Brazylijska wersja Renault Kwid została poddana testom zderzeniowym przez Latin NCAP. Model zdobył trzy gwiazdki i jest to znacznie lepszy wynik niż uzyskała wersja oferowana w Indiach.
W naszym dzienniku motoryzacyjnym w zeszłym roku prezentowaliśmy wyniki testów zderzeniowych Renault Kwid oferowanego na rynku indyjskim. Sprawdzano wówczas model w różnych wersjach wyposażeniowych. Rezultat niestety nie zasługuje na pochwałę. W trzech crash-testach pojazd nie zdobył ani jednej gwiazdki. Maksymalnym wynikiem była jedna gwiazdka w czwartym teście przeprowadzonym przez Global NCAP we wrześniu ubiegłego roku. Model był wyposażony w jedną poduszką powietrzną.
Tym razem analizie poddano brazylijską wersję pojazdu, która charakteryzuje się mocniejszą konstrukcją i lepszym wyposażeniem niż samochód oferowany w Indiach. Renault Kwid dostępny w Brazylii został wyposażony w dwie poduszki z przodu, poduszki boczne, a także w mocowania fotelików Isofix. Pojazd musiał też spełnić bardziej restrykcyjne niż w Indiach przepisy dotyczące bezpieczeństwa. Testy przeprowadziła organizacja Latin NCAP. Renault Kwid zdobył trzy gwiazdki. Być może od maksymalnej punktacji pojazd dzieli jeszcze spora przepaść, ale jest znacznie lepiej niż w przypadku indyjskiego Kwida.
Produkowany w Brazylii model uzyskał wynik trzech gwiazdek zarówno w przypadku ochrony dorosłych pasażerów, jak i dzieci. Samochód wykazał wystarczającą ochronę przed uderzeniem czołowym oraz marginalną ochronę przed uderzeniem bocznym ze względu na słabą ochronę klatki piersiowej dorosłego pasażera.
Struktura pojazdu powstrzymała wtargnięcie bocznej przeszkody i dzięki obecności bocznej poduszki powietrznej, udało się zapobiec powstaniu zagrażających życiu urazów. Ochrona dzieci została oceniona na 3 gwiazdki dzięki mocowaniom fotelików Isofix oraz obecności pasów Top Tether. Brak wyłącznika poduszki powietrznej w przedniej części pojazdu oraz brak 3-punktowych pasów bezpieczeństwa spowodowały, że ocena nie była wyższa.
Najnowsze komentarze