Alians Renault-Nissan-Mitsubishi potwierdza swoje zaangażowanie na rzecz różnorodności będąc głównymi partnerami światowej konferencji Women’s Forum Global Meeting 2017 poświęconej kwestiom społecznym i ekonomicznym.
Alians, największy na świecie producent samochodów elektrycznych, którego sprzedaż przekroczyła 500.000 sztuk, dostarczył flotę samochodów elektrycznych do przewozu uczestników Women’s Forum.
Podczas forum przedstawiciele kadry zarządzającej Aliansu wypowiadali się na temat różnorodności w przemyśle samochodowym, sztucznej inteligencji, samochodów elektrycznych, usług w zakresie mobilności i łączności ze światem.
Renault-Nissan-Mitsubishi, największa grupa samochodowa na świecie i światowy lider w zakresie produkcji samochodów elektrycznych, ogłosił, że będzie kontynuował współpracę partnerską z Women’s Forum Global Meeting. To największa platformą dyskusyjna kobiet na tematy społeczne i ekonomiczne. W tym roku Global Meeting odbyło się w Paryżu. W organizowanych sesjach plenarnych i konferencjach udział wzięło ponad 2.000 osób.
Carlos Ghosn, prezes i dyrektor generalny Aliansu, podkreślił: „Alians odnowił partnerską współpracę z Women’s Forum. Równość szans kobiet i mężczyzn oraz różnorodność kulturowa są kluczowymi elementami wydajności przedsiębiorstwa i zawsze stanowiły priorytet dla Aliansu. Podejmujemy działania na rzecz różnorodności, ponieważ korzystnie wpływa ona na naszą konkurencyjność”.
Alians, którego łączna sprzedaż samochodów elektrycznych na świecie niedawno przekroczyła historyczny próg 500.000 sztuk, dostarczył na potrzeby Global Meeting flotę 30 samochodów elektrycznych, w tym Renault ZOE i Nissan LEAF.
W tym roku podczas Women’s Forum Global Meeting wystąpiło czworo przedstawicieli kadry zarządzającej Aliansu:
– Véronique Sarlat-Depotte, dyrektor ds. zakupów Renault-Nissan-Mitsubishi i prezes-dyrektor generalna RNPO,
– Melissa Cefkin, dyrektor ds. badań i antropolog designu w firmie Nissan,
– Béatrice Foucher, dyrektor ds. zarządzania talentami Renault,
– Bruno Simon, dyrektor ds. samochodów z dostępem do Internetu oraz usług w zakresie mobilności Aliansu.
Bruno Simon i Melissa Cefkin podzielili się swoimi doświadczeniami w dziedzinie łączności ze światem i sztucznej inteligencji. Béatrice Foucher opowiedziała o pracy w środowisku wielokulturowym i zarządzaniu wielopokoleniowymi zespołami w przemyśle samochodowym. Natomiast Véronique Sarlat-Depotte była członkinią jury w trakcie dyskusji nad programem dotyczącym różnorodności.
INFORMACJE O ALIANSIE RENAULT-NISSAN-MITSUBISHI:
Grupa Renault, Nissan Motor i Mitsubishi Motors tworzą największy alians samochodowy na świecie. To najstarsza i najbardziej efektywna międzykulturowa współpraca partnerska w przemyśle samochodowym. W 2016 roku łączna sprzedaż trzech partnerów osiągnęła blisko 10 milionów sztuk samochodów w niemal 200 krajach. Partnerzy skupiają się na współpracy i osiąganiu optymalnej synergii dla maksymalnego zwiększenia konkurencyjności. Ponadto zawarli umowy o współpracy strategicznej z innymi producentami, do których należą Daimler z Niemiec i Dongfeng z Chin. Alians zajmuje czołową pozycję pod względem produkcji samochodów o zerowej emisji CO2 i rozwija innowacyjne technologie z myślą o autonomicznych samochodach przyszłości z dostępem do Internetu w przystępnej cenie.
www.alliance-2022.com
RÓŻNORODNOŚĆ W ALIANSIE: NAJWAŻNIEJSZE DANE STATYSTYCZNE
Grupa Renault: Na koniec 2016 r. kobiety stanowiły 19% zatrudnionych (18,4% w 2014 r. i 10% w 2000 r.) oraz 18% kadry zarządzającej. Udział kobiet mierzony jest na wszystkich szczeblach firmy. Renault osiągnęło lepszy wynik od zakładanego celu, bowiem 25,9% kluczowych stanowisk w Grupie (ok. 2.000 stanowisk) zajmują kobiety (24,2% w 2015 r.). Obecnie odsetek kobiet w Komitecie Wykonawczym Grupy wynosi 25% (18,2% w 2015 r.). Dzięki programowi Women@Renault kobiety korzystają z programów rozwoju osobistego, takich jak szkolenia w zakresie managementu, tutoringu, czy coachingu w większości krajów, w których jest obecne Renault. Sieć Women@Renault liczy dziś 5.000 osób w 14 krajach, z czego 25% stanowią mężczyźni.
Nissan Motor Co. Ltd.: W 2017 r. w Japonii kobiety zajmują 10,1% stanowisk menedżerskich (9,1% w 2016 r.). Z danych statystycznych Ministerstwa Zdrowia, Pracy i Zabezpieczeń Społecznych za 2016 r. wynika, że ten odsetek jest znacznie wyższy od średniej w japońskich firmach przemysłowych zatrudniających ponad 1.000 pracowników, gdzie wynosi ona 4,2%. W 2017 r. odsetek kobiet na wyższych stanowiskach menedżerskich w firmie Nissan w Japonii sięga 8,1%, czyli jest czterokrotnie wyższy niż w 2008 r. (2%). W kwietniu 2017 r. 14% stanowisk menedżerskich w firmie Nissan na świecie zajmowały kobiety (7% w 2008 r.).
Mitsubishi Motors: Kobiety stanowią 5,1% kadry kierowniczej w Japonii. Mitsubishi Motors mianował w tym roku pierwszą kobietę na stanowisko dyrektora. Odsetek kobiet menedżerów jest około sześciokrotnie wyższy niż dziesięć lat temu. Mitsubishi Motors opracowało plan działania na rzecz promocji awansowania kobiet i wyznaczyło cel wynoszący 100 kobiet menedżerów w roku 2020. Obecnie jest ich 55.
źródło: Renault Polska
Najnowsze komentarze