8 zespołów walczyło w ramach pierwszej eliminacji Dacia Duster Elf Cup 2017 podczas rajdu Columna Medica Baja Drawsko.
Najlepszy wynik w klasyfikacji Pucharu Dacia Duster Elf Cup po pierwszej rundzie uzyskali Krzysztof Wicentowicz i Bartek Boba.
W Drawsku Pomorskim odbyła się pierwsza eliminacja Dacia Duster Elf Cup 2017, rozgrywanego w ramach Pucharu Polski Samochodów Terenowych. Zawodników przed startem motywował Krzysztof Hołowczyc, ambasador Pucharu Dacia Duster Elf Cup. Udział w pucharze wzięło 8 załóg. Wśród kierowców Dacii najlepszy wynik uzyskali Krzysztof Wicentowicz i Bartek Boba. Dla wielu uczestników Dacia Duster Elf Cup 2017 była to pierwsza rywalizacja sportowa i zbieranie doświadczeń w trudnych warunkach. Dwa pierwsze dni ścigania okazały się prawdziwym poligonem doświadczalnym nie tylko dla aut, ale także dla zawodników. Druga runda Dacia Duster Elf Cup 2017 odbędzie się podczas Baja Carpathia (5-7 maja) w Stalowej Woli.
Dzień 1 – relacja
Po starcie honorowym z rynku miejskiego zawodnicy mieli do pokonania krótką dojazdówkę do pierwszego Odcinka Specjalnego. Ze względu na kilkudniowe opady trasa okazała się bardzo śliska i wymagająca. Mały błąd mógł skutkować utratą czasu lub rozbiciem samochodu na drzewie. Wśród kierowców Dacii najlepszy wynik uzyskali Krzysztof Wicentowicz i Bartek Boba, tym samym uzyskując szósty czas w Pucharze Polski klasy S2. Tuż za nim i z czasem gorszym o sekundę zameldowali się Konrad Sznajder i Tomasz Mroczek, a Wojciech Furman i Michał Augustyniak stracili kolejną sekundę. Trzy Dacie wpisały się w pierwszą dziesiątkę aut klasy S2.
Dzień 2 – relacja
Drugi dzień rywalizacji podczas rajdu Columna Medica Baja Drawsko okazał się bardzo ciekawy. Świetnymi czasami ponownie popisali się Krzysztof Wicentowicz z Bartkiem Bobą. Wygrali dwie sobotnie próby i tylko 9 sekund zabrakło im do podium klasy S2 w Pucharze Polski. Drugą lokatę zajęli Konrad Sznajder i Tomasz Mroczek. Po 19-minutowej karze nałożonej przez Zespół Sędziów Sportowych na Michała Kidackiego i Krzysztofa Magdzińskiego, na trzecie miejsce wysunęli się Magda Zając i Kazimierz Ruszel.
Wśród ekip Dacii Duster Cup nie brakowało emocjonujących momentów. Kasia Makowska jadąca z Bartłomiejem Makowskim, na szybkiej partii OS 3 zaliczyli dachowanie i musieli wziąć taryfę. Przygody mieli też Tomek Baranowski z Grzegorzem Konczakiem. W czasie wyprzedzania innej załogi wjechali w dużą, niewidoczną dziurę i uszkodzili samochód. Na metę dotarli, przekraczając limit spóźnień i nie zostali sklasyfikowani.
W klasyfikacji generalnej Rajdowych Mistrzostw Polski Samochodów Terenowych na podium stanęli: Michał Małuszyński/Julita Małuszyńska, Jes Munk/Rafał Marton oraz Włodzimierz Grajek/Piotr Brakowiecki.
W Pucharze Polski Samochodów Terenowych pierwsze trzy lokaty zajęli: Piotr Burchacki/Tomasz Janik, Tomasz Gołka/Filip Gołka i Jacek Soboń/Waldemar Niezabitowski.
Klasyfikacja Dacia Duster Elf Cup 2017:
1. Krzysztof Wicentowicz/Bartłomiej Boba 2.53.12
2. Konrad Sznajder/Tomasz Mroczek 3.08.47 (+15.35)
3. Magdalena Zając/Kazimierz Ruszel 3.11.55 (+18.43)
4. Michał Kidacki/Krzysztof Magdziński 3.26.26 (+33.14)
5. Jan Kozioł/Piotr Greguła 3.44.22 (+51.10)
Wojciech Furman/Michał Augustyniak (nie ukończyli)
Tomasz Baranowski/Grzegorz Konczak (nie ukończyli)
Katarzyna Makowska/Bartłomiej Makowski (nie ukończyli)
Punktacja po pierwszej rundzie Pucharu Dacia Duster Elf Cup 2017:
Wicentowicz/Boba – 20
Sznajder/Mroczek – 15
Zając/Ruszel – 12
Kidacki/Magdziński – 10
Kozioł/Greguła – 8
Dacia Duster Elf Cup to nowa klasyfikacja w ramach Rajdowego Pucharu Polski Samochodów Terenowych. Nagrodą główną jest Dacia Duster z napędem 4×4. Zwycięzcy poszczególnych rund otrzymują nagrody pieniężne. Uczestnicy Dacia Duster Elf Cup 2017 ścigają się identycznymi samochodami, mają zapewnione wsparcie serwisu i mogą korzystać z rad ambasadora pucharu, Krzysztofa Hołowczyca.
Samochody zostały zbudowane na bazie aut seryjnych z silnikami 1.5 dCi i startują w klasie S2, w której dopuszczone są ograniczone modyfikacje techniczne. Dzięki tak skonstruowanemu regulaminowi rywalizacja nie wymaga gromadzenia dużych budżetów finansowych.
Sponsorem tytularnym pucharu jest marka Elf, partnerem wspomagającym jest firma ZAP Sznajder Batterien. Organizatorem Pucharu Dacia Duster Elf Cup jest Renault Polska we współpracy z Polskim Związkiem Motorowym, Overlimit Motors i Hołowczyc Racing.
źródło: Renault Polska
Najnowsze komentarze