Mimo wakacji i generalnie przestojów we francuskim przemyśle, zwłaszcza samochodowym, sprzedaż aut w ósmym miesiącu roku wyraźnie wzrosła w stosunku do sierpnia 2017 roku. W tym roku w sierpniu zarejestrowano we Francji o 35,1% więcej nowych aut niż rok temu w analogicznym okresie. Jednakże Citroën na francuskim rynku w sierpniu 2018 roku zyskał jeszcze więcej, niż cały tamtejszy rynek – aż 39,2%!
Citroën na francuskim rynku w sierpniu 2018 roku zarejestrował ponad 18.600 samochodów osobowych i lekkich aut dostawczych. W gamie aut osobowych wzrost był jeszcze większy – sięgnął poziomu 42,4% (cały rynek urósł o 40,0%). To efekt znakomitego przyjęcia dwóch modeli zaliczanych do crossoverów – C3 Aircrossa i Nowego C4 Cactusa. Z kolei w gamie lekkich pojazdów użytkowych przy ogólnorynkowym wzroście wynoszącym 12,6% Citroën zyskał aż 31,2%. W efekcie był drugą najpopularniejszą we Francji marką w tym segmencie rynku z udziałem w tymże rynku wynoszącym 18,8%.
Citroën na francuskim rynku w sierpniu 2018 roku odnotował niemal 13.700 rejestracji nowych aut osobowych. Bestsellerem pozostaje, rzecz jasna, model C3 z przeszło 5.200 rejestracjami. To o 33,6% więcej, niż w sierpniu 2017 roku. Jednocześnie w skumulowanym ujęciu od początku roku Citroën C3 jest czwartym najchętniej kupowanym modelem samochodu osobowego we Francji.
Miejski, ale nadzwyczaj przestronny i funkcjonalny Citroën C3 Aircross został zarejestrowany w ilości przeszło 3.300 egzemplarzy. To drugi najpopularniejszy model marki na rodzimym rynku, a przecież trafił do sprzedaży nad Sekwaną dopiero w październiku ubiegłego roku.
Z kolei wprowadzony do sprzedaży w marcu bieżącego roku Nowy Citroën C4 Cactus sprzedaje się o 46,3% lepiej, aniżeli poprzednia generacja w sierpniu 2017 roku. Niestety producent nie podał szczegółów, ile to było konkretnie aut.
Wciąż chętnie jest wybierany najmniejszy w gamie Citroën C1. Citroën na francuskim rynku w sierpniu 2018 roku sprzedał o 25,4% więcej sztuk tego modelu, niż w sierpniu ubiegłego roku.
W segmencie lekkich pojazdów użytkowych Citroën na francuskim rynku w sierpniu 2018 roku zarejestrował niemal 5.000 takich aut. To o 31,2% więcej, niż rok temu o tej samej porze, co z kolei przekłada się na 2,5-krotnie większy wzrost, niż przyrost całego francuskiego rynku takich pojazdów w tym samym czasie. Citroën zyskał tym samym 2,7 punktu procentowego udziału w rynku osiągając 18,8%. Te znakomite wyniki wzięły się z wysokiej sprzedaży Nowego C3 Société (wersja van popularnego auta miejskiego), Berlingo, Jumpy’ego i Jumpera. Auta te zyskały w stosunku do sierpnia 2017 roku odpowiednio +53,0%, +48,3%, +57,9% oraz +2,2%.
Krzysztof Gregorczyk; zdjęcie: Citroën
Najnowsze komentarze