Peugeot zamierza sprzedać 150.000 egzemplarzy modelu 301 na rynkach wschodzących. Citroën ze swojej strony, oczekuje w sumie 100.000 rejestracji dla C-Elysee, a jednocześnie oferuje C4L w Chinach i Rosji.
Pod koniec ubiegłego tygodnia, Peugeot nie wykluczył pojawienia się modelu 301 we Francji. Jednakże sedan przeznaczony jest przede wszystkim dla rynków wschodzących.
Cennik Peugeot 301 wygląda następująco:
Ceny rozpoczynają się od 39 900 zł za model Access. Tyle kosztuje samochód z benzynowym, trzycylindrowym silnikiem 1,2 VTi o mocy 72 KM. Wyposażenie nie pozostawia wiele do życzenia. 301 z czterema poduszkami powietrznymi, systemami kontroli trakcji i stabilizacji toru jazdy, elektrycznie sterowanymi szybami przednimi i centralnym zamkiem. Dopłacić trzeba jedynie do klimatyzacji (4 tysiące złotych) i mamy w pełni funkcjonalny, przestronny pojazd. Przyspieszenie całkiem niezłe jak na tak mały silnik – 14,2 sekundy do setki i prędkość maksymalna oscylująca w okolicach 160 km/h.
Wersja Peugeot 301 Active to 45900 złotych. Zdaniem producenta ten model będzie najlepiej sprzedawał się w Polsce. Za niewielką w sumie kwotę zyskujemy wszystko to, co powyżej, oraz reflektory przeciwmgłowe, elektrycznie sterowane i podgrzewane lusterka i klimatyzację.
Jeśli komuś brakuje mocy, to jest wersja Active Peugeot 301 z benzynowym silnikiem 1,6 l o mocy 115 KM. Ceny zaczynają się od 51 400 zł. Przyspieszenie jest dużo lepsze i wynosi 9,4s do setki. Miłośnicy diesla mogą dość tanio kupić model z silnikiem 1,6 l HDi o mocy 92 KM. Wersja Access z dieslem to zaledwie 49 900 zł. Diesel rozpędza się w 11,2 sekund do setki a przy spalanie Peugeot 301 z takim silnikiem jest bardzo niskie, zaledwie 4,1 litra (podaje producent – a my sprawdzimy w teście 301).
Topowe wyposażenie Peugeot 301 to model Allure. Mamy tam elektrycznie sterowane szyby tylne, przedni centralny podłokietnik ze schowkiem, klimatyzacja ze sterowaniem elektronicznym, sterowany z kierownicy zestaw audio (CD/MP3) zintegrowany z systemem głośnomówiącym i 15-calowe alufelgi. Wersja z dieslem jest tańsza – 58100 złotych. Benzyna 1.6 to 59600 złotych.
Jedynym konkurentem, ale dużo droższym, jest Skoda Rapid. Podstawowa wersja za to brzydkie auto oznacza wydatek prawie 10 tysięcy więcej. Przy czym Rapid urodą nie grzeszy ;-)
Źródło: Peugeot
Najnowsze komentarze