Na razie w Wielkiej Brytanii, ale być może wkrótce także na innych rynkach marka Renault zaoferowała Clio, Captur i Megane w nowej gamie. Zgodnie z duchem Easy Life marka upraszcza gamę modelową w obrębie tych trzech popularnych modeli. Pozwoli to na łatwiejszy wybór wersji, ale wiąże się też z kilkusetfuntowymi oszczędnościami w porównaniu z dotychczasowymi specyfikacjami o porównywalnym wyposażeniu.
Clio, Captur i Megane od teraz są dostępne na Wyspach w wersjach Play, Iconic oraz GT Line. Mowa, rzecz jasna, o standardowych wersjach – modyfikacja nie wykluczy z brytyjskiego rynku wersji R.S. Nowa oferta charakteryzuje się lepszym wyglądem, lepszą jakością, ulepszoną specyfikacją i większą prostotą.
Wspomniałem, że klienci będą teraz kupować te trzy francuskie modele taniej. Ile wyniosą oszczędności? W przypadku Clio będzie to 445 funtów. Captura będzie można kupić o 315 funtów taniej, a na Megane i Megane Grandtour (na Wyspach zwanym Sport Tourer) da się zaoszczędzić 475 funrów. Do tego we wszystkich omawianych modelach funkcjonalność nawigacji satelitarnej poprzez replikację ze smartfona jest standardowym wyposażeniem.
Renault Clio
Popularne miejskie autko, od lat przebój Renault, w nowej gamie Easy Life oferowane będzie na Wyspach w trzech wersjach napędowych. Bazowa odmiana napędzana jest 75-konnym silnikiem benzynowym TCe, który współpracuje z pięciobiegową przekładnią manualną. Zwolennicy diesli wybierać mogą między skrzyniami, z którymi współpracuje silnik dCi 90 – do wyboru jest pięciobiegowy manual, bądź sześciobiegowa dwusprzęgłowa przekładnia EDC. Ceny Clio w Wielkiej Brytanii startują teraz z poziomu 13.500 funtów, co oznacza zniżkę o 445 funtów.
Clio Play, bazowa wersja wyposażeniowa, oferowana jest na 16-calowych czarnych felgach ze stopów lekkich. Posiada też radio z tunerem cyfrowym DAB z technologią Bluetooth® i systemem głośnomówiącym, portami USB i AUX, a także aplikacją R & GO umożliwiającą dostęp do nawigacji satelitarnej ze smartfona. W seryjnym wyposażeniu są też tempomat, klimatyzacja, elektrycznie regulowane i ogrzewane lusterka zewnętrzne, system Hands Free, przednie i tylne światła przeciwmgielne oraz przednie światła do jazdy dziennej. Oczywiście klient otrzyma też system ESC, system wspomagania ruszania pod górę, składane tylne siedzenia dzielone w proporcji 60:40, elektrycznie regulowane szyby przednie, regulowany na wysokość fotel kierowcy oraz kierownicę z dwupłaszczyznową regulacją położenia. Ceny, jak wspomniałem, startują z poziomu 13.500 funtów.
Clio Iconic kosztuje od 14.000 funtów, czyli o 254 funty taniej od dotychczasowej wersji Dynamique Nav. Ale i wyposażenie wersji Iconic jest lepsze. Samochód sprzedawany jest na 17-calowych czarnych alufelgach, ma tylne czujniki parkowania, dodatkowo przyciemnione tylne szyby i chromowane listwy przyokienne. Na pokładzie jest też system multimedialny MediaNav z siedmiocalowym ekranem dotykowym i nawigacją satelitarną.
Wersja Clio GT Line również ma 17-calowe alufelgi, ale o innym wzorze – GT. Sportowego sznytu nadaje także chromowany tylny dyfuzor oraz analogiczna końcówka układu wydechowego. Czarne lusterka boczne i parę innych elementów stylistycznych dopełniają całości. W porównaniu z dotychczasową wersją Dynamique S klient oszczędza 525 funtów. Dostępne są również reflektory przednie Full LED ze zintegrowanymi światłami do jazdy dziennej, automatyczne światła i wycieraczki oraz automatyczna klimatyzacja. Fotele przednie wykonano z pianki o dużej gęstości, kierownicę obszyto skórą, a tylne szyby są sterowane elektrycznie. Clio GT Line dostępny jest od 16.500 funtów.
Renault Captur
Popularny miejski SUV również trafił do grona aut z linii Easy Life. Być może nie wiedzieliście, ale to najlepiej sprzedające się auto Renault w Wielkiej Brytanii! Tu także wybór jednostek napędowych jest ograniczony. Bazową odmianą jest samochód napędzany silnikiem benzynowym TCe 90, który łączy się z manualną pięciobiegową skrzynią. Jeśli chcecie diesla, to wybór jest ograniczony do motoru dCi 90, za to możecie wybierać między skrzyniami – albo pięciobiegowy manual, albo sześciobiegowa przekładnia dwusprzęgłowa EDC. Captur kosztuje teraz od 15.300 funtów, o 315 funtów taniej, niż dotychczasowa wersja bazowa.
Captur Play wciąż oferuje bogactwo funkcji, w tym dodanie jako standard popularnego dwukolorowego lakierowania zewnętrznego. Auto ma też 16-calowe felgi ze stopów lekkich, cyfrowy tuner DAB z systemem głośnomówiącym, obsługą Bluetooth® i portami USB i AUX. Jest też system R & GO, tempomat, ESC, asystent ruszania pod górę, klimatyzacja, elektrycznie sterowane i podgrzewane lusterka boczne, przednie i tylne światła do jazdy dziennej, kanapa dzielona w proporcjach 60:40, elektrycznie sterowane szyby w drzwiach przednich i tylnych, regulowany na wysokość fotel kierowcy i dwuosiowa regulacja kolumny kierownicy.
Captur Iconic, który jest o 405 funtów tańszy niż poprzednio oferowany odpowiednik w wersji Dynamique Nav, zapewnia właścicielom automatyczną klimatyzację, centrum multimedialne z siedmiocalowym ekranem dotykowym, z systemem głośnomówiącym, obsługą Bluetooth® i portami USB i AUX. Są też automatyczne światła i wycieraczki, 17-calowe felgi aluminiowe, obszyta skórą kierownica, chromowane elementy wnętrza na dźwigni zmiany biegów, konsoli środkowej, głośnikach i otworach wentylacyjnych, podwójna podłoga bagażnika, tapicerka w kolorze kości słoniowej i siatki do przechowywania drobnych przedmiotów, a także dodatkowo przyciemnione szyby tylne oraz tylne czujniki parkowania. Captur Iconic kosztuje od 16.500 funtów.
Najwyższa w gamie wersja Captur GT Line kosztuje od 18.300 funtów, a to o aż 1.755 funtów mniej, niż dotychczas oferowana odmiana Signature X Nav, którą zastępuje. Seryjne są tu elektrycznie składane lusterka boczne, system Hands-Free-Parking, czujniki martwego pola, przednie i tylne czujniki parkowania, kamera cofania, system R-Link z siedmiocalowym ekranem dotykowym, nawigacja TomTom Live z mapami Europy, funkcja Android Auto, przednie światła przeciwmgielne z doświetlaniem zakrętów, reflektory LED, szare przednia i tylna płyty poślizgowe pod zderzakami, centralny podłokietnik, częściowo skórzana tapicerka, podgrzewane przednie fotele, aluminiowe pedały, elektrochromatyczne lusterko wsteczne i schowek na okulary przeciwsłoneczne. Bogata wersja, nie ma co.
Renault Megane i Megane Sport Tourer
Dostępne zespoły napędowe w gamie Megane i Megane Sport Tourer są nieco szersze, aniżeli w przypadku Clio i Captura. Decydując się na silnik benzynowy otrzymacie jednostkę TCe 130 i będziecie mogli wybierać między sześciobiegową skrzynią manualną o sześciobiegową dwusprzęgłową EDC. W przypadku diesla dCi 110 wybór jest analogiczny. Renault Megane jest teraz dostępne w cenie od 17.315 funtów (o 475 funtów mniej, niż dotychczas), a Megane Sport Tourer od 18.515 funtów (taniej o 335 funtów).
Megane Play ma standardowo siedmiocalowy ekran dotykowy z funkcjami Apple CarPlay i Android Auto, a także zestaw audio z portami USB i AUX, oraz obsługą Bluetooth®. Seryjnie trafia na rynek z 16-calowymi alufelgami Dakota, automatyczną dwustrefową klimatyzacją i systemem bezkluczykowym. Fotele kierowcy i pasażera mają regulację wysokości i podparcia lędźwiowego. Są też auto-adaptacyjne poduszki powietrzne dla kierowcy i pasażera, tempomat, ESC, przednie światła przeciwmgielne, asystent ruszania pod górę, światła do jazdy dziennej LED, centralny podłokietnik tylny z uchwytem na kubki, podłokietnik środkowy z przodu ze schowkiem, składana kanapa dzielona w proporcji 60:40, układ ABS z elektronicznym rozdziałem siły hamowania i wspomaganiem awaryjnego hamowania.
Megane Iconic ma 17-calowe alufelgi o wzorze Florida, system Multi-Sense zapewniający wybór trybu jazdy i oświetlenia otoczenia, system multimedialny R-Link2 z siedmiocalowym ekranem dotykowym z nawigacją satelitarną TomTom Live i mapami Europy Zachodniej, automatyczne światła i wycieraczkami, elektroniczny hamulec postojowy, tylne czujniki parkowania, system ostrzegania przed opuszczeniem pasa ruchu, system rozpoznawania znaków drogowych, automatyczną zmianę świateł drogowych i mijania, elektrycznie regulowane, podgrzewane i składane lusterka boczne, siedmiocalowy ekran TFT zamiast tradycyjnego prędkościomierza i system dźwięku Arkamys 3D z głośnikami 4x35W. Megane Iconic jest dostępny w cenie od 18.415 funtów, a wersja kombi od 19.615 funtów. To odpowiednio o 875 i 735 funtów taniej od dotychczas oferowanej wersji Dynamique Nav.
Megane GT Line, to propozycja dla osób poszukujących sportowego stylu. Muskularne zderzaki i specjalne lakierowanie niektórych elementów nadwozia, to tutaj standard. Sportowe fotele ze zintegrowanymi zagłówkami, ekskluzywna tapicerka z tkaniny GT Line, chromowane progi drzwiowe, dodatkowo przyciemniane tylne i tylne okna i 8,7-calowy ekran dotykowy systemu R-Link2 dopełniają całości. Auto dostępne jest w cenie od 20.215 funtów za hatchbacka i od 21.415 funtów za kombi. To odpowiednio i 575 i 435 funtów taniej, niż dotychczas oferowana odmiana GT-Line Nav.
Krzysztof Gregorczyk; zdjęcia: Renault
Najnowsze komentarze