#DriveTheFuture

Plan strategiczny Grupy Renault zakłada docelowo osiągnięcie:

– obrotów na poziomie ponad 70 mld euro[1]
– wskaźnika rentowności sprzedaży Grupy przekraczającego 7%, czyli ponad 50-procentowy wzrost pod względem wartości, przy dolnej granicy wynoszącej 5% w czasie trwania planu,
– dodatnich przepływów pieniężnych każdego roku,
– 4,2 mld euro oszczędności Monozukuri w okresie obowiązywania planu,
– 18 mld euro nakładów na badania i rozwój,
– ponad 5 mln sprzedanych samochodów, podwojenie sprzedaży poza Europą,
– czołowej pozycji w dziedzinie samochodów elektrycznych: 8 modeli elektrycznych, 12 modeli zelektryfikowanych,
– 100% samochodów z dostępem do internetu na kluczowych rynkach i 15 autonomicznych samochodów Renault.

Grupa Renault ogłosiła nowy, sześcioletni plan strategiczny Drive The Future. Plan pozwoli osiągnąć pod koniec okresu jego obowiązywania obrót roczny powyżej 70 mld euro1, wskaźnik rentowności sprzedaży Grupy przekraczający 7%, przy dolnej granicy wynoszącej 5% oraz dodatnie przepływy finansowe każdego roku. Drive The Future przedstawia wizję Grupy Renault: zrównoważoną mobilność dla wszystkich, dzisiaj i jutro.

W ramach planu Drive The Future Grupa Renault przewiduje wzrost sprzedaży o ponad 40%, co oznacza, że liczba sprzedanych samochodów przekroczy 5 mln w porównaniu do 3,47 mln[2] samochodów sprzedanych w 2016 roku. Jednocześnie Grupa poszerzy gamę produktów, także w zakresie samochodów dostawczych i nowych samochodów elektrycznych o zerowej emisji CO2 i wykorzysta swój sukces osiągnięty w gamie Global Access. Plan zakłada też, że Renault-Nissan-Mitsubishi, największy alians samochodowy na świecie, będzie rozwijał sektor R&D oraz osiągnie efekty skali na świecie, dbając jednocześnie o dyscyplinę finansów i rentowność.

Drive The Future opiera się na solidnych podstawach, jakie przyniósł Grupie Renault ostatni plan Drive the Change, który wygenerował rekordowy wzrost i zysk operacyjny, zwiększył synergię Aliansu z Nissanem, wzmocnił regiony, poszerzył gamę produktów i umocnił Grupę Renault w roli lidera w dziedzinie samochodów o zerowej emisji CO2 w Europie.

Carlos Ghosn, prezes i dyrektor generalny Renault oświadczył: Grupa Renault jest teraz zdrową i rentowną grupą światową, która z ufnością patrzy w przyszłość. Drive the Future pozwoli nam osiągnąć wysoki i trwały wzrost dzięki inwestycjom w regionach i kluczowym produktom, z wykorzystaniem zasobów i technologii Aliansu oraz poprawiając naszą konkurencyjność. Dzięki zaangażowaniu kobiet i mężczyzn z Renault, ten nowy plan uwolni cały nasz potencjał, by wprowadzać innowacje i rozwijać się w szybko zmieniającej się branży.

Plan uwzględnia w szczególności następujące elementy kluczowe:
Rentowny wzrost światowy:

– 21 nowych samochodów, w tym trzy dodatkowe
– Wzmocnienie obecności w Rosji dzięki rozpoczęciu działalności przez Renault i inwestycjom w AWTOWAZ (Łada)
– Przyspieszenie działań w Chinach, nowe strategiczne spółki z kapitałem mieszanym w branży samochodów elektrycznych i samochodów dostawczych
– Rozwój działalności w Brazylii, w Indiach i w Iranie.

Efekty skali i technologie Aliansu wspierające wzrost:

– 4,2 mld euro oszczędności Monozukuri przez cały okres obowiązywania planu
– Wspólne platformy – 80% samochodów Grupy Renault
– Nakłady na R&D – 18 mld euro w ciągu sześciu lat, pomnożone dzięki Aliansowi
– Samochody z dostępem do internetu – 100% samochodów z dostępem do internetu na kluczowych rynkach
– Samochody autonomiczne – 15 modeli autonomicznych
– Nowe usługi w zakresie mobilności – mobilność na żądanie „Ride-hailing”, usługi robotów-taksówek pod koniec okresu obowiązywania planu

Kluczowe atuty Grupy Renault:

– Rozpowszechnienie gamy samochodów dostawczych na świecie i osiągnięcie pozycji ważnego podmiotu w skali świata
– Poszerzenie gamy Global Access Grupy, która jest już sukcesem
– Pozycja lidera w dziedzinie samochodów elektrycznych – 8 modeli elektrycznych, 12 modeli zelektryfikowanych
– RCI Bank and Services – zwiększenie lojalności klientów oraz rozwój usług on-line i usług w zakresie mobilności

Drive The Future zakłada także inwestycje w zakresie cyfryzacji na wszystkich poziomach Grupy, pozyskanie nowych talentów i rozwijanie kompetencji. Plan przewiduje poprawę konkurencyjności przemysłowej, zmniejszenie emisji gazów cieplarnianych przez Grupę poprawę jej stabilności.

Więcej informacji na: drivethefuture.groupe.renault.com

Informacje o Grupie Renault

Grupa Renault produkująca samochody od 1898 roku. jest międzynarodową korporacją działającą w 127 krajach, która w 2016 roku sprzedała blisko 3,5 mln samochodów. Obecnie liczy ponad 120.000 współpracowników, posiada 26 zakładów produkcyjnych i 12.700 punktów sprzedaży na świecie. Aby odpowiedzieć na największe wyzwania technologiczne przyszłości i rozwijać strategię rentownego wzrostu grupa postanowiła postawić na rozwój działalności w skali międzynarodowej. Opiera się na komplementarności swoich pięciu marek (Renault, Dacia, Renault Samsung Motors, Alpine i Łada), na samochodach elektrycznych oraz na jedynym w swoim rodzaju aliansie z firmami Nissan i Mitsubishi. Posiadając zespół Formuły 1 oraz mocno angażując się w Formułę E, Renault uczynił sport samochodowy jednym z filarów innowacji i renomy marki.

 

[1] Zgodnie z kursem wymiany konsensusu bankowego z września 2017.
[2] Z uwzględnieniem Awtowaz po konsolidacji w dniu 31 grudnia 2016.

 

 

 

źródło: Renault Polska

Galeria

Dodaj komentarz

Bądź pierwszy!

Powiadom o
avatar
  
smilegrinwinkmrgreenneutraltwistedarrowshockunamusedcooleviloopsrazzrollcryeeklolmadsadexclamationquestionideahmmbegwhewchucklesillyenvyshutmouth
wpDiscuz