Tak, właśnie (Grand) C4 Picasso, a nie już (Grand) C4 SpaceTourer, otrzymał nagrodę dla najlepszego średniego MPV. Nagrodę przyznało jury pisma DieselCar & EcoCar Magazine ukazującego się w Wielkiej Brytanii. W konkursie, w szerszym ujęciu, znalazł się też C4 Cactus, który trafił na 28. miejsce w pięćdziesiątce najlepiej sprzedających się na Wyspach samochodów.

Warto zauważyć, że w konkursie DieselCar & EcoCar Magazine Citroën (Grand) C4 Picasso zdobyły nagrodę dla najlepszego średniego minivana już trzeci rok z rzędu. Czwarty raz to się już pewnie nie uda, ale kto wie, czy (Grand) C4 SpaceTourer nie będzie kontynuował tej wspaniałej passy wink

DieselCar & EcoCar Magazine’s Top 50 to lista najlepiej sprzedających się samochodów w Wielkiej Brytanii. Zespół uznanych redaktorów DieselCar & EcoCar przetestował ponad 175 nowych samochodów w ciągu 12 miesięcy w rzeczywistych warunkach eksploatacji. Zwycięzcy kategorii zostali wybrani przy użyciu solidnego i wszechstronnego systemu oceny testów drogowych. Ma on zapewnić, że zdobywcy tytułów są naprawdę najlepszymi samochodami w każdym segmencie.

Francuscy producenci wiedzą co nieco o MPV, a Citroën C4 Picasso i siedmiomiejscowy Grand C4 Picasso dodały sporo uroku tej klasie, odkąd pojawiły się na rynku. Współczesny styl łączy się z praktycznością, a wewnątrz jest mnóstwo przemyślanych elementów. Z przodu czuje się również powiew nowoczesności, gdzie ekrany cyfrowe zastępują tradycyjne wskaźniki. Szczególnie topowa odmiana Flair jest bogato wyposażona w technologię. W roku 2018 C4 Picasso i Grand C4 Picasso stały się C4 SpaceTourerem i Grand C4 SpaceTourerem, aby dopasować je do reszty gamy MPV marki Citroën” – tłumaczy Ian Robertson, redaktor i wydawca magazynu DieselCar & EcoCar.

Cieszymy się, że ponownie otrzymaliśmy wyróżnienie magazynu DieselCar & EcoCar Magazine. Nazwa Picasso zmienia się wprawdzie na SpaceTourer, jednak wszystkie zalety tych popularnych pojazdów rodzinnych pozostają takie same. Jestem przekonana, że C4 SpaceTourer i Grand C4 SpaceTourer będą nadal zdobywać prestiżowe nagrody, takie jak te od DieselCar & EcoCar dla najlepszych średnich MPV, dzięki wielu zaletom, jakie oferują te modele” – wyraziła nadzieję Souad Wrixen, dyrektorka marketingu Citroën UK.

Zabytkowe Citroeny na Leopolis Grand Prix 2018

 

 

Krzysztof Gregorczyk; zdjęcie: Citroën

Galeria

26
Dodaj komentarz

avatar
1024
  
smilegrinwinkmrgreenneutraltwistedarrowshockunamusedcooleviloopsrazzrollcryeeklolmadsadexclamationquestionideahmmbegwhewchucklesillyenvyshutmouth
6 Wątki komentarzy
20 Odpowiedzi na wątki
0 Obserwujący
 
Komentarz z największą ilością reakcji
Najciekawszy wątek komentarza
18 Autorzy komentarzy
DrogomirremingtonSlawoAnet@Serioooo Autorzy ostatnich komentarzy
  Subskrybuj  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
Stefan
Gość
Stefan

2,5 roku 40 tysięcy, wersja Exclusive, pod maską PureTech i zero problemów. Przepraszam świeca jedna padła i to wszystko. Gdyby nie Peugeot 5008 śmiało kupiłbym ten sam model w tej chwili.

Bezimennik
Gość
Bezimennik

Padła, znaczy rozsypała się. To kolejny bubel (po napinaczach w 1.6), którego PSA nie próbuje rozwiązać. Kup sobie pudłko świec z pewnością wykorzystasz.

pawelhks
Gość
pawelhks

2 lata 9 miesięcy, 35 tys km, 1,6 THP w automacie – ZERO problemów. Kupiłem przedłużenie gwarancji na wszelki wypadek.

Michał Z.
Gość
Michał Z.

3 lata, 30 tys. km i niedawno wymieniałem rozrząd:( Także nie jest aż tak różowo z tymi silnikami.

Marek
Gość
Marek

1,6 THP manual, prawie 4 lata, 90 tys. w ciągu pierwszych 2,5 roku: 3 razy wymiana napinaczy łańcuszka, 3 razy czyszczenie kolektorów dolotowych, po 3 latach wymiana łożysk w tylnym zawieszeniu bo puściły uszczelniacze i dostała się wilgoć. Te wszystkie naprawy na gwarancji lub kontrakcie serwisowym. Ostatnio zauważyłem pęknięcia na spojlerze (przy samych zawiasach), niestety to już jest po gwarancji i Citroen zaproponował, że pokryje koszty części a ja robociznę.

Adam
Gość
Adam

Tak sie trochę zastanawiam jak to z tymi THP jest. Jedni złego słowa nie powiedzą, inni nie chcą go więcej na oczy widzieć. Czy to tak jak często bywa, że silnik ma statystycznie minimalnie więcej usterek niż inne, co chyba ma też miejsce przy TSI, ale że o wadach mówi sie częściej, to ciągnie sie za nim łatka tragicznego, czy jednak faktycznie to bubel? Generalnie ciężko uwierzyć, że jest to aż tak słaby silnik, bo chyba w końcu by go wyrzucili jakby 50% musieli naprawiać na gwarancji.

Michał Z.
Gość
Michał Z.

Na pewno ten silnik ma więcej usterek niż inne, oczywiście procentowo nie wiadomo ile egzemplarzy ma problemy. Ja swój silnik naprawiałem w niezależnym warsztacie i mechanik mówił, że ten silnik jest felerny. Drugą sprawą jest to, że PSA cały czas coś tam poprawia- np. mam teraz inny napinacz niż ten, który był fabrycznie montowany w 2014. Wg mechanika obecnie te silniki są w stanie zrobić już 100 tys. km bez wymiany rozrządu (ma takie przypadki), co biorąc pod uwagę problemy, które ludzie mają po 10, 20 czy 30 tys. km. jest dużym postępem. Aczkolwiek nikt gwarancji nie da, że każdy… Czytaj więcej »

cindar
Gość
cindar

Nowa generacja PureTech 1.6 ma już wyeliminowane te problemy . Zastosowali nowe mocniejsze elementy z wersji 270.

Slawo
Gość
Slawo

cindar jakie źródło informacji?

remington
Gość
remington

@cindar przyłączam się do pytania @Slawo

Marco
Gość
Marco

Same nagrody. A ja juz 3ci raz wymieniam rozrzad bo sie rozciaga lancuch, walcze rowniez z innymi awariami.. Jak przyjezdzam do ASO na kolejna naprawe to cala hala zastawiona c4..

johnyy_
Gość
johnyy_

Silnik 1.6 THP?

cindar
Gość
cindar

A co na to Citroen Polska, o ile to auto z PL?

Spoogie
Gość
Spoogie

Właśnie, 1.6 THP? Polska dystrybucja nówka?

Marek
Gość
Marek

Sprawdź spojler na klapie bagażnika przy samych zawiasach. U mnie pojawiły się pęknięcia. Niestety jestem już po gwarancji. Ja też wymieniałem 3 razy łańcuszek (a raczej napinacze). Teraz zamontowali mi nową generacji i od dłuższego czasu spokój. Miałem też 3 razy czyszczenie kolektorów dolotowych w głowicy. Przeprogramowali wtrysk i też się uspokoiło.

Anet@
Gość

A ten 1.6 THP to nie jest czasem dzieło BMW? Silnik dobry, ale rozrząd i osprzęt kiepski z tego co piszą.

Slawo
Gość
Slawo

Znajomy ma Granda C4 1.6, przebieg 28kkm… jak powiedział jego ostatni francuz, to samo nasz wspólny kolega z C5 i przebiegiem 45kkm. Te same problemy z rozrządem. Szkoda, że PSA nie widzi problemu.

Drogomir
Gość
Drogomir

Od 2005 jeżdżę Picasso najpierw xarą teraz C4 obydwa 1.6 HDI i chyba kupię kolejny w pierwszym po 60000 padła pompa paliwowa i to wszystko w drugim po 110 000 klimatyzacja oprócz normalnego zużycia.
Przegląd paliwo i jazda średnie zużycie 5,8 do 6,2l
Bardzo wygodny rodzinny samochód .

Seriioooo
Gość
Seriioooo

Przerażające co piszecie. 3razy napinacz? To może niech PSA doda wpis w instrukcji, że napinacz przy każdym przeglądzie. A potem jeszcze skrzynia, turbo, elektronika..dramat za co wy kochacie „to coś”? Tylko za wygląd?