Model DS 3 został poddany testom zderzeniowym przez niezależną organizację Euro NCAP. Jak sobie poradził?
Ostatnie testy Euro NCAP zostały przeprowadzone nie tylko pojazdach zupełnie nowych, jak II generacja Dacii Duster, ale także na modelach, które znajdują się na rynku już jakiś czas lub niedawno zostały odświeżone. Organizacja Euro NCAP zanotowała duże spadki w ocenie poziomu bezpieczeństwa w przypadku tych samochodów. Najlepszym tego przykładem jest Fiat Punto znajdujący się w sprzedaży od 2005 roku, który nie zdobył ani jednej gwiazdki. Testom poddano również DS 3, który otrzymał 3 gwiazdki. Jak prezentuje się punktacja modelu w poszczególnych kategoriach?
Ochrona dorosłych – 69 proc.
Ochrona kolan oraz części udowej kierowcy i pasażera została uznana jako dobra. DS 3 wykazał się podobnym poziomem ochrony dla pasażerów o różnym wzroście oraz siedzących w różnych pozycjach. Pojazd stracił punkty za słabą ochronę klatki piersiowej kierowcy.
Poziom ochrony klatki piersiowej oraz głowy pasażerów zajmujących tylne siedzenia również została uznana za słabą. Przy uderzeniu w boczną część samochodu, wskazania były dobre dla wszystkich krytycznych części ciała. Wymagań nie spełniła kurtynowa poduszka powietrzna. Ochrona części szyjnej kręgosłupa została oznaczona jako marginalna.
Ochrona dzieci – 37 proc.
Bazując na wskazaniach manekinów, testy Euro NCAP wykazały ochronę części szyjnej 10-latka na poziomie słabym, a 6-latka na poziomie marginalnym. Przednią poduszkę powietrzną można dezaktywować, aby zamontować fotelik z przodu tyłem do kierunku jazdy. System nie został jednak nagrodzony ze względu na niejasne informacje, jakie otrzymuje kierowca na temat poduszki.
Ochrona pieszych – 55 proc.
W przypadku kolizji z pieszym, maska DS 3 zapewnia słabą ochronę, z kolei przednia szyba – dobrą. Ochrona nóg i miednicy pieszego okazała się dobra we wszystkich lokalizacjach przedniej części samochodu.
Systemy bezpieczeństwa – 29 proc.
Samochód otrzymał słabe noty za wspomagacze bezpieczeństwa. W standardowym wyposażeniu DS 3 znajduje się tylko system przypominający o zapięciu pasów bezpieczeństwa oraz ogranicznik prędkości.
Źródło: Euro NCAP
Najnowsze komentarze