Z uwagi na wchodzącą normę Euro 6 obowiązującą teraz także lekkie samochody dostawcze, Citroën zaoferował model Jumper z nowymi jednostkami napędowymi. Teraz ten idealny towarzysz pracy wielu ludzi jest jeszcze bardzie ekologiczny, a nie traci zupełnie nic ze swojej wszechstronności.
Citroën Jumper w swojej pierwszej wersji trafił na rynek już przeszło 22 lata temu. Od 1994 roku na drogi wyjechało ponad 1.130.000 egzemplarzy tego popularnego auta dostawczego. A że klienci biznesowi są bardzo wymagający i mają różnorakie zainteresowania, więc i Jumper ulegał licznym modyfikacjom. Dziś jest to bardzo dojrzały samochód, którym jeździ się przyjemnie, a do tego można liczyć na szeroką gamę opcji i specjalistycznych rozwiązań.
Nowoczesne i funkcjonalne wzornictwo, wysoki komfort użytkowania, a do tego szereg technologii związanych np. z bezpieczeństwem sprawiają, że Citroën Jumper jest samochodem chętnie wybieranym przez przedsiębiorców. Aktualnie oferowana wersja jest na rynku od dwóch lat, a teraz staje się jeszcze czystsza, jeszcze mniej obciążająca środowisko naturalne, dzięki wprowadzeniu silników spełniających normę Euro 6.
Citroën Jumper teraz oferowany jest z silnikami BlueHDi, których wyprodukowano już ponad milion egzemplarzy i które są dobrze znane kierowcom korzystającym z aut osobowych, choćby z testowanego przez nas aktualnie DS 5. Silniki BlueHDi powstają we francuskich zakładach Grupy PSA w Trémery.
To wysokoprężne jednostki napędowe świetnie nadające się do intensywnej eksploatacji na co dzień. Unikalny i innowacyjny układ wydechowy z katalizatorem SCR oraz filtrem cząstek stałych tworzy unikalny system będący w stanie ograniczyć emisję tlenków azotu (NOx – to te same cząstki, o które wybuchła afera dieselgate, w której wyszły na jaw ogromne oszustwa ekologiczne Grupy Volkswagena) o 90% i ograniczyć emisję dwutlenku węgla nawet o dodatkowe 4%.
W efekcie silniki rodziny BlueHDi są aktualnie najlepszymi w swojej klasie jednostkami napędowymi pod względem zużycia paliwa oraz emisji dwutlenku węgla. W porównaniu z silnikami poprzedniej generacji jednostki BlueHDi zużywają nawet o przeszło litr oleju napędowego mniej na każde 100 km!
Nowej generacji silniki 2.0 BlueHDi pozwalają oszczędzać nie tylko dzięki zmniejszonemu zużyciu paliwa, ale też poprzez wydłużenie okresów międzyprzeglądowych. Citroën Jumper jest jedna z najbardziej atrakcyjnych propozycji rynkowych w swojej klasie z uwagi na konieczność wykonywania przeglądów technicznych co 50.000 km lub co dwa lata. Tym samym plasuje się wśród najlepszych aut w swojej klasie pod względem TCO.
Citroën Jumper dostępny jest teraz z następującymi jednostkami napędowymi:
– BlueHDi 110 z 6-biegową skrzynią manualną (81 kW – 304 Nm przy 1.750 obr./min.): 6,5 l / 100 km i 158 g / km CO2;
– BlueHDi 110 Stop&Start z 6-biegową skrzynią manualną (81 kW – 304 Nm przy 1.750 obr./min.): 6,2 l / 100 km i 154 g / km CO2;
– BlueHDi 130 z 6-biegową skrzynią manualną (96 kW – 350 Nm przy 2.000 obr./min.): 6,5 l / 100 km i 158 g / km CO2;
– BlueHDi 130 Stop&Start z 6-biegową skrzynią manualną (96 kW – 350 Nm przy 2.000 obr./min.): 6,2 l / 100 km i 154 g / km CO2;
– BlueHDi 160 z 6-biegową skrzynią manualną (120 kW – 350 Nm przy 2.000 obr./min.) 6,7 l / 100 km i 163g / km CO2;
– BlueHDi 160 Stop&Start z 6-biegową skrzynią manualną (120 kW – 350 Nm przy 2.000 obr./min.) 6,5 l / 100 km i 159g / km CO2.
Krzysztof Gregorczyk; video i zdjęcie: Citroën
Najnowsze komentarze