikrofonu w konsoli dachu, a informacje są wyświetlane na ekranie wielofunkcyjnym.
– System RT4 (dostępny za kilka tygodni)
Ta nowa generacja systemu telematycznego, jako towarzysz podróży „4 w 1”, wykorzystuje dysk twardy o pojemności 30 GB i wyświetla informacje na nowym ekranie kolorowym 16/9 7”, którego nowoczesny styl graficzny umożliwia widok w perspektywie 3D. Oferuje on:
> system nawigacji GPS z mapami obejmującymi całą Europę, zoptymalizowaną szybkością wyszukiwania adresu i obliczaniem trasy. Umożliwia on dostęp do informacji o ruchu drogowym TMC, uzupełnianych przez naszego partnera ViaMichelin (we Francji) oraz do informacji o ruchu drogowym rozpowszechnianych w innych krajach europejskich.
> Radioodbiornik z potrójnym tunerem oferujący funkcje audio i multimedia, w tym nową funkcję Juke-box umożliwiającą gromadzenie na dysku twardym do 180 godz. muzyki w formacie mp3.
> Zintegrowany telefon GSM umożliwiający rozmowę poprzez zestaw głośnomówiący. Wyposażenie zestawu stanowi dodatkowe gniazdo audio/video umieszczone w schowku, do którego można podłączyć również inne urządzenia (IPod, itd.)
> Dostęp do innowacyjnych usług telematycznych – wezwanie pomocy z danego miejsca, automatyczne (poprzez użycie materiału pirotechnicznego) lub ręczne za pomocą przycisku SOS – usługa assistance lub kontakt z centrum obsługi klienta poprzez przycisk „lion”.
> zmieniarka płyt CD
Zmieniarka na pięć płyt CD zamontowana na panelu technicznym występuje seryjnie lub opcjonalnie w zależności od wersji i przeznaczenia samochodu.
> system hi-fi JBL®
Dostarczający wysokiej jakości dźwięku system hi-fi JBL, oferowany opcjonalnie, jest złożony w ośmiu głośników umieszczonych w sześciu miejscach, skrzyni basowej łączącej amplituner oraz sterowanie układem. Kompaktowa skrzynia basowa znajduje się po prawej stronie bagażnika. Występuje ona razem z radioodbiornikiem RD4 z podwójnym tunerem, albo z systemem RT4.
Gama 207 SW
Obejmuje ona dwa poziomy:
Pierwszy poziom TRENDY ma „klasyczny” przód.
Jest bogato wyposażony pod katem bezpieczeństwa (6 poduszek powietrznych, lampki kontrolne zapięcia pasów, pięć zagłówków, zaczepy Isofix, ABS, elektroniczny regulator siły hamowania, asystent hamowania awaryjnego, automatyczne włączanie świateł awaryjnych) oraz „magiczna” modułowość tylnych siedzeń.
Poziom PREMIUM charakteryzuje sportowy przód.
Ponadto posiada on przede wszystkim szklany panoramiczny dach, tył z osobno otwieranym oknem, przyciemniane tylne szyby boczne oraz tylne okno.
Religi dachowe występują opcjonalnie.
Farby zewnętrzne i tapicerka…
Paleta farb do karoserii składa się z jedenastu barw:
Trzy farby matowe lakierowane:
– Biały lodowy
– Czerwony Aden
– Kremowy Partenon
Osiem farb metalic lub perłowych:
– Czarny obsydianowy
– Szary aluminium
– Popielaty
– Szary shark
– Szary Manitoba
– Niebieski Montebello
– Niebieski Neysha
– Żółty Lacerta
Tapicerka (zgodnie z przeznaczeniem)
Wersje Trendy są wyposażone w miękką deskę rozdzielczą z warstwami kolorów : czarny lub brunatny Criollo (czekoladowy). Ozdoby górnej części deski są pomalowane na kolor szary lion (zarys części głównej i otoczka wywietrzników).
Siedzenia są pokryte trzywarstwowymi materiałami:
– w atmosferze szarości: Pachinko czarna w części środkowej, osnowa i raster ciemny surowy jedwab oraz zestawienie osnowy z czarnym rasterem.
– w atmosferze surowego jedwabiu/Criollo (czekoladowy): Pachinko surowy jedwab, osnowa i brunatny raster punktowy oraz zestawienie osnowy z rasterem surowego jedwabiu.
Wersje Premium są wyposażone w miękką deskę rozdzielczą o gramaturze w kolorze czarnym. Metalizowane ozdoby „Jules” ożywiają kontury strefy środkowej, wywietrzniki oraz pionowe słupki panela technicznego.
Siedzenia w części środkowej są pokryte tkaniną „Zindal” czarno-alu oraz zestawieniem osnowy z czarnym rasterem.
Opcja w skórze
Dostępne są trzy warianty skóry gładkiej/perforowanej:
1. Siedzenia z czarnej skóry z miękką czarną deską rozdzielczą.
Elegancka i wyjątkowa propozycja.
2. Siedzenia ze skóry lub surowego jedwabiu z miękką czarną deską Criollo.
Oryginalna propozycja ze względu na kontrastowość.
3. Siedzenia ze skóry lub surowego jedwabiu z miękką deską rozdzielczą z ciemnego sztucznego jedwabiu.
Propozycja wzbudzająca jasność i ciepło dzięki jednolitemu charakterowi surowego jedwabiu.
Źródło: Peugeot Polska
Najnowsze komentarze