Citroen sprzedał już prawie 160 tys. egzemplarzy modelu C3 na świecie. Samochód cieszy się dużą popularnością także na rynku brytyjskim i jest bardzo często nagradzany w branży motoryzacyjnej.
W pierwszej połowie 2017 roku, zarejestrowano 120 tys. egzemplarzy modelu C3 na świecie. Od momentu rozpoczęcia przyjmowania zamówień sprzedano już prawie 160 tys. sztuk pojazdu. Od początku roku, liczba zamówień na model wzrosła o 68 proc.
Popularność modelu potwierdzają liczne nagrody dla C3-ki. Na całym świecie przyznano ich już ponad 25. Citroen wielokrotnie zdobywał tytuł samochodu roku w swojej kategorii, w plebiscytach organizowanych przez czasopisma motoryzacyjne takie jak Top Gear czy Auto Express. Na liście nagród znalazło się wyróżnienie Red Dot Award przyznawane za dokonania w designie. Dziennikarze i specjaliści z branży doceniają samochód przede wszystkim za ciekawą stylistykę, wygodę podróżowania oraz funkcjonalność.
Nowy Citroen może pochwalić się pozytywną opinią również wśród klientów, którzy już użytkują pojazd. Oceniany za pomocą platformy Citroen Advisor, C3 zdobył 4,7 z 5 możliwych gwiazdek.
Po pierwszym półroczu, Citroen C3 uzyskał imponujący wynik w Wielkiej Brytanii. Sprzedaż przekroczyła okrągłe 10 tys. egzemplarzy. Na brytyjskim rynku model znajduje się od 3 stycznia 2017 roku i zdołał zyskać miano najlepiej sprzedającego się pojazdu marki spod znaku szewronów w tym kraju.
Ponad 60 proc. sprzedaży C3 w Wielkiej Brytanii stanowił najwyższy poziom wyposażenia o nazwie Flair wyposażony w ConnectedCAM w standardzie. W Polsce na szczycie cennika znajduje się wariant Shine, ale obecność kamerki samochodowej wiąże się z dopłatą. Ponad 95 proc. kupujących na rynku brytyjskim decydowało się na dwukolorową wersję pojazdu, natomiast 64 proc. sprzedanych C3-jek było wyposażonych w zderzaki AirBump.
Samochód jest też częścią ofensywy marki, na kraje Bliskiego Wschodu i Afryki.
Najnowsze komentarze