Zespół DS Virgin Racing ma przed sobą siódmą i ósmą rundę sezonu 2016/2017 Wyścigowych Mistrzostw Świata FIA Formuły E. Wyścigi te odbędą się 10-12 czerwca w Berlinie.
Po zajęciu w Paryżu miejsca na podium, zespół ponownie będzie się skupiać na zdobyciu jak największej liczby punktów.
Formuła E powraca do Berlina. Najbliższe wyścigi w ramach mistrzostw samochodów o napędzie całkowicie elektrycznym odbędą się na terenie dawnego lotniska Tempelhof w stolicy Niemiec. Po raz pierwszy w tym sezonie w ciągu jednego weekendu rozegrane zostaną dwie rundy – pierwsza w sobotę 10 czerwca, druga w niedzielę 11 czerwca. Poprzednio kierowcy Formuły E rywalizowali na lotnisku Tempelhof w 2015 r., jednak wytyczona na nim trasa została zmodyfikowana. Obecnie jej okrążenie ma 2,27 km długości, liczy dziesięć zakrętów i obejmuje odcinek, na którym bolidy powinny przekraczać prędkość 200 km/h.
Również po raz pierwszy dwie rundy organizowane łącznie, rozegrane zostaną na różnych dystansach. W sobotę zawodnicy będą mieli do pokonania 44, a w niedzielę 46 okrążeń. Dla kierowców i zespołów oznacza to konieczność przygotowania różnych strategii zarządzania energią.
Zespół DS Virgin Racing traktuje wyjazd do Berlina jako okazję do kontynuowania dobrej passy po zajęciu przez José Maríę Lópeza drugiego miejsca w wyścigu o ePrix Paryża. We Francji ekipa – po raz trzeci w rozegranych dotychczas rundach bieżącego sezonu – znalazła się w pierwszej trójce wyścigu. Argentyński kierowca, nabierający coraz więcej wyczucia za kierownicą bolidu DSV-02, stanął na podium po raz pierwszy od czasu przejścia do Formuły E.
W zakresie celów zespołowych, chcemy po prostu osiągnąć w Berlinie dobre wyniki – komentuje José María López. – W Paryżu i w kilku poprzednich rundach pokazaliśmy, że nasz samochód ma duży potencjał i jeżeli nie stają nam na przeszkodzie nieprzewidziane zdarzenia, jesteśmy w stanie ustanawiać bardzo dobre rezultaty. Pracujemy nad tym naprawdę ciężko. Berlin dla większości zawodników, w tym dla mnie, będzie trasą nową. Może to przemawiać na moją korzyść. Mam nadzieję, że będę miał okazję pokazać w pełni naszą konkurencyjność i postaram się o kolejny sukces.
Także Sam Bird nie wyszedł z ostatniej, szóstej rundy sezonu z pustymi rękami. W Paryżu brytyjski kierowca po raz drugi z rzędu zaliczył punkt za najlepszy czas okrążenia. Dwie ostatnie rundy okazały się dla mnie trudne, ale przynajmniej udowodniliśmy, na jakie wyniki nas stać, osiągając w obydwu najszybsze okrążenia. Jestem przekonany, że jeśli utrzymamy tempo i efektywność naszej pracy, w Berlinie przełoży się to na konkretne rezultaty – zapewnia Bird.
W połowie sezonu zespół DS Virgin Racing ma 63 punkty i zajmuje czwarte miejsce w klasyfikacji konstruktorów. Sam Bird i José María López plasują się, odpowiednio, na miejscach siódmym i dziewiątym w klasyfikacji kierowców.
Nasz zespół wykonał w Paryżu wspaniałą robotę – mówi Alex Tai, szef DS Virgin Racing. – Do Berlina jedziemy, mając na koncie zdobyte w ostatnich wyścigach pierwsze podium Lopeza i dwa najlepsze czasy Birda. Ani przez chwilę nie wątpię w to, że nasza dobra passa będzie trwać w czekający nas pierwszy weekend wyścigowy obejmujący dwie rundy. Zależy nam na zrobieniu ostatniego kroku: by miejsca na podium zamienić na wygrane.
Xavier Mestelan Pinon, Dyrektor DS Performance: Jesteśmy już w środkowej części sezonu. Wiemy, że dwie rundy w ramach jednego weekendu oznaczają możliwość zdobycia wielu punktów. Wyścig o ePrix Paryża miał dla nas obiecujący przebieg. Dobrymi zapowiedziami są także modyfikacje wprowadzone w naszych DSV-02 oraz ich efekty potwierdzone podczas testów. Coraz pełniej rozumiemy nasz bolid i jesteśmy w stanie wykorzystywać go coraz skuteczniej. Ekipa techniczna rozpoczęła przygotowania do rundy berlińskiej zaraz po powrocie z ePrix de Paris. Szczególnie ważne były seanse jazd na symulatorze, na podstawie których opracowaliśmy strategie gospodarowania energią podczas dwóch wyścigów rozgrywanych na różnych dystansach. W tej chwili wszyscy w zespole są w toku prac i w pełnej koncentracji. Czekają nas dwa ważne wyścigi, na których jesteśmy w pełni skupieni.
Aby w pełni uczestniczyć w sukcesach, jakie na początku nowego sezonu Formuły E odnosi zespół DS Virgin Racing, każdy może zagłosować na przyznanie jednemu z kierowców – Samowi Birdowi lub José Maríi Lópezowi, premii FanBoost. Można to zrobić poprzez oficjalną aplikację tej serii, stronę internetową www.fiaformulae.com/fanboost albo na Twitterze i Instagramie, wysyłając hasztag #Fanboost z dopiskiem #SamBird albo #JoseMariaLopez! W ubiegłym sezonie DS Virgin Racing był zespołem, który zgromadził najwięcej #Fanboostów!
Wyścigowe Mistrzostwa Świata FIA Formuły E 2016-2017 (rundy 7 i 8/12) – Berlin – Program
Piątek, 09 czerwca 2017 r.
Rozgrzewka | 15:00 |
Sobota, 10 czerwca 2017 r.
Wolne treningi 1 |
8:00 |
Wolne treningi 2 |
10:30 |
Kwalifikacje |
12:00 |
Super Pole |
12:45 |
Wyścig |
16:00 |
Niedziela, 11 czerwca 2017 r.
Wolne treningi 1 |
8:00 |
Wolne treningi 2 |
10:30 |
Kwalifikacje |
12:00 |
Super Pole |
12:45 |
Wyścig |
16:00 |
Dane techniczne – DSV-02
Długość | 5 m | |
Szerokość | 1,78 m | |
Wysokość | 0,99 m | |
Rozstaw osi | 3,10 m | |
Masa pojazdu | 880 kg minimum z kierowcą | |
Masa baterii | 190 kg (pojemność 28 KW/h) | |
Silnik | pojedynczy silnik elektryczny napędzający koła tylne | |
Moc maksymalna | 200 kW (271 KM) | |
Moc z odzysku energii podczas wyścigu | 150 kW* | |
Napięcie prądu zasilającego | 700 V | |
Skrzynie biegów | o trzech przełożeniach | |
Hamulce | tarcze wentylowane z włókna węglowego, zaciski 4-tłoczkowe | |
Prędkość maksymalna | 225 km/h | |
Przyśpieszenie od 0 do 100 km/h | poniżej 4 s | |
Dystans hamowania | od prędkości 210 km/h do 40 km/h: 100 m | |
Opony | Michelin Pilot Sport EV 2 | |
Rozmiar opon | 245x40R18 (przód), 305x40R18 (tył) | |
*Energia odzyskiwana podczas hamowania lub zwalniania (hamowania silnikiem) |
Więcej informacji o zespole DS Virgin Racing w Formule E znajdziesz na stronach http://www.ds-virginracing.com i na http://map.virginracing.com/.
źródło: DS Automobiles Polska
Najnowsze komentarze