Citroen C-Elysee kończy swój cykl życia. To ostatni moment by go zamówić w dobrej cenie. Chwalony za granicą, szczególnie na rynkach wschodzących, na których popularne są sedany, C-Elysée nie spotkał się z zainteresowaniem klientów we Francji. Dlatego producent podjął decyzję o zakończeniu jego wytwarzania. Trochę to dziwne, bo z roku na rok sprzedaż rosła! To jednak nie koniec zmian – z produkcji wycofany będzie także model e-Mehari.
Citroen C-Elysee – sprzedaż w Europie
Citroen C-Elysee z roku na rok sprzedawał się coraz le.piej. W aktualnej epromocji Citroena można go kupić za 47 tysięcy złotych. Dlatego dziwimy się trochę, że jest wycofywany z oferty, zwłaszcza, że gama modelowa Citroena do najbogatszych aktualnie nie należy i taka zmiana oznacza ograniczenie ilości klientów na polskim rynku.
rok |
sprzedaż |
2017 |
15.620 |
2016 |
14.138 |
2015 |
6.727 |
2014 |
5.933 |
2013 |
7.091 |
2012 |
1.609 |
razem |
51.118 |
Citroen C-Elysee i koniec produkcji
Ostatnie egzemplarze trafią do klientów w tym roku. Nie ma też decyzji o następcy, co oznacza, że z gamy modelowej Citroena znika kolejny samochód. Stulecie marki oznacza jak widać poważną rekonstrukcje modelową. Dzisiaj firma ma w ofercie głównie mniejsze samochody, szczególnie silnie obstawiając segment B i crossover B (udany Citroen C3 i Citroen C3 Aircross), natomiast widać, że brakuje kompaktu – który pojawi się w formie Citroena C4 w pełnej wersji dopiero za rok i limuzyny, która zastąpiłaby C5/C6.
Citroen oferuje w Polsce model C-Elysee w noworocznej wyprzedaży – ePromocja 2018 dostępna jest online, dzięki czemu można w wygodny sposób przejrzeć ofertę i wybrać coś dla siebie
Citroen C-Elysee – czy warto kupić?
Citroen C-Elysee to całkiem udany samochód. Oferuje duży bagażnik i stosunkowo komfortowe zawieszenie. My testowaliśmy go na przykład w wersji LPG, co możecie zobaczyć na poniższym filmie. Wśród największych wad można by wymienić niewielką szerokość wnętrza, nie wszystkim też przypadłoby do gustu miękkie zawieszenie.
Bliźniakiem C-Elysee jest Peugeot 301.
Koniec elektrycznych snów z e-Mehari
To także koniec drogi dla elektrycznego małego e-Mehari. Samochód nie osiągnął sukcesu, a wysokie koszty produkcji zmusiły firmę do zakończenia tego projektu. Sprzedaż była na bardzo niskim poziomie, co widać z poniższych danych
2017 |
353 |
2016 |
569 |
Zdaje się więc, że Citroen e-Mehari pozostanie ciekawostką a w przyszłości być może cenionym youngtimerem, z uwagi na bardzo niską produkcję. Ta inwestycja się jednak już nie zwróci.
Źródło: AFP, CarSalesBase.com, AutoBlog, własne
Najnowsze komentarze