W okresie od stycznia do czerwca 2017 roku Renault, Nissan i Mitsubishi Motors sprzedały łącznie ponad 5,27 miliona samochodów, co oznacza wzrost sprzedaży o 7%.

Łączna sprzedaż samochodów elektrycznych przekroczyła poziom 480 tys. samochodów.

Alians, występujący obecnie w poszerzonym składzie, jest na najlepszej drodze, by stać jednym z największych światowych producentów samochodów jeszcze w tym roku.

Sprzedaż Aliansu Renault-Nissan w pierwszym półroczu 2017 wzrosła o 7%, do poziomu 5.268.079 samochodów. Wzrost ten jest efektem zwiększonego zapotrzebowania na modele francuskiego i japońskiego koncernu oraz dołączenia nowego członka Aliansu, spółki Mitsubishi Motors, która po raz pierwszy została uwzględniona w wynikach w tym półroczu.

Sprzedaż modeli Renault, w tym Clio, Sandero, Mégane, Captur i Duster wzrosła. Podobne tendencje wykazuje sprzedaż modeli Nissana: X-Trail/Rogue, Sentra/Sylphy, Qashqai i Altima/Teana. Natomiast spółka Mitsubishi Motors, która dołączyła do Aliansu pod koniec 2016 roku, sprzedała blisko 495 tys. samochodów. Szczególnym powodzeniem w regionie ASEAN cieszył się jej SUV Outlander oraz model Pajero Sport.

Łączna sprzedaż samochodów elektrycznych trzech producentów wyniosła 481.151 samochodów i również wykazuje znaczący wzrost. Potwierdza wiodącą pozycję Aliansu jako największego producenta samochodów elektrycznych wśród marek popularnych. Do wzrostu sprzedaży w znaczącym stopniu przyczyniły się modele LEAF Nissana oraz ZOE Renault, który nadal zajmuje pierwsze miejsce w Europie, a także model i-Miev Mitsubishi. Jeśli chodzi o modele hybrydowe, to elektryczne wersje Mitsubishi Outlander przekroczyły poziom 13.000 sprzedanych sztuk.

Carlos Ghosn, prezes Aliansu Renault-Nissan, oświadczył: Alians osiągnął rekordowy poziom sprzedaży w pierwszym półroczu 2017. Łącznie sprzedaliśmy 5.268.079 samochodów. Chcemy w tym roku maksymalnie wykorzystać efekt synergii w ramach Aliansu, w większym stopniu czerpać zyski z oszczędności skali i naszej obecności na światowych rynkach, a także skoncentrować się na zaawansowanych technologiach i innowacyjnych modelach z napędem elektrycznym. Alians w nowym, poszerzonym składzie jest na najlepszej drodze do wykorzystania swojego potencjału, zarówno jeśli chodzi o wielkość sprzedaży, jak i ofertę usług związanych z mobilnością nowej generacji, którą chcemy zaproponować klientom na całym świecie.

W pierwszym półroczu 2017 Grupa Renault sprzedała 1.879.288 samochodów. Oznacza to wzrost o 10,4% przy średnim wzroście rynkowym równym 2,6%. Wszystkie marki grupy odnotowały zarówno wzrost wielkości sprzedaży, jak i udziałów w rynku. Renault i Dacia pobiły w tym półroczu nowy rekord sprzedaży. Renault zajmuje drugie miejsce pod względem wielkości sprzedaży w Europie. Zarówno sprzedaż jak i udziały w rynku wzrosły we wszystkich regionach. Grupa Renault odnotowała w szczególności wzrost sprzedaży o 19,3% regionie Afryki-Bliskiego Wschodu-Indii i o 50,5% w regionie Azji-Pacyfiku.

Natomiast Nissan Motor Co. Ltd. sprzedał 2.894.488 samochodów w pierwszym półroczu. Oznacza to wzrost o 5,6%. Nissan odnotował wzrost sprzedaży w Japonii (+22,9%) oraz w Europie (+5,7%). Model Infiniti sprzedał się w ilości 125 tys., co daje wzrost o 13% w stosunku do analogicznego okresu w roku 2016.

Mitsubishi Motors sprzedał 494.303 samochody, co przekłada się na wzrost światowej sprzedaży tej marki o 2,4 % w stosunku do analogicznego okresu w roku 2016. Wzrosła również sprzedaż minisamochodów Kei w Japonii. Możemy również zaobserwować duży wzrost sprzedaży w Chinach w związku z wprowadzeniem produkowanego lokalnie SUV-a Outlander. Marka odnotowała również zwiększenie sprzedaży w regionie ASEAN, pod wpływem wzmożonego zapotrzebowania na SUV-y i pickupy.

Alians zamierza mocniej wykorzystać efekt synergii w 2017 roku, dzięki ściślejszej współpracy pomiędzy Mitsubishi Motors oraz Nissan i Renault w takich obszarach jak zakupy, większe wykorzystanie lokalnych dostawców, produkcja krzyżowa, wspólne platformy samochodowe, wymiana technologii i ekspansja zarówno na dojrzałych, jak i wschodzących rynkach.

 

10 największych rynków zbytu Grupy Renault
1Francja
2Rosja
3Włochy
4Niemcy
5Hiszpania
6Turcja
7Brazylia
8Iran
9Zjednoczone Królestwo
10Argentyna

 

10 największych rynków zbytu Nissana
1Stany Zjednoczone
2Chiny
3Japonia
4Meksyk
5Zjednoczone Królestwo
6Kanada
7Rosja
8Francja
9Włochy
10Niemcy

 

10 największych rynków zbytu Mitsubishi Motors
1Stany Zjednoczone
2Chiny
3Japonia
4Australia
5Filipiny
6Indonezja
7Tajlandia
8Niemcy
9Zjednoczone Królestwo
10Zjednoczone Emiraty Arabskie

 

ALIANS RENAULT-NISSAN

Alians Renault-Nissan powstał w wyniku strategicznej współpracy pomiędzy Grupą Renault, mającą swoją siedzibę we Francji oraz firmami Nissan Motor i Mitsubishi Motors, z siedzibą w Japonii. W 2016 roku sprzedał 9,96 miliona samochodów w niemal 200 krajach. Więcej niż co dziewiąty sprzedany samochód na świecie to model Aliansu. Alians podpisał także szereg porozumień o współpracy strategicznej z różnymi producentami, takimi jak niemiecki Daimler czy chiński Dong Feng. Alians posiada również większościowe udziały w spółce joint-venture kontrolującej AwtoWAZ, największego producenta aut osobowych w Rosji. Zajmuje również wiodącą pozycję w produkcji samochodów o zerowej emisji i rozwija innowacyjne technologie, by móc zaoferować w przyszłości autonomiczne samochody wyposażone w mobilne technologie w przystępnej cenie.

 

 

źródło: Renault Polska

Galeria

Dodaj komentarz

Bądź pierwszy!

Powiadom o
avatar
  
smilegrinwinkmrgreenneutraltwistedarrowshockunamusedcooleviloopsrazzrollcryeeklolmadsadexclamationquestionideahmmbegwhewchucklesillyenvyshutmouth
wpDiscuz