Citroën C-Métisse to czteroosobowy hybrydowy samochód koncepcyjny wyprodukowany przez Citroëna. Po raz pierwszy zaprezentowano go w 2006 roku na Salonie Samochodowym w Paryżu. Citroën nie po raz pierwszy wyprodukował samochód hybrydowy – w 2005 roku zaprezentował on hybrydową wersję Citroëna C4.
W zależności od sytuacji samochód może korzystać z napędu na przednie koła, tylne koła lub wszystkie razem.
Citroen C-Metisse zbudowany został z lekkiego włókna węglowego i napędzany 208-konnym silnikiem wysokoprężnym V6 napędzającym przednie koła, z dwoma 20-konnymi silnikami o mocy 20 KM każdy. Przy niskich prędkościach samochód może pracować wyłącznie na energii elektrycznej nie emitując spalin. C-Metisse osiąga 100 km/h w zaledwie 6,2 sekundy.
Stylistyka nadwozia Citroen C-Metisse została zaprojektowana tak, aby stworzyć poczucie mocy i szacunku, a jednocześnie zapewniać aerodynamiczną formę, zapewniającą oszczędność paliwa. Wewnątrz C-Metisse projektanci Citroena poszaleli. Cztery pojedyncze fotele pokryte białą skórą są dostępne są poprzez unoszące się do góry drzwi, które nie tylko imponują wyglądem, ale również zapewniają łatwe wejście.
Kierownica C-Metisse posiada wszystkie funkcje wspomagające jazdę (sterowanie radiem, ogranicznik prędkości, komputer pokładowy, oświetlenie, wskaźniki i wycieraczki) umieszczone w zasięgu ręki. W połączeniu z dźwigniami zmiany biegów zamontowanymi na kierownicy kierowca prawie nie musi odrywać rąk w czasie jazdy.
Konsola na dachu Citroena C-Metisse ma przycisk „kontakt” i przycisk „start”, dzięki czemu można poczuć się jak w myśliwcu. Rozwiązanie to było wykorzystywane później w komercyjnych modelach.
Citroen C-Metisse: dane techniczne
Silnik: 2,7 l V6 diesel o mocy 208 KM na przedniej osi i dwa silniki elektryczne po 20 KM na tylnej osi
Przyspieszenie: 0-100 km / h (0-62 mph): 6,2 s
Prędkość maksymalna: 250 km / h (155 mph)
Zużycie paliwa: 6,5 litra na 100 kilometrów
Citroen C-Metisse: promocyjne wideo
https://youtu.be/QXx9bUaq4q8
Samochód robi jak widać niesamowite wrażenie.
Najnowsze komentarze