Grupa PSA zamierza zelektryfikować swoją ofertę modelową. Do roku 2025 ma pojawić się aż 40 samochodów z napędem elektrycznym lub hybrydowym.
Przyszłość wielu producentów kształtuje się pod znakiem samochodów elektrycznych. Nie inaczej jest w przypadku Grupy PSA. Szef koncernu Carlos Tavares zapowiedział w Detroit, że do roku 2025 w ofercie znajdzie się aż 40 zelektryfikowanych, czyli zarówno elektrycznych, jak i hybrydowych modeli. Zmiany obejmą wszystkie marki należące do PSA: Peugeota, Citroena, Opla, Vauxhalla i DS oraz różne części świata.
Obecnie liderem na rynku samochodów elektrycznych w Europie jest Renault, które ma w swojej ofercie także najpopularniejszy model zasilany z akumulatorów, czyli Zoe. Oferta PSA na razie obejmuje takie pojazdy jak: Citroen C-Zero, e-Mehari, Peugeot iOn, a także elektryczne wersje dostawczych modeli Berlingo oraz Partnera. Do zapowiadanej przez Tavaresa zelektryfikowanej 40-tki samochodów w pierwszej kolejności dołączy model 208. Być może zobaczymy pojazd już w marcu na salonie samochodowym w Genewie. PSA zamierza wprowadzić na rynek również model DS 3 Crossback (zastępujący DS 3) w wersji z silnikiem elektrycznym. W najbliższej przyszłości zmiany obejmą: 2008, DS 7 Crossback, Peugeoty 5008, 3008 oraz Citroena C5 Aircross.
Według zapowiedzi szefa francuskiego koncernu do roku 2030 aż 80 proc. samochodów PSA będzie miało także zdolność samodzielnej jazdy, a 10 proc. pojazdów otrzyma system autonomii poziomu 4 i 5.
W ciągu najbliższych sześciu lat PSA zamierza zaprezentować 124 nowe modele w sześciu regionach świata, ale koncern wcale nie ma ambicji stać numerem 1 w wielkości sprzedaży. Jak mówi Carlos Tavares „Chcemy stać się najbardziej wydajnym producentem samochodów, a nie największym”. W planach PSA jest również rynek USA. Pierwszy model, który trafi do Stanów, będzie opracowany w Europie przez zespół amerykańskich inżynierów. Zanim PSA zacznie sprzedawać samochody w Stanach, producent rozwinie tam usługi mobilności i zbada preferencje konsumentów.
Źródło: Automotive News Europe
Najnowsze komentarze