Citroen C5 Aircross i Peugeot 3008 to dwa nowe SUV-y należące do koncernu PSA oparte na tej samej platformie. Jakie są różnice pomiędzy tymi dwoma samochodami? Czy pokazany w Szanghaju model Citroena ma szanse na sukces?
Citroen zaprezentował swojego nowego SUV-a o nazwie C5 Aircross na targach motoryzacyjnych w Szanghaju. Chciałoby się rzec: wreszcie, ale na model przyjdzie nam jeszcze trochę poczekać, bez względu na to, czy nam się to podoba, czy też nie. W pierwszej kolejności samochód jest przewidziany na rynek chiński. W Europie pojawi się dopiero pod koniec 2018 roku. Tymczasem sytuacja na rynku motoryzacyjnym wcale nie stoi w miejscu, a 3008 błyskawicznie znika z salonów sprzedaży. Na całym świecie zdobył już 119 tys. zamówień, a Peugeot wręcz nie nadąża z produkcją. Czy C5 Aircross ma szansę na podobną popularność? Sprawdziliśmy czym różni się od siostrzanego Peugeota 3008.
Który ładniejszy?
Chyba każdy sam musi sobie odpowiedzieć na pytanie, który model bardziej wpadł mu w oko, aczkolwiek na oba SUV-y spogląda się z wielką przyjemnością. Styliści obu francuskich marek w żadnym z przypadków nie zawiedli. Citroen wybrał sprawdzoną drogę i zbliżył stylistykę do modeli już oferowanych na rynku, czyli nowego C3 oraz C4 Cactus. Nowy SUV jest jednak jeszcze bardziej wyrazisty, a w porównaniu z 3008, ma bardziej oryginalny wygląd.
3008 został wyposażony w doceniane przez dziennikarzy i klientów, świetnie wykonane wnętrze oraz funkcjonalny i-Cockpit. C5 Aircross otrzymał dwa analogiczne pod względem wielkości wyświetlacze: 12,3-calowy ekran umiejscowiony za kierownicą (w 3008 z wirtualnymi zegarami) oraz dotykowy wyświetlacz na konsoli centralnej o przekątnej 8-cali. W modelu nie powinno zabraknąć opcji dla klientów ceniących wygodę i dodatki. Do wyboru będą podgrzewane fotele, szklany dach, funkcja masażu oraz system oczyszczania powietrza wewnątrz kabiny. W Peugeocie znajdziemy dodatkowo trzy rodzaje zapachu.
Wymiary
C5 Aircross został oparty na tej samej platformie EMP2, co model Peugeota. Jeśli chodzi o wymiary, pojazd jest 5 cm dłuższy (mierzy 4500 mm) oraz 5 cm wyższy (wysokość 1670 mm). Model spod znaku szewronów może pochwalić się też większym rozstawem osi, który wynosi 2730 mm (2675 mm w modelu Peugeota). U Citroena można spodziewać się bardziej przestronnej kabiny. Większe wymiary nie zwiększyły bagażnika, jest on nawet mniejszy niż w pojeździe spod znaku lwa. Do C5 Aircross zapakujemy 482 litry bagaży, natomiast do 3008 – 520 litrów.
Silniki
Napęd nowego Citroena początkowo będzie taki sam jak w przypadku chińskiej wersji 3008. Pod maskę trafi benzynowa jednostka 1.6 turbo generująca 165 KM mocy oraz 245 Nm momentu obrotowego. Drugim napędem będzie silnik benzynowy 1.8 turbo o mocy 200 KM i momencie obrotowym 280 Nm. Lepsze właściwości w jeździe poza asfaltem ma dostarczyć podobnie jak w 3008 system Grip Control. W późniejszym terminie zostanie dołączony do oferty napęd hybrydowy o mocy 300 KM. Zasięg na silniku elektrycznym w przypadku tego napędu wynosi 60 km. Wariant łączący jednostkę benzynową z elektryczną to także model 4×4, czego Peugeot w ofercie 3008 na razie nie posiada.
SUV spod znaku lwa naprawdę świetnie radzi sobie podczas pokonywania nierówności, co sprawdziliśmy w naszych testach. Citroen twierdzi, że chce ten komfort wynieść na wyższy poziom. Większą wygodę podróżowania mają dostarczyć nowe amortyzatory z hydraulicznymi ogranicznikami. Rozwiązanie zostało nazwane Progressive Hydraulic Cushions.
Na razie europejscy klienci nie muszą borykać się z dylematem wyboru pomiędzy tymi dwoma SUV-ami. Citroen zdecydował się najpierw wypuścić na nasz rynek mniejszy model, C3 Aircross. Samochód jest nową wersją C3 Picasso. C5 Aircross pojawi się dopiero pod koniec 2018 roku.
Który model Wam się bardziej podoba C5 Aircross czy 3008?
Najnowsze komentarze