Po sukcesie Peugeota 3008, Grupa PSA wprowadza na rynek kolejnego SUV-a, Citroena C5 Aircross. Francuscy dziennikarze porównali te dwa samochody pod względem wykończenia i funkcjonalności. Który jest lepszy?

Już nie raz wspominaliśmy o popularności modelu 3008, samochód znakomicie radzi sobie w Europie, jest również najlepiej sprzedającym się SUV-em na rynku francuskim. Kolejna propozycja znad Sekwany nie ma zatem łatwego zadania. Citroen C5 Aircross początkowo trafił do klientów z Chin, ale już wkrótce doczekamy się modelu na rynku europejskim. W styczniu 2019 roku samochód pojawi się we Francji. Dziennikarze z magazynu Largus, porównali wymiary, wykończenie i funkcjonalność obu francuskich SUV-ów.

C5 Aircross jest minimalnie dłuższy, wyższy i ma odrobinę większy rozstaw osi od Peugeota 3008. Czy modułowość i przestronność wnętrza oraz komfort jazdy z hydraulicznymi ogranicznikami C5 Aircross będą w stanie przyciągnąć więcej klientów niż zachwycający wnętrzem model spod znaku lwa?

Wygląd zewnętrzny

Oba pojazdy potrafią przyciągnąć uwagę, ale na swój unikalny sposób. C5 Aircross idealnie wpasował się do gamy modelowej Citroena. Jego design został oparty na krągłościach, łagodności i solidności z charakterystycznym kształtem świateł, który współgra z osłoną chłodnicy. Samochód będzie oferowany z elementami barwnymi, które kontrastują z kolorem nadwozia, czego na próżno szukać u konkurentów. Peugeot 3008 również jest atrakcyjny, ale zupełnie inny. Ma bardziej sportową, męską sylwetkę oraz agresywną stylistykę zwłaszcza w wersji GT, z ostro zarysowanymi światłami przednimi. Model nie posiada jednak tak intensywnego programu personalizacji, jak Citroen. Klienci mogą wybrać jedynie dach w kolorze czarnym. Dzięki chromowanemu wykończeniu, SUV Peugeota odznacza się elegancją.

Fotel kierowcy

Citroen dołożył starań, aby atmosfera wnętrza była jak najlepsza. Na pokładzie czuje się ducha solidności i miękkości. Górna część deski rozdzielczej jest masywna, częściowo dzięki dużym wlotom powietrza. Samochód jest nieco surowo, choć starannie wykończony. 8-calowy ekran umożliwia szybki dostęp do kilku najważniejszych funkcji, a kierowca ma do dyspozycji jeszcze 12,3-calowy wyświetlacz z pięcioma trybami wyświetlania. Na pokładzie znajdziemy liczne, przyjazne w użytkowaniu i pojemne schowki. Wśród technologii nie zabrakło adaptacyjnego tempomatu z funkcją Stop & Go, asystenta utrzymania pasa ruchu, ładowania indukcyjnego, GPS, a także systemu Android Auto i Apple CarPlay.

Peugeot 3008 ma innowacyjny design z małą kierownica oraz systemem i-Cockpit. Architektura wnętrza jest jednak identyczna. Można dostrzec ten sam układ, liczbę i objętość schowków oraz identyczny 8-calowy ekran. Podobny jest również zestaw systemów wspomagających bezpieczeństwo. W 3008 panuje jednak zupełnie inny klimat niż w Citroenie. Peugeot ma wyraziste i praktyczne wnętrze. Fotel 3008 nie ma takiej miękkości jak w C5 Aircross, ale zapewnia dobrą postawę. Wnętrze jest lepiej wykończone, wykorzystano materiały wyższej jakości.

Ile miejsca na tylnej kanapie?

Nowy SUV Citroena zdaniem francuskich dziennikarzy, jest prawie jak minivan. Ma sporo miejsca zarówno nad głową, na nogi, jak i na szerokość. Tapicerka jest miękka, przyjemna w dotyku, a przeszklony dach zapewnia dobre doświetlenie wnętrza. C5 Aircross został wyposażony w trzy oddzielnie przesuwane fotele drugiego rzędu z pochylanym oparciem, aczkolwiek pozycja nie jest do końca idealna, a siedzisko trochę zbyt krótkie. Pasażerowie siedzą blisko drzwi, co daje niezbyt przyjemne odczucie.

Zakup nowego samochodu: Dacia Duster 1.6 SCe pana Stanisława

Konkurent spod znaku lwa nie posiada indywidualnych siedzeń, tylko klasyczną kanapę. Tapicerka nie ma takiej miękkości jak w Citroenie a siedzeniom brak jest modułowości z C5 Aircross. Ilość miejsca jest podobna, a pasażerowie mają dłuższe i niższe siedzenia, co pozwala na uzyskanie prawidłowej postawy. Citroen jest bardziej praktyczny na co dzień, zwłaszcza dla rodziców z trójką dzieci. Z kolei 3008 jest lepiej zaprojektowany dla czterech osób.

Bagażnik

W zależności od układu poszczególnych siedzeń, objętość bagażnika waha się od 580 do 720 litrów, a po złożeniu oparć tylnych foteli maksymalnie można uzyskać 1630 litrów. Podłoga jest całkowicie płaska, a przestrzeń ma regularne kształty. Samochód ma jednak zbyt wysoki próg załadunku (77 cm) i brakuje w nim możliwości składania tylnych foteli od strony bagażnika. Pod tylną klapą znajdziemy gniazdo 12V. Rywal Peugeota oferuje pojemność od 520 do 1482 litrów. Model ma niższy próg załadunku (70 cm) oraz dwie niewielkie dźwignie, które złożą oparcia tylnych siedzeń.

Silniki i ceny

Citroen daje do wyboru cztery silniki: dwa benzynowe PureTech i dwa wysokoprężne BlueHDi o mocy od 130 do 180 KM. Jednostki o mniejszych pojemnościach współpracują z manualną skrzynią o sześciu przełożeniach, natomiast większe z ośmiobiegowym automatem. C5 Aircross został wyposażony w system Grip Control, który rekompensuje brak napędu 4×4. Hybrydowy model pojawi się pod koniec 2019 roku. Ceny C5 Aircross na razie nie są znane, ale model najprawdopodobniej będzie rozpoczynał się w cenie ok. 25.300 euro, czyli niższej niż SUV Peugeota.

3008 oferuje podobny wybór: dwa silniki benzynowe (130 i 165 KM) i dwa diesle (130 i 180 KM) połączone albo z manualną 6-biegową skrzynią lub przekładnią EAT8. 3008 również został wyposażony w system Grip Control i tak jak Citroen, jesienią 2019 roku będzie miał wersję hybrydową. Samochód będzie dysponował mocą 300 KM oraz napędem na wszystkie koła. Cena bazowa 3008 wynosi 26.300 euro.

Werdykt

Oparte na tej samej platformie siostrzane SUV-y mają wiele wspólnych elementów jak na przykład silniki, przekładnie, ułożenie elementów wnętrza oraz technologie. Pojazdy nie są jednak przeznaczone dla tej samej grupy klientów. Citroen C5 Aircross dzięki swojej modułowości godnej minivana i dużemu bagażnikowi pasuje dla 5-osobowej rodziny. Szczególnie fotele są do tego celu lepiej dopasowane, a zawieszenie powinno dostarczać sporego komfortu. 3008 jest bardziej sportowy i dopracowany. Lepiej sprawdzi się dla czworo i kierowców, którzy cenią sobie dynamiczną jazdę.

Źródło: Largus.fr

Galeria

12
Dodaj komentarz

avatar
1024
  
smilegrinwinkmrgreenneutraltwistedarrowshockunamusedcooleviloopsrazzrollcryeeklolmadsadexclamationquestionideahmmbegwhewchucklesillyenvyshutmouth
4 Wątki komentarzy
8 Odpowiedzi na wątki
0 Obserwujący
 
Komentarz z największą ilością reakcji
Najciekawszy wątek komentarza
8 Autorzy komentarzy
AdamArturPaweł BoguckiV-maxCienki Autorzy ostatnich komentarzy
  Subskrybuj  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
Grzegorz
Gość
Grzegorz

I dlatego nie żałuję, że zamówiłem 3008. W mojej opini jest bardziej dopracowany stylistycznie – obłędne, tylne i przednie lampy vs zaokrąglone „pasy” w C5. Nowa stylistyka Citroenów, w tym nowy Cactus, właśnie przez ten brak wyrazistości, mocno mnie rozczarował.

Piotr
Gość
Piotr

Serdecznie gratuluję :)))

Grzegorz
Gość
Grzegorz

Dziękuję ;)))

Cienki
Gość
Cienki

Czyli jesteśmy światkami degradacji Citroena do 3 ligi, czyli coś na wzór pozycji Skody w VAG. Wielka szkoda bo jakościowo Citroeny były znakomite.

V-max
Gość
V-max

na to wygląda niestety. PSA: 1. DS, 2. Peugeot, 3 Opel, 4. Citroen. To nawet nie Skoda z VAG tylko Dacia z Renault-Nissan. Bo Skoda ma przynajmniej modele we wszystkich klasach, a Citroen nawet tego nie ma. Wypisz wymaluj francuska Dacia. Brak C5 udowadnia brak aspiracji i degradację marki.

Paweł Bogucki
Gość
Paweł Bogucki

Bzdura, Citroen będzie miał nowe C5 w przyszłym roku.😍

A Skoda to najbardziej nijakie samochody na rynku 😒

cindar
Gość
cindar

Z zewnątrz na pewno 3008. W środku niektóre elementy podobają mi się bardziej w futrynie, aczkolwiek deska rozdzielcza też bym wziął z 3008. Ciekawi mnie ten Advanced Comfort Sysem. Kiedy będzie w salonach?

Grzegorz
Gość
Grzegorz

Spójrz na nowego Cactusa – Advanced Comfort System jest tam prawie identyczny i auto jest już w salonach.

Artur
Gość
Artur

3008 jest piękny, jednak pozycja za kierownicą, zwłaszcza kierownica między nogami mi nie odpowiada. Dlatego wybrałbym Citroena

Grzegorz
Gość
Grzegorz

Jest jeszcze coś takiego jak regulacja wysokości fotela i kierownicy wink
A tak ma marginesie: w środku, układ jest prawie identyczny więc co tu Kolega mija się z prawdą:)

Artur
Gość
Artur

Nie mogę się przyzwyczaić do zegarów nad kierownicą, mam prawie 2 metry, więc regulacja fotela i kierownicy w duzym zakresie, lecz w moim przypadku juz w polozeniach maksymalnych. Testowałem auto przez cały weekend, niestety, nie jest dla mnie.

Adam
Gość
Adam

Rozumiem że może komuś nie pasować, ale argument wzrostu jest nietrafiony. Też mam prawie 2 metry, testowałem 3008, a na codzień jeżdżę 2008. Nie zamieniłbym tego układu na inny za żadne pieniądze.