Marka DS ujawniła nowe szczegóły na temat swojego nowego SUV-a o napędzie hybrydowym. Model otrzyma nazwę DS 7 Crossback E-Tense i będzie dysponował mocą ponad 300 KM.
Nazwa E-Tense kojarzy nam się przede wszystkim z obłędnym modelem koncepcyjnym o napędzie elektrycznym. Seryjna wersja tego samochodu na razie jest bardzo odległa i najwcześniej jest spodziewana w 2021 roku, ale francuska marka ma co do tej nazwy również inne plany. Otóż E-Tense zostanie przypięte do hybrydowej wersji modelu DS 7 Crossback. Samochód ma trafić na rynek w 2019 roku.
DS 7 Crossback E-Tense będzie najmocniejszą wersją pojazdu, a do napędu zostanie wykorzystany silnik THP o pojemności 1,6 litra generujący 200 KM mocy. Zostanie on powiązany z dwoma elektrycznymi jednostkami o łącznej mocy 107 KM. Tak więc model będzie dysponował mocą ponad 300 KM. W samochodzie zainstalowano również akumulator o pojemności 13 kWh. Napęd będzie współpracował z 8-biegową automatyczną przekładnią. Wykorzystując wyłącznie energię elektryczną będzie można pokonać SUV-em DS dystans do 60 km.
Wkrótce gama modelowa tego producenta się powiększy. DS zamierza bowiem każdego roku wprowadzać na rynek nowy model. Plany obejmują głównie rynek chiński, tak więc niestety nie wiemy ile z tych pojazdów i kiedy zobaczymy w europejskich salonach sprzedaży. Każda z nowości otrzyma też swoją zelektryfikowaną wersję, a do 2025 roku hybrydowe i elektryczne modele mają stanowić aż 1/3 oferty DS.
7 Crossback miał swój publiczny debiut podczas tegorocznego salonu samochodowego w Genewie i pełni w marce DS rolę pioniera. Jest to pierwszy pojazd producenta stworzony całkowicie od zera i niezależnie od Citroena oraz pierwszy model z nowym rodzajem zawieszenia, który nazwano DS Active Scan Suspension. System działa w oparciu o kamerę zainstalowaną za lusterkiem wstecznym i wykrywa nierówności, które znajdują się na drodze samochodu. Zasięg widoczności kamery wynosi od 5 do 25 metrów i działa przy prędkości od 15 do 130 km/h. Dane w czasie rzeczywistym są przekazywane do komputera, który przez cały czas wpływa na regulację zawieszenia. Sprawia, że pojazd staje się sztywny lub elastyczny w zależności od nawierzchni.
Najnowsze komentarze