Największy alians motoryzacyjny świata łączy siły z DiDi, żeby wprowadzać nowe rozwiązania z zakresu mobilności na chińskim rynku.
Kierownictwo największego motoryzacyjnego aliansu świata – Renault-Nissan-Mitsubishi – ogłosiło partnerstwo z DiDi Auto Alliance (D-Alliance) utworzonym przez DiDi Chuxing (‘DiDi’), która jest największą w Chinach platformą transportową.
DiDi Auto Alliance to stworzony przez DiDi inteligentny alians car-sharingowy, który rozwija i definiuje na nowo koncepcję inteligentnej mobilności. Jego głównym celem jest promocja, wraz z partnerami, samochodów z alternatywnym napędem. DiDi Auto Alliance chce ugruntować swoją pozycję największej i najbardziej kompleksowej platformy motoryzacyjnej na świecie, dlatego również wspólnie z partnerami prowadzi prace nad zmianą modelu biznesowego całej branży motoryzacyjnej.
To, co łączy Alians i DiDi, to wspólna wizja zeroemisyjnych i bezpiecznych samochodów dla wszystkich. Chiny są kluczowym rynkiem dla Aliansu Renault-Nissan-Mitsubishi i właśnie dlatego planujemy prowadzić na nim ścisłą współpracę z takimi rynkowymi liderami, jak DiDi, aby kształtować przyszłość inteligentnej motoryzacji w Chinach – powiedział Ogi Redzic, wiceprezes pionu samochodów zintegrowanych i usług w zakresie mobilności Aliansu Renault-Nissan-Mitsubishi.
Otwieramy przed naszymi partnerami nowe możliwości współpracy, zapewniając im gotowe rozwiązania dotyczące leasingu i sprzedaży, finansowania zakupu samochodów, ich serwisowania, zarządzania flotą i rozwiązań z zakresu car-sharingu. Naszym celem jest zapewnienie coraz większych korzyści naszym partnerom, użytkownikom, lokalnym społecznościom i całemu społeczeństwu – dodał Cheng Wei, założyciel i prezes DiDi.
W lutym tego roku Alians Renault-Nissan-Mitsubishi i DiDi podpisały porozumienie w sprawie określenia przyszłych możliwości współpracy nad nowym programem udostępniania samochodów elektrycznych w Chińskiej Republice Ludowej. Podpisane przez Alians i DiDi porozumienie w sprawie rozwoju nowych usług w zakresie mobilności obejmuje także wprowadzenie na rynek samochodów autonomicznych do przewozu pasażerów. Jest to część średnioterminowego planu strategicznego Alians 2022, który Renault, Nissan i Mitsubishi przyjęły w ubiegłym roku.
Największy na świecie pod względem liczby sprzedanych samochodów alians motoryzacyjny wykorzystuje w coraz większym stopniu efekt synergii i konwergencji, aby przyspieszyć prace nad nowymi technologiami. Na zakończenie przyjętego planu strategicznego Alians wprowadzi w różnych krajach świata 12 w pełni elektrycznych modeli, zbudowanych na bazie wspólnych platform i podzespołów, a także 40 modeli wyposażonych w technologie jazdy autonomicznej, w tym pojazdy autonomiczne przeznaczone do przewozu pasażerów.
W celu wspierania realizacji planu Alians utworzył Alliance Ventures, nowy korporacyjny fundusz typu venture capital, który w ciągu kolejnych pięciu lat zainwestuje do miliarda dolarów w programy otwartych innowacji.
RENAULT-NISSAN-MITSUBISHI:
Grupa Renault, Nissan Motor i Mitsubishi Motors tworzą wspólnie największy koncern motoryzacyjny na świecie. To najdłuższa i najbardziej efektywna współpraca partnerska między firmami z różnych kręgów kulturowych w przemyśle samochodowym na świecie. W 2017 roku trzej partnerzy sprzedali łącznie ponad 10,6 miliona samochodów w niemal 200 krajach. W swojej działalności koncentrują się na współpracy i optymalizacji efektu synergii w celu maksymalnego zwiększenia swojej konkurencyjności. Alians podpisał także szereg porozumień o współpracy strategicznej z różnymi producentami, takimi jak niemiecki Daimler czy chiński Dong Feng. Zajmuje również wiodącą pozycję w produkcji samochodów o zerowej emisji i rozwija innowacyjne technologie, by móc zaoferować w przyszłości autonomiczne samochody wyposażone w mobilne technologie w przystępnej cenie.
źródło: Renault Polska
Najnowsze komentarze