Dacia wymienia silniki wysokoprężne w modelu Duster. W ofercie pojawiły się dwie nowe jednostki o nazwie Blue dCi. Zmiana w gamie ma podążać za nowymi przepisami dotyczącymi emisji spalin. Moc napędów wzrosła.
Jednostki wysokoprężne dCi, które do tej pory oferowano w samochodach marki Dacia, zostały zastąpione nowymi, które przed nazwą otrzymały przedrostek „Blue”. Zmiana oznacza, że marka musi dostosować się do norm środowiskowych, które zaczną obowiązywać od 1 września 2018 roku. Blue dCi w Dusterze otrzymały system selektywnej redukcji katalitycznej (SCR), który wykorzystuje płyn AdBlue do zmniejszenia poziomu tlenków azotu.
Dotychczasowe 1,5-litrowe jednostki dCi otrzymały o 5 KM więcej mocy oraz dla wersji 95-konnej, dodatkowe 30 Nm momentu obrotowego. Pod maską nowej Dacii Duster znajdziemy zatem motor Blue dCi 95 o maksymalnym momencie obrotowym 240 Nm lub mocniejszą wersję, generującą 115 KM oraz 260 Nm momentu obrotowego.
Przyspieszenie modelu Duster od 0 do 100 km/h w obu wariantach potrwa o ponad sekundę krócej niż dotychczas. Wzrosła również maksymalna prędkość pojazdu odpowiednio do 167 oraz 179 km/h. Apetyt na paliwo pojazdu pozostał bez zmian. Według producenta wynosi średnio 4,4 l/100 km. Emisja CO2 również pozostała identyczna. Jednostki Blue dCi trafią nie tylko pod maskę Dustera, ale w najbliższych tygodniach także do oferty pozostałych modeli marki.
Cena za Dacię Duster z nowym silnikiem o mocy 95 KM wynosi we Francji 14.350 euro, natomiast mocniejszy wariant wyceniono na 16.800 euro.
Jednostki dCi oraz Blue dCi – porównanie parametrów dla modelu Duster
dCi 90 4×2 |
Blue dCi 95 4×2 |
dCi 110 |
Blue dCi 115 4×2 |
|
Moc (KM) |
90 |
95 |
110 |
115 |
Moment Obrotowy (Nm) |
210 |
240 |
260 |
260 |
Prędkość maksymalna (km/h) |
158 |
167 |
171 |
179 |
Przyspieszenie od 0 do 100 km/h (s) |
13,8 |
12,6 |
11,8 |
10,5 |
Emisja CO2 (g/km) |
115 |
115 |
115 |
115 |
Spalanie (l/100 km) |
4,4 |
4,4 |
4,4 |
4,4 |
 
Najnowsze komentarze