Marka Citroen wprawdzie skupiła się ostatnio na SUV-ach i crossoverach, ale raczej na tym nie poprzestanie. Szefowa marki, Linda Jackson powiedziała, że w gamie producenta jest jeszcze miejsce na większego sedana.
Citroen kończąc produkcję C5, zakończył także jeden z najważniejszych etapów w swojej historii. Niestety nie będzie już modeli z hydropneumatycznym zawieszeniem, ale czy to oznacza również stracone szanse na nowego flagowca? Podczas prezentacji nowego C3 Aircross szefowa Citroena, Linda Jackson powiedziała, że w ofercie producenta „wciąż jest miejsce na większego sedana”, z tym że samochód ten nie jest dla marki priorytetem. Citroen skupił się na uzupełnianiu swojej gamy o SUV-y i crossovery, ale przecież nie może na tym poprzestać. Wizja nowego przedstawiciela marki, wydaje się na razie dosyć odległa, zwłaszcza że w Europie wciąż czekamy na nowego Citroena C5 Aircross, ale jakże atrakcyjna. Pierwszeństwo należy jednak do SUV-a.
Jaki powinien być nowy model?
Linda Jackson zaznaczyła, że to nie może być „tradycyjny sedan” i dobrze wiemy, że w kwestii designu, markę stać na ekstrawagancję. Model musi się wyróżniać, ale raczej nie powinien powielać wyglądu swoich mniejszych braci.
Dwukolorowe nadwozie, zderzaki Airbump i młodzieżowa stylistyka pasują do samochodów miejskich, ale nie jest to rozwiązanie dobre dla flagowca. Ten musi prezentować się elegancko i dostojnie. Jednocześnie jego wygląd nie może kłócić się z ofertą marki DS, stworzonej przecież specjalnie dla luksusowej części oferty.
Jednym z ostatnich przykładów na to w jakim kierunku zmierzają wizje projektantów Citroena jest zaprezentowany podczas salonu samochodowego w Paryżu w 2016 koncepcyjny CXPerience. Powstał w myśl zasady „Be different, Feel good” i chyba nawet w formie bardziej zwyczajnej, doskonale spełniłby się w roli flagowca. Samochód przyciąga uwagę przede wszystkim nietypowym układem świateł, który przechodzi płynnie w podwójną chromowaną listwę łączącą się z logo marki. Wnętrze zostało zainspirowane nowoczesną architekturą wykończenia wnętrz, jest przestronne i przejrzyste. Wykorzystano w nim drewno orzechowe oraz pikowaną tapicerkę o jaskrawej kolorystyce. Centrum dowodzenia stanowi 19-calowy ekran panoramiczny. Citroen CXPerience jest też modelem hybrydowym o łącznej mocy 300 KM.
Tak, samochód jest inny i jeśli marka podąży tym tropem, do oferty trafi najciekawszy i najbardziej wyróżniający się model spośród wszystkich konkurentów, godny następca C5 i C6. Czekamy na niego z niecierpliwością.
Najnowsze komentarze