Koreański dział Citroëna, Citroen Korea, poinformował, że wprowadza na tamtejszy rynek obie wersje C4 Picasso – krótką i Grand. Co ciekawe Grand C4 Picasso nazywany jest tam samochodem wielozadaniowym (MPV), ale krótkie C4 Picasso określają tam mianem… crossovera.
Ale Grand C4 Picasso nie jest na rynku koreańskim nowością. Auto pojawiło się w Korei w roku 2014. Miało pod maską wysokoprężny silnik, a oferowano wnętrze siedmioosobowe. Koreański rynek przyjął je z dużym zainteresowaniem. Chwalono je za przestronność i oszczędne gospodarowanie paliwem.
Koreańczycy podkreślają, że duet Citroëna zdobył wiele nagród. Teraz na rynek koreański trafia najnowsza wersja C4 Picasso i Grand C4 Picasso. Napędzana będzie 120-konnym silnikiem BlueHDi łączonym z automatyczną skrzynią biegów EAT6.
Citroën podkreśla, że „silnik BlueHDi łączy nowatorski system selektywnej redukcji katalitycznej opracowany przez Grupę PSA z filtrem cząstek stałych w celu zmniejszenia emisji tlenków azotu o 90 procent”.
Auto ma ciekawą stylistykę, jest mocno przeszklone i zapewnia doskonałą widoczność. Posiada wiele systemów wspomagających bezpieczeństwo oraz bogate wyposażenie powiększające komfort.
Ceny w Korei startują z poziomu 36,9 miliona wonów za C4 Picasso i od 39,9 miliona wonów za Grand C4 Picasso. W przyszłym miesiącu na koreański rynek trafić ma też wersja napędzana silnikiem 2.0 BlueHDi. Ceny tej odmiany nie są jeszcze znane.
Krzysztof Gregorczyk; zdjęcie: Citroën
Najnowsze komentarze