Fabryka Renault w Batilly ma powody do świętowania. Od samego początku istnienia zakładu, wyprodukowano w nim 2,5 mln egzemplarzy modeli dostawczych. Historyczny pojazd powędrował do polskiej firmy TP Teltech.
Pojazdem, który zaznaczył się w historii francuskiej fabryki w Batilly jest Renault Master w wersji L3H2. Model został przekazany polskiej firmie telekomunikacyjnej TP Teltech podczas specjalnej ceremonii. Nie będzie to jedyne Renault we flocie firmy. Ponad połowa floty TP Teltech stanowią modele francuskiej marki, a składa się ona z 850 pojazdów.
Renault jest numerem jeden w sektorze LCV w Europie od 1998 roku, a Master jest drugim najlepiej sprzedającym się modelem dostawczym w Polsce. Na koniec maja sprzedaż tego pojazdu w naszym kraju wyniosła 2672 egzemplarze.
W Polsce dostępnych jest ponad 150 wariantów tego samochodu. Do wyboru są cztery długości, trzy wysokości, cztery opcje masy oraz duży wybór typów. Klienci mogą zamówić: furgon, wywrotkę, platformę, czy też w wersję pasażerską. Na tym nie koniec, oferowany jest również napęd na przednie lub na tylne koła oraz przestrzeń ładunkowa od 8 do 33 m3.
Renault Master w 2017 roku drugi raz z rzędu okazał się najlepszym pod względem niezawodności używanym pojazdem dostawczym według organizacji DEKRA w dwóch kategoriach od 0 do 50 tys. km, a także od 50 tys. km do 100 tys. km.
Fabryka w Batilly jest największym zakładem na świecie produkującym modele dostawcze. Zajmuje się montażem pojazdów m.in. dla Renault i Renault Trucks (64 proc. produkcji). Produkowane są w niej również modele dla Nissana oraz Opla. Obiekt w Batilly jest jedną z trzech fabryk montujących pojazdy LCV we Francji.
Ok. 73 proc. produkcji jest eksportowana do innych krajów europejskich. Oprócz Francji, największymi rynkami dla Renault Master są Niemcy, Wielka Brytania i Polska. W ciągu ostatnich 36 miesięcy produkcja zwiększyła się o 43 proc. Ostatnie trzy lata były rekordowe, a w 2016 roku wyprodukowano 132,825 egzemplarzy pojazdów.
Pod koniec 2017 roku do oferty Renault trafi kolejna, elektryczna wersja Mastera o nazwie Z.E.
Najnowsze komentarze