Citroen GS Pallas TC czyli „mały CX” jest bardzo rzadko spotykanym u nas samochodem. Fabrycznie nowego auta nie da się praktycznie kupić. A właściwie nie dał się kupić do niedawna, gdy został wystawiony na aukcji w Anglii. Cena sprzedaży wyniosła ponad 4000 funtów. Przebieg – zaledwie 78 mil. No i wystarczy spojrzeć na te zdjęcia!
Citroen GS Pallas jest bardzo wygodny. Wnętrze mogłoby pachnieć nowością, oryginalny lakier mimo zakurzenia lśni. Na siedzeniach są nadal oryginalne foliowe pokrowce, prosto z fabryki. Auto zostało zakupione przez mechanika i wstawione do garażu. Ma, bagatela, 42 lata.
Citroen GS Pallas stał sobie przez te wszystkie lata. Kiedy właściciel zmarł, rodzina odkryła to cudo i postanowiła wystawić na sprzedaż. Samochód jest w perfekcyjnym stanie i może ruszać w trasę choćby jutro. To prawdziwy motoryzacyjny unikat. Taka perełka trafia się bardzo rzadko.
Citroen GS Pallas pod maską posiada silnik benzynowy o pojemności 1.2 litra. Wszystkie podzespoły działają jak należy. To prawie tak, jakby przenieść się w czasie. Garaż mechanika stał się wehikułem czasu.
Na nadwoziu Citroen GS Pallas nie ma ani śladu rdzy a materiał tapicerki jest jak nowe. Samochód, przykryty przez te wszystkie lata folią, zachowany został w idealnym stanie. Aukcja odbyła się w domu aukcyjnym Eddisons CJM. Nowemu nabywcy szczerze zazdrościmy!
Citroen GS/GSA był produkowany w latach 1970-1986. To najmniejszy model Citroena z zawieszeniem hydropneumatycznym. Jego następcą był Citroen BX, zastąpiony później przez Xantię. W części modeli, o oznaczeniu GS Birotor, montowano bardzo ciekawy silnik Wankla. Model GSA wprowadzono do produkcji w 1986 roku.
Najnowsze komentarze