Moskwa i cała Rosja stoi głównie na benzynie, ale coraz częściej kupno diesla nie jest tam już niczym zaskakującym. Pisaliśmy niedawno o powrocie na rosyjski rynek Berlingo z dieslem, a dziś kolejny przykład na to, że Europa od diesli się odwraca, ale Rosjanie patrzą na nie przychylnym okiem. Zwłaszcza tam, gdzie jest to uzasadnione. Na przykład w biznesie taksówkarski. Na ulice Moskwy trafia właśnie w charakterze taksówek 300 Citroënów Grand C4 Picasso.
Firma Citroën i moskiewska korporacja taksówkowa zawarły umowę na dostawę 300 Citroënów Grand C4 Picasso. Będą jeździć (połowa już jeździ!) w charakterze taksówek po stolicy Rosji. Sto pięćdziesiąt aut już w lipcu trafiło na moskiewskie ulice, reszta pojawi się na nich do końca bieżącego roku. Wybór modelu nie był przypadkowy. Citroën Grand C4 Picasso oferuje wysoki poziom komfortu i bogate wyposażenie, praktyczne i przestronne wnętrze oraz niskie koszty operacyjne.
W momencie wprowadzenia aktualnej wersji do sprzedaży w Rosji pod koniec ubiegłego roku Citroën Grand C4 Picasso oferowany był w dwóch konfiguracjach napędowych. Jedną stanowiła odmiana z benzynowym silnikiem 1.6 THP 150 i z automatyczną sześciobiegową skrzynią. Drugą była 120-konna odmiana z silnikiem BlueHDi i również z automatyczną sześciobiegową skrzynią.
W maju bieżącego roku gama modelu powiększyła się o siedmioosobową wersję Live napędzaną 115-konnym silnikiem BlueHDi współpracującym z przekładnią manualną. Auto cechuje wyjątkowo niskie spalanie (wg danych producenta średnio 4,3 l/100 km), a wysoki maksymalny moment obrotowy (270 Nm przy 1.750 obr./min.) zapewnia przyjemną jazdę. Właśnie taka wersja została zaproponowana moskiewskiej korporacji taksówkarskiej T-Plus.
Firma, jako się rzekło, zamówiła 300 Citroënów Grand C4 Picasso. Samochody są wyposażone w dwustrefową automatyczną klimatyzację, system monitorujący zmęczenie kierowcy, tempomat i ogranicznik prędkości, automatyczne światła i wycieraczki, ESP, elektryczny hamulec postojowy, regulowane przednie podłokietniki, 16-calowe koła, elektrycznie sterowane szyby w drzwiach przednich i tylnych, elektrycznie sterowane i podgrzewane lusterka boczne, podgrzewane przednie fotele, zestaw audio z RDS, obsługą mp3 i złączami USB i Bluetooth®, dotykowy ekran o przekątnej 7”, rozkładane stoliki w oparciach przednich foteli, światła przeciwmgłowe oraz szarą tapicerkę Milazzo.
„Przed podjęciem decyzji o rozpoczęciu realizacji projektu badaliśmy rynek, uwzględniając opinie i oczekiwania użytkowników oraz doświadczenia wielkich miast europejskich. W Moskwie, jak w każdej metropolii, szczególnie ceni się bezpieczeństwo, czas i komfort. Chcemy, by te cechy stały się znakiem rozpoznawczym taksówek T-Plus. Oferujemy zaawansowane rozwiązania dla naszych klientów spełniając międzynarodowe standardy usług. Tym samym nasza flota musi osiągać ten poziom. Potrzebowaliśmy nowoczesnego, przestronnego, niezawodnego i oszczędnego samochodu z rozwiązaniami high-tech. I znaleźliśmy. Oddajemy naszym klientom do dyspozycji 300 Citroënów Grand C4 Picasso” – mówi Anastazja Makarenko reprezentująca korporację T-Plus.
Krzysztof Gregorczyk; zdjęcia: Citroën Rosja
Najnowsze komentarze