Po dziesięciu miesiącach 2017 roku Citroën we Francji notuje niezłe wyniki sprzedaży. Nad Sekwaną marka uchodząca za jedną z najbardziej innowacyjnych w motoryzacji sprzedała w tym okresie prawie 227.000 samochodów osobowych i lekkich aut dostawczych. To wzrost o 4,8% w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego. Jednocześnie w samym tylko październiku wzrost w stosunku do października ubiegłorocznego wyniósł 4,6%.
Po dziesięciu miesiącach 2017 roku liderem w obrębie marki w gamie aut osobowych pozostaje Nowy C3. Z kolei w segmencie lekkich samochodów użytkowych najlepiej sprzedającym się autem pozostaje Jumpy. Znakomicie zaczyna wyglądać sprzedaż wprowadzanego właśnie na rynek francuski miejskiego SUV-a, Citroëna C3 Aircross.
Zerknijmy najpierw na samochody osobowe, bo te niewątpliwie wzbudzają w nas najwięcej emocji. Sprzedaż Citroëna nad Sekwaną w tej grupie aut po dziesięciu miesiącach 2017 roku przekroczyła poziom 171.000 egzemplarzy. To wzrost o 3,1% w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego. Niekwestionowanym liderem pozostaje tu oryginalny, nietuzinkowy C3. W samym tylko październiku na francuskie drogi wyjechało przeszło 6.000 tych aut! W efekcie na ten model przypada aż 37% sprzedaży francuskiej marki w segmencie aut osobowych.
Drugie miejsce wśród osobowych Citroënów zajął w październiku debiutujący na rynku C3 Aircross. Na nowość marki decyduje się wielu klientów. Ci, którzy zamówili to auto najwcześniej, w październiku już je rejestrowali. Taki rejestracji w pierwszym miesiącu ostatniego kwartału było we Francji niemal 2.200. W efekcie C3 Aircross jest wiceliderem sprzedaży aut osobowych Citroëna na rodzimym rynku!
Rośnie sprzedaż innych miejskich samochodów Citroena. Październikowa sprzedaż C1 wzrosła o 19,6%, elektrycznego C-Zero o 29,8%, a nowego e-Mehari o aż 90,9%!. Ten ostatni model dostępny jest też na zamówienie w specjalnej wersji Styled by Courrèges – kosztuje 29.300 euro.
Jeśli chodzi o lekkie pojazdy użytkowe, to po dziesięciu miesiącach 2017 roku Citroën może się we Francji pochwalić blisko 56.000 nowych rejestracji. To dobry wynik, o 10,6% lepszy, aniżeli w analogicznym okresie roku ubiegłego. W październiku przyrosty są jeszcze większe. Marka zyskała 24,6% w momencie, gdy rynek aut użytkowych wzrósł o 18,9%. W efekcie Citroën wykroił dla siebie o 0,7 punktu procentowego więcej udziału w tym rynku.
Sukcesu na tym polu należy upatrywać m.in. w znakomitej sprzedaży C3 Société – użytkowej wersji miejskiego bestsellera. Sprzedaż tego auta wzrosła o 22,9% (w odniesieniu do poprzedniej wersji w październiku 2016 roku). Świetnie sprzedaje się też Citroën Jumpy. W porównaniu do sprzedaży ubiegłorocznej w październiku 2017 roku zanotowano o aż 42,7% rejestracji więcej! Znaczący wpływ na sprzedaż Citroëna w gamie lekkich aut użytkowych mają też pozostałe modele: Nemo, Berlingo i Jumper. Przyrosty sprzedaży tych modeli wyniosły w październiku odpowiednio 91,0%, 18,6% oraz 16,8%.
Krzysztof Gregorczyk
Najnowsze komentarze