Australijski oddział Citroena ogłosił akcję serwisowa modeli C3, C4, DS 3, DS 4 i DS 5. Kampania dotyczy poduszek powietrznych produkowanych przez firmę Takata. Na całym świecie problem dotknął już 100 mln pojazdów różnych marek samochodów.
Citroen Australia ogłosił kampanię naprawczą dla modeli C3, C4, DS 3, DS 4 i DS 5. Problem jest związany z poduszkami powietrznymi Takata. W Citroenach i DS podobnie, jak w przypadku innych marek samochodów, japońska firma wykorzystała do produkcji generatorów gazu materiał, który zmieniał swoje właściwości pod względem temperatury i wilgotności. W przypadku kolizji oraz związanym z nią wybuchu poduszki powietrznej, do kabiny mogą dostać się metalowe elementy, co stwarza poważne zagrożenie obrażeń a nawet śmierci dla pasażerów na pokładzie pojazdu.
Akcja serwisowa dotyczy następujących pojazdów na rynku austalijskim:
Citroen C3 – rocznik 2009-14, poduszka powietrzna kierowcy i pasażera (511 egzemplarzy)
Citroen C4 – rocznik 2010-15, poduszka powietrzna kierowcy (1135 egzemplarzy)
DS 3 – rocznik 2009-16, poduszka powietrzna kierowcy i pasażera (976 egzemplarzy)
DS 4 – rocznik 2011-15, poduszka powietrzna kierowcy (359 egzemplarzy)
DS 5 – rocznik 2011-15, poduszka powietrzna kierowcy (311 egzemplarzy)
Kampania obejmuje w Australii łącznie 3292 samochody Citroena i DS. Właściciele pojazdów, których dotyczy problem, powinni zgłosić się do lokalnego dealera lub do centrali Citroen Australia w celu bezpłatnej wymiany wadliwej poduszki powietrznej.
Problem poduszek Takata na całym świecie dotknął już 100 mln pojazdów. Wadliwe materiały wykorzystane przy produkcji poduszek doprowadziły do 20 zgonów oraz 230 poważnych obrażeń.
Najnowsze komentarze