Na starcie Baja Carpathia stanęło dziś łącznie dziesięć Dacii Duster Cup, z czego jedna w kategorii gość i jedna otwierająca trasę z numerem zero. Pozostałe rywalizowały w Rajdowym Pucharze Polski Samochodów Terenowych, w grupie „seryjnej” – S2. Do próby Stalowa Wola wystartowało łącznie 28 załóg klasyfikowanych w ramach RPPST.

Spośród kierowców Dacii najlepszym czasem przejazdu popisali się Krzysztof Wicentowicz i Bartłomiej Boba – wygrali OS 1 nie tylko w pucharze DDEC, ale również grupie S2 i w klasyfikacji generalnej RPPST zajęli 7. miejsce. Drugi czas osiągnęli Jan Kozioł i Tomasz Nowakowski, tym samym uzyskując 3. pozycję w S2. Kolejna lokata przypadła Konradowi Sznajderowi i Tomaszowi Mroczkowi, którzy uzupełnili pierwszą dziesiątkę klasy seryjnej RPPST.

Kategorię Rajdowych Mistrzostw Polski Samochodów Terenowych zdominował duet Marcin Łukaszewski/ Magdalena Duhanik. Drugie miejsce osiągnął Jacek Kozakiewicz i Łukasz Łaskawiec, a trzecie Piotr Białkowski i Rafał Marton.

Krzysztof Wicentowicz –  Jechało nam się bardzo dobrze, wraz z Bartkiem, moim pilotem, przyłożyliśmy się do zapoznania z tym odcinkiem. Miałem mnóstwo radości, jechałem cały czas z  uśmiechem na twarzy, nie wiem jak to możliwe, ale w ogóle się nie stresowałem. Nigdy nie byłem na tym rajdzie, ale słyszałem, że jest mocno off-roadowy, więc niedzielę zacznę spokojnie i pojadę swoim tempem.

Jan Kozioł – To był bardzo ciekawy odcinek, jechało się fantastycznie. Pilot sprawdził się genialnie, dyktował bardzo precyzyjnie to co opisaliśmy na zapoznaniu z trasą. Niedzielne odcinki pojedziemy swoim tempem, aby dojechać do mety. Na pewno nie tak szybko jak na prologu, ale konsekwentnie, bo wciąż uczę się samochodu.

Konrad Sznajder – Fajny przejazd, śliski, dosyć zdradliwy. Jechaliśmy spokojnie bo było kilka miejsc, gdzie łatwo uszkodzić chłodnicę czy zawieszenie. Zaczęliśmy z dużym szacunkiem dla auta, tak by jedynym zajęciem serwisu było umycie Dacii. Prawdziwa rywalizacja zacznie się na poligonie w Nowej Dębie, a nieznajomość tutejszych tras będzie sporym utrudnieniem.

Próba Stalowa Wola, została rozegrana jako jedna z dwóch zaplanowanych na sobotę. Ze względów organizacyjnych odwołano 53-kilometrowy odcinek Poligon Lipa. W niedzielę odbędą się dwa przejazdy Poligon Nowa Dęba, który ma 86 kilometrów. Intensywne opady deszczu w piątek spowodowały, że na trasie panują bardzo trudne warunki. Głębokie kałuże i błotniste przejazdy będą dużym wyzwaniem, szczególnie dla aut klas seryjnych.

Wyniki OS1 Dacia Duster Elf Cup 2017 / Baja Carpathia:

1. Krzysztof Wicentowicz/ Bartłomiej Boba 6.53
2. Jan Kozioł/ Tomasz Nowakowski 7.10
3. Konrad Sznajder/ Tomasz Mroczek 7.31
4. Michał Kidacki/ Roman Kiciński  7.33
5. Tomasz Baranowski/ Grzegorz Konczak 7.47
6. Wojciech Furman/ Michał Augustyniak 7.48
7. Magdalena Zając/ Kazimierz Ruszel 8.18
8. Katarzyna Makowska/ Bartłomiej Makowski 8.54
Marcin Górny/ Michał Bojar (Gość) 7.22.

Dacia Duster Elf Cup 2017 rozgrywany jest w ramach Pucharu Polski Samochodów Terenowych z odrębną klasyfikacją i nagrodami finansowymi. Uczestnicy pucharu ścigają się identycznymi samochodami, mają zapewnione wsparcie serwisowe doświadczonych mechaników Overlimit i Hołowczyc Racing oraz mogą korzystać z rad Krzysztofa Hołowczyca. Rajdówki zbudowane zostały na bazie aut seryjnych z silnikami 1.5 dCi i startują w klasie S2, w której dopuszczone są ograniczone modyfikacje techniczne. Dzięki tak skonstruowanemu regulaminowi, rywalizacja nie wymaga gromadzenia dużych budżetów finansowych. Sponsorem tytularnym pucharu jest marka Elf, partnerem wspomagającym jest firma ZAP Sznajder Batterien. Organizatorem Pucharu Dacia Duster Elf Cup jest Renault Polska we współpracy z Polskim Związkiem Motorowym, Overlimit Motors i Hołowczyc Racing.

www.daciadusterelfcup2017.pl
www.bajacarpathia.pl

 

źródło: Renault Polska

Galeria

Dodaj komentarz

Bądź pierwszy!

Powiadom o
avatar
  
smilegrinwinkmrgreenneutraltwistedarrowshockunamusedcooleviloopsrazzrollcryeeklolmadsadexclamationquestionideahmmbegwhewchucklesillyenvyshutmouth
wpDiscuz