Sébastien Loeb i Daniel Elena odpadli z rywalizacji podczas 2 etapu Rajdu Katalonii. Byli wówczas liderami rajdu i powiększyli przewagę nad rywalami wygrywając pierwszą próbę 2 etapu. Druga załoga zespołu Citroën-Total Carlos Sainz i Marc Marti spisuje się w dalszym ciągu doskonale i po 2 dniach rywalizacji zajmuje 3 miejsce.
Sobotni etap rozpoczął się bardzo dobrze dla kierowców Citroëna. Sébastien Loeb wygrał pierwszą próbę 2 etapu – OS 7 i umocnił się na pozycji lidera. Ale wkrótce okazało się, że był to pechowy odcinek. “To się stało 4 czy 5 kilometrów przed metą OS-u, na bardzo szybkim zakręcie” opowiadał potem bardzo rozczarowany Seb. “Jechałem normalnym torem, tnąc zakręt, gdy potężny kamień, prawdopodobnie wyrzucony przez poprzedni samochód uderzył w miskę olejową naszej Xsary…”
Ostatni etap Rajdu Katalonii rozpoczął się od problemów z doborem ogumienia. Deszcz, który spadł w nocy sprawił, że podczas trzech porannych odcinków nawierzchnia była przeważnie mokra. Ponieważ zgodnie z regulaminem pierwsza piętnastka startowała w odwróconej kolejności, kierowcy ścisłej czołówki mieli utrudnione zadanie, jadąc po drodze zanieczyszczonej błotem i kamieniami naniesionymi przez wcześniej jadące samochody. Carlos Sainz, dzięki ogromnemu doświadczeniu wybrał optymalne opony – miękkie ogumienie typu ‘N’ dostarczone przez firmę Michelin, przeznaczone w zasadzie na suchą nawierzchnię. “Warunki były bardzo zmienne, było trochę suchych miejsc, ale gdzieniegdzie było bardzo ślisko,” mówił kierowca Citroëna Xsara w parku serwisowym po OS 17. “Mój wybór był nieco ryzykowny, ale okazał się doskonały…”. Strata Hiszpana do Marcusa Grönholma zmalała do 9,2 sekundy.
Przed trzema ostatnimi odcinkami specjalnymi wszyscy zastanawiali się, jakie warunki zastaną tym razem na trasie. Carlos Sainz sądził, że nawierzchnia nie wyschnie zbyt szybko i założył ponownie miękkie opony – jako jedyny dysponował takim ogumieniem. Niestety, drogi wysychały szybciej, niż sądził Carlos, dlatego ten oponowy “as w rękawie” nie mógł odwrócić losów pojedynku z Gronholmem o 2 miejsce.
Pomimo to, w ostatnim parku serwisowym Sainz był w doskonałym humorze: “Sam nie wiem, jak to się stało, że utrzymałem swą pozycję podczas 3 etapu. Do tej pory, w większości rajdów było inaczej. Walczyłem do końca z Marcusem, który zaciekle odpierał moje ataki. Szkoda, że Seb miał pecha w tym rajdzie. Jechał bardzo szybko i jestem przekonany, że wygrałby. Dla mnie był to rajd pełen emocji, ostatni występ przed moją publicznością. Tłumy kibiców przybyły, by mnie pożegnać. Bardzo im za to dziękuję. ”
Zdaniem Guy Fréquelin’a, “występ Sébastiena, chociaż zakończony przedwcześnie pokazał, że różnice czasowe w Rajdzie Korsyki były spowodowane tylko taktyką, która nakazywała rozsądek i walkę o tytuł mistrza świata. Nasza Xsara wciąż jest w stanie wygrać każdy rajd. Występ Carlosa – wspaniała walka o 2 miejsce i zasłużone podium pozostanie długo w naszej pamięci.”
1. M. Märtin/M. Park (Ford Focus) 3 h 40 mn 43,8 s
2. M. Grönholm/T. Rautiainen (Peugeot 307) + 23,2 s
3. C. Sainz/M. Marti (Citroën Xsara) + 37,7 s
4. S. Sarrazin/P. Pivato (Subaru Impreza) + 2 mn 50,4 s
5. P. Solberg/Ph. Mills (Subaru Impreza) + 3 mn 06,7 s
6. D. Solà/X. Amigo (Mitsubishi Lancer) + 4 mn 05,7 s
7. G. Galli/G. D’Amore (Mitsubishi Lancer) + 4 mn 05,9 s
8. M. Hirvonen/J. Lehtinen (Subaru Impreza) + 4 mn 31,7 s
9. T. Gardemeister/P. Lukander (Skoda Fabia) + 4 mn 37,6 s
10. N. Vouilloz/D. Giraudet (Peugeot 206) + 4 mn 45 s …
Rajdowe Mistrzostwa Świata FIA – klasyfikacja producentów
1. Citroën, 184 pkt (Mistrz Świata 2004)
2. Ford, 137 pkt
3. Subaru, 117 pkt
4. Peugeot, 93 pkt.
Rajdowe Mistrzostwa Świata FIA – klasyfikacja kierowców
1. S. Loeb, 108 pkt (Mistrz Świata 2004*)
2. P. Solberg, 82 pkt
3. M. Märtin, 79 pkt
4. C. Sainz, 73 pkt
5. M. Grönholm, 62 pkt
6. F. Duval, 47 pkt
7. M. Hirvonen, 24 pkt
8. H. Rovanperä, 20 pkt
9. J. Tuohino, 16 pkt
10. F. Loix, 9 pkt
11. S. Sarrazin, 8 pkt
12. D. Carlsson, 6 pkt
13. G. Panizzi, 6 pkt
14. A. Navarra, 5 pkt
15. G. Galli, 5 pkt
Najnowsze komentarze