Termin Bimbinfiera nie powinien być Wam obcy. Wspominaliśmy już coś takiego wiosną bieżącego roku. Tym razem miejscem, w którym odbędzie się Bimbinfiera, będzie Mediolan, konkretnie w Parco Esposizione di Novegro. Położony jest on na wschodzie Mediolanu, w pobliżu lotniska Mediolan-Linate, jednego z trzech portów lotniczych obsługujących miasto.
Bimbinfiera Milano jest imprezą rodzinną. Myśli się tam o kobietach, o rodzinach. Nic dziwnego, że Citroën prezentuje tam samochody, w budowie których ma kilkudziesięcioletnią tradycję. Dodajmy, że francuska marka jest samochodowym partnerem imprezy.
Bimbinfiera Milano rozpoczyna się dzisiaj i potrwa do jutra włącznie. Odbędzie się kilka konferencji adresowanych do przyszłych i obecnych matek. Będą to m.in. spotkania z pediatrami i neonatologami, a także ze specjalistami w zakresie rozwoju i wychowania niemowląt i małych dzieci. W niedzielę odbędzie się też konferencja marki Citroën na temat „Bezpieczeństwo według Citroëna”. Poprowadzi ją Luciano Ciabatti, dyrektor marketingu Citroën Italia.
Pierwsze przejawy poważnego myślenia o rodzinie i jej transporcie datowane są w Citroënie na rok 1929 – dziesięć lat po powołaniu marki. Francuzi zaproponowali klientom modele AC4 i AC6 w wersjach rodzinnych Familiale. Później te modele otrzymały oznaczenia odpowiednio C4 i C6. Miały trzy rzędy siedzeń, przy każdym rzędzie okna boczne i oferowały sześć, a nawet siedem miejsc. Ba – Citroën Traction Avant 11 Familiale dysponował nadwoziem dziewięciomiejscowym! Później był też m.in. CX Familiale. André Citroën myślał o rodzinach, szczególnie, gdy były liczne.
Nie inaczej jest i dziś. Kluczową kwestią jest zresztą nie tylko sam transport, ale i komfort i bezpieczeństwo podczas podróży. A w tych kwestiach Citroën ma ogromne doświadczenie. W roku 1994 wprowadzono na rynek model Evasion. Jego kolejna generacja, tzw. Eurovan II, nazywała się już C8 i była znacząco większa i bardziej komfortowa.
W międzyczasie Citroën wprowadził na rynek kombivana Berlingo oraz rodzinę Picasso w postaci Xsary Picasso. Berling produkowane jest do dziś i jest jednym z liderów segmentu. Dostępne są zarówno wersje użytkowe, jak i oferowane w rozsądnych cenach wersje pasażerskie, rodzinne wręcz. Citroën produkuje także wersję elektryczną Berlingo.
W segmencie kompaktowych minivanów zapoczątkowanych przez wspomnianą Xsarę Picasso, francuska marka osiągnęła bardzo wiele. To praktycznie wzorzec segmentu. Po Xsarze Picasso pokazano C4 Picasso, a dziś oferowana jest już druga generacja tego modelu. Funkcjonalna, komfortowa, dobrze wyposażona, niedroga, a do tego dostępna (czego w Xsarze Picasso nie było) zarówno w wersji pięcioosobowej (C4 Picasso), jak i większej (Grand C4 Picasso), dostępnej w odmianach pięcio- i siedmioosobowych.
Podczas Bimbinfiera Milano Citroën pokaże nie tylko znane i cenione modele C4 Picasso i Grand C4 Picasso, ale również nowość – miejskiego SUV-a, świetnie nadającego się dla rodziny, acz niezbyt licznej – C3 Aircross. To dwa różne spojrzenia na kwestię transportu rodziny, które różnią się pod względem oferowanej przestrzeni i sposobu użytkowania, ale mają taką samą filozofię: oferowania dużej dawki komfortu, wszechstronności i technologii najnowszej generacji.
Krzysztof Gregorczyk
zdjęcia: Citroën (Thomas Brémond @ Dream On Productions
oraz
Wiiliam Crozes @ Continental Productions)
Najnowsze komentarze