Renault jest w trakcie testów dwóch pikantnych modeli: Alpine A110 oraz Renault Megane R.S. Samochody trafiły na słynny tor Nürburgring. Zobaczcie wideo z przejazdów.

Renault najwyraźniej chce powrócić do czasów, kiedy do marki należało panowanie na torze Nürburgring. W 2014 roku najszybszym modelem w kategorii przednionapędowych hatchbacków okazało się Megane RS 275 Trophy-R. Samochód uzyskał czas 7 min i 54.36 s. Obecnie najlepszy czas należy do Hondy Civic Type-R, która pokonała trasę w czasie 7:43.8. Renault pracuje nad pobiciem tego rekordu, oto film z przejazdu nowego Renault Megane R.S. na Nürburgringu.

Nowy model zostanie wyposażony w system czterech kół skrętnych 4Control, który zapewni lepszą zwrotność samochodu. Renault będzie oferowało również dwa rodzaje zawieszenia: Sport oraz jeszcze bardziej rasowe: Cup. Będą także dwie opcje przekładni: manualna lub automatyczna skrzynia EDC z podwójnym sprzęgłem. Na razie nie wiemy jaki napęd zostanie wykorzystany w tym samochodzie, ale jest duże prawdopodobieństwo, że będzie to ta sama jednostka, która występuje w innym testowanym na Nürburgringu modelu, czyli Alpine A110.

W pojeździe wykorzystano turbodoładowany silnik 1.8 o mocy 252 KM i maksymalnym momencie obrotowym 320 Nm. Alpine A110, który ma niewielką masę 1080 kg, potrafi rozpędzić się od 0 do 100 km/h w czasie 4,5 sekundy, natomiast maksymalna prędkość to 250 km/h.

Samochód odbył swój oficjalny debiut w marcu tego roku podczas salonu samochodowego w Genewie. Wiemy, jak wygląda a i tak producent uparcie testuje model w niebieskim kamuflażu. W takiej postaci pojawił się na słynnej „Pętli”. Alpine A110 niedługo trafi do salonów, stopniowo powstaje sieć sprzedaży marki Alpine.

Galeria

Dodaj komentarz

3 komentarzy do "Alpine A110 i Renault Megane R.S. na torze Nürburgring – filmy"

Powiadom o
avatar
  
smilegrinwinkmrgreenneutraltwistedarrowshockunamusedcooleviloopsrazzrollcryeeklolmadsadexclamationquestionideahmmbegwhewchucklesillyenvyshutmouth
Sortuj wg:   najnowszy | najstarszy | oceniany
tomek
Gość

Bajki alpine ma klasyczny tylny napęd a megane napewno będzie miało inny

Krzysztof
Editor

Małgosi chodziło raczej o silnik, a nie napęd – użyła tu pewnego skrótu myślowego mając na myśli raczej źródło napędu :-)

tomek
Gość

a no chyba że tak silnik faktycznie ma być ten sam ew. słyszało się o 2.0 w megane wzmocnionym do +300 km

wpDiscuz