Dacia trafiła do czołówki najlepiej sprzedających się samochodów wśród klientów indywidualnych w Europie. Jak wynika z danych JATO Dynamics, osoby prywatne w roku 2018 najczęściej decydowały się na dwa modele: Dacia Sandero i Duster.
Ponad połowa samochodów osobowych, które sprzedano w ubiegłym roku w Europie została zakupiona przez klientów biznesowych. Łącznie do firm dostarczono 8,35 mln egzemplarzy, natomiast klienci indywidualni wykupili 6,63 mln samochodów. W większości krajów Starego Kontynentu największy udział miała sprzedaż do firm, aczkolwiek jest kilka wyjątków jak Szwajcaria, Włochy, Dania, Francja i Hiszpania, w których więcej rejestracji uzyskano dzięki nabywcom prywatnym.
Najczęściej wybieraną marką przez Europejczyków jest Dacia. Aż 79% pojazdów rumuńskiej marki powędrowało do klientów indywidualnych. Na drugim i trzecim miejscu znajdują się Suzuki z wynikiem 67% oraz Mazda, z udziałem 58%. Wśród francuskich marek, na miejsce dziewiąte z udziałem 51% trafił Citroen, a Peugeot uplasował się dwie pozycje niżej. Marka Renault zajęła w rankingu miejsce 15.
Najpopularniejszym modelem w Europie w 2018 roku wśród nabywców indywidualnych była Dacia Sandero. Klienci docenili funkcjonalność modelu i przede wszystkim przystępną cenę. W polskich salonach model można kupić już od 29.900 zł. 86% egzemplarzy praktycznego hatchbacka trafiło w ręce osób prywatnych. Drugie miejsce również należy do pojazdu rumuńskiej marki, a dokładniej do modelu Duster. 76% sprzedanych egzemplarzy SUV-a trafiło do klientów indywidualnych. Samochód wpasował się w modę na samochody o podwyższonym zawieszeniu, a dzięki dobremu stosunkowi jakości do ceny, bije rekordy popularności w wielu krajach europejskich. W ubiegłym roku Duster był najczęściej wybieranym SUV-em także w Polsce.
Źródło: JATO Dynamics
Najnowsze komentarze