DS Automobiles została założona 1 czerwca 2014 roku. Dziś przeżywa ważny moment. Przez trzy lata cały zespół z zaangażowaniem i determinacją pracował nad realizacją wizji marki, która pragnie, aby francuskie samochody powróciły do świata premium. Będzie to możliwe dzięki awangardowym rozwiązaniom, zaawansowanym technologiom i wyjątkowym doznaniom jakie ma wywoływać kontakt z modelami DS Automobiles.

Ale przede wszystkim chcemy to osiągnąć poprzez tworzenie wyjątkowych samochodów. DS 7 CROSSBACK jest pierwszym modelem DS nowej generacji. Proporcje nadwozia, wyrafinowany styl i zaawansowane technologie doskonale pokazują, jaki styl będą obierać samochody marki DS.

DS 7 CROSSBACK będzie sprzedawany przez wielokanałową innowacyjną sieć dedykowaną marce. Chcemy zapewnić klientom wyjątkowe doświadczenie z kontaktu ( z marką i produktem ) za pośrednictwem kanałów cyfrowych, concept store’ów DS Stores i DS Salons. Nasze punkty sprzedaży nie są klasycznymi salonami. Przypominają raczej luksusowe butiki, miejsca, gdzie klienci mogą dokończyć proces wyboru samochodu zapoczątkowany online i skonfigurować swój samochód z wykorzystaniem technologii wirtualnej rzeczywistości DS Virtual Vision. Każdego dnia otwieramy kilka punktów sprzedaży DS na całym świecie. W styczniu 2018 sieć będzie liczyła 400 concept store’ów i salonów.

W ramach programu Only You dbamy o wyjątkową jakość obsługi. To oferta ekskluzywnych usług premium ONLY YOU, jak na przykład DS Rent. Dzięki tej usłudze można zapoznać się z gamą samochodów przez wynajem. Do usług premium należy również DS Club Privilèges z aplikacją MyDS.

„Dziś patrząc z dystansem na świat marki DS, który stworzyliśmy, możemy powiedzieć, że wnosimy na rynek coś nowego. Marka DS należy do dużej międzynarodowej grupy, ale ma w sobie dynamikę start-upa. Została stworzona i jest rozwijana przez zespół pasjonatów. Obecnie możemy zobaczyć owoc trzech lat pracy. Naszą największą nagrodą będzie widok pierwszych klientów za kierownicą DS 7 CROSSBACK. Razem z nimi zapiszemy nową kartę w historii motoryzacji XXI wieku – Yves Bonnefont, dyrektor generalny DS Automobiles

 

DS 7 CROSSBACK – NOWY SUV OPRACOWANY PRZEZ DS AUTOMOBILES I PRZEZNACZONY NA RYNKI CAŁEGO ŚWIATA

Model DS 7 CROSSBACK nadaje marce nowej dynamiki i bardzo wysoko stawia poprzeczkę pod względem stylistyki, komfortu i technologii. Jest nagrodą za wysiłek wszystkich, którzy uczestniczyli w jego zaprojektowaniu i rozwoju. „Przez trzydzieści lat pracy w branży motoryzacyjnej byłem zaangażowany w wiele projektów” – mówi Eric Apode, dyrektor ds. produktu i rozwoju w firmie DS Automobiles. „W przypadku modelu DS 7 CROSSBACK jest inaczej. Z niecierpliwością czekam, żeby zobaczyć ten samochód na ulicy, w różnych zakątkach świata, ponieważ wychodzimy z nową marką i innowacyjnymi produktami, które podbiją serca nowych klientów. To niezwykle ekscytujące”.

Marka DS Automobiles jest kwintesencją francuskiego luksusu, który opiera się na dwóch filarach: wyrafinowaniu dopełnionym kreatywnością i szlachetnymi materiałami oraz ultratechnologicznego zaawansowania. Eric Apode i jego zespół opracowali plan wylansowania nowej marki w oparciu o sześć nowych modeli, które zostaną wprowadzone na rynek w ciągu sześciu lat. Biorąc pod uwagę sytuację na rynku, logika nakazywała, żeby pierwszym modelem DS nowej generacji był SUV. „We wszystkich krajach nastawionych na samochody z segmentu premium, największy potencjał pod względem wielkości sprzedaży i rentowności mają SUV-y z segmentu C” – mówi Eric Apode. – „W tych warunkach było oczywiste, że naszym pierwszym modelem będzie DS 7 CROSSBACK”.

Model, który wyznacza nowe trendy

DS 7 CROSSBACK pozycjonuje się jako nowy model flagowy marki DS Automobiles. Produkowany w Europie i w Chinach, będzie sprzedawany wszędzie tam, gdzie marka jest obecna. Ponadto DS 7 CROSSBACK jest pionierem stylu, który będzie można odnaleźć w przyszłych modelach DS: imponująca bryła, czyste linie i spektakularna stylistyka. „Zwracamy się do klientów, którzy chcą się wyróżniać i szukają nowych wrażeń” – mówi Eric Apode. „Nasza strategia polega na dogłębnym poznawaniu tego, co jest dla nas charakterystyczne, pielęgnowaniu własnej osobowości, ale także na oferowaniu klientom szerokich możliwości personalizacji. To wszystko wynika z analizy oczekiwań klientów, którzy na ogół bardzo silnie utożsamiają się ze swoimi samochodami, są świadomi, jakie produkty istnieją na rynku, i chcą się wyróżnić, pokazać swój status i osiągnięty sukces, a także swoją oryginalność. Nie kupują DS w taki sam sposób, jak kupowaliby samochód innej marki, są zdecydowanie zwróceni ku przyszłości”.

Stawiamy na napęd elektryczny

Dzięki wersji hybrydowej z opcją ładowania E-Tense 4X4, marka DS coraz bardziej stawia na wyjątkowość i najnowocześniejsze technologie. Modele elektryczne są podstawą strategii marki, dlatego też wszystkie nowe modele DS będą teraz oferowane w wersjach z napędem w 100% elektrycznym lub hybrydowym z możliwością ładowania. DS 7 CROSSBACK jest pierwszym tego typu rozwiązaniem o wysokiej wartości dodanej, a firma DS Automobiles przewiduje, że w 2025 roku technologie te będą stanowiły ponad jedną trzecią sprzedaży.

 „Poza wszystkimi aspektami handlowymi DS 7 CROSSBACK to wspaniała przygoda w wymiarze czysto ludzkim, ale też ekonomicznym i przemysłowym” – podsumowuje Eric Apode. „Ten model jest zwieńczeniem wielu lat pracy. Wspólnie udało nam się stworzyć samochód, o którym marzyliśmy, zarówno pod względem stylu jak i technologii. Wiedzieliśmy również, jak wykorzystać nasze dziedzictwo i zachować ducha innowacji, tak charakterystycznego dla modelu DS z 1955 roku. Pod względem komfortu zawieszenia, spokoju ducha za kierownicą i przyjemności z jazdy podążamy w tym samym kierunku, co pierwotny model DS. Wraz z modelem DS 7 CROSSBACK osiągnęliśmy poziom doskonałości, który sprawia, że jest on liderem w swojej kategorii. Jest doskonałą syntezą francuskiego luksusu i innowacyjnych technologii”.

 

STYLISTYKA NADWOZIA – OPOWIEŚĆ O PASJI, WYMAGANIACH, ODWADZE I ZESPOŁOWEJ PRACY

W projekcie DS 7 CROSSBACK pierwsze decyzje zwane „pracami przed-fazowymi” zostały podjęte zaraz po utworzeniu marki. Pierwszym zadaniem jeszcze przed rozpoczęciem projektowania nadwozia było znalezienie właściwych założeń. Zostały wypracowane wspólnie z zespołem inżynierów. Chodziło o to, aby w pełni wykorzystać wybraną platformę technologiczną. W tym momencie należało określić właściwe proporcje samochodu, aby zagwarantować mu wyrazisty styl. Proces tworzenia stylu DS 7 CROSSBACK został zainicjowany poprzez ogłoszenie wewnętrznego konkursu. Pięciu projektantów przelało swoje wizje na papier, a marka i dział stylu wybrały dwie spośród nich. Następnie wybrane rysunki zostały przetworzone w procesie wizualizacji cyfrowej, w wyniku którego powstały dwa modele wykonane z gliny, po czym dokonano ostatecznego wyboru.

Wszyscy pracownicy marki, zespół projektowy i konstruktorski skupili się następnie na wybranym projekcie i rozpoczęli prace nad pierwszym modelem zaprojektowanym całkowicie pod marką DS. Potem rozpoczął się długi proces udoskonalania i dopracowywania stylu. Główne linie stylu modelu DS 7 CROSSBACK zostały przyjęte na koniec 2014 roku, zgodnie z idealnymi wymiarami i proporcjami: długość – 4,57 m, szerokość – 1,89 m i wysokość – 1,62 m. Natomiast pierwsze jeżdżące prototypy wyjechały z fabryki w czerwcu 2016 r.

Styl, który na nowo definiuje nowoczesność

DS 7 CROSSBACK zaprezentowany w 2017 r. w ramach światowej premiery na Międzynarodowym Salonie Samochodowym w Genewie, dysponuje wszystkimi atrybutami stylu i cechami, nad którymi projektanci marki DS pracowali od kilku lat. Dział stylu wykorzystał całą swoją wiedzę do stworzenia modelu nowej generacji, który prezentuje również kanon stylistyczny przyszłych samochodów marki. Przód, inspirowany bezpośrednio samochodem koncepcyjnym DS Divine, jest charakterystyczny dla marki, wyraża jej status, wyrafinowanie i zaawansowanie technologiczne. Reflektory DS Active LED Vision z obrotowymi modułami są tego najlepszym przykładem. Potwierdzają awangardowy charakter marki, a jednocześnie zapewniają bezpieczeństwo i wygodę użytkownikom. Jest to unikatowe rozwiązanie technologiczne w świecie motoryzacji, które już na pierwszy rzut oka wyróżnia DS 7 CROSSBACK na tle konkurencji. Tylne światła są kolejnym bardzo charakterystycznym elementem z nietypowym wzorem świetlnych łusek, które dają wyjątkowy efekt głębi.

Dzięki swojej sylwetce, dużym kołom, szerokiemu rozstawowi kół i długiej masce z przetłoczeniami, DS 7 CROSSBACK prezentuje wszystkie atrybuty SUV-a i emanuje intensywną siłą i charyzmą. Jego proste formy, dopracowane i zmysłowe, nadają nadwoziu niepowtarzalny charakter. Napięte linie nadają sylwetce samochodu dynamiki, a jednocześnie budują silną osobowość. Wraz z DS 7 CROSSBACK marka DS wkracza w nową erę motoryzacji, w której wyjątkowy styl modeli będzie coraz bardziej się utrwalał wraz z upływem czasu.

 

3 pytania do… Thierry’ego Métroza, dyrektora Stylu DS Automobiles

DS 7 CROSSBACK to pierwszy model stworzony od początku przez markę DS, który jest zapowiedzią kolejnych. Czy wszystkie projektowaliście jednocześnie, żeby zachować stylistyczną spójność?

To jest bardziej skomplikowane. W 2014 roku, kiedy projektowaliśmy DS 7 CROSSBACK, mieliśmy jasno określoną wizję stylizacji nadwozia i wnętrza, łącznie z kolorami i materiałami. Równolegle projektowaliśmy samochód koncepcyjny DS Divine. To pozwoliło nam przetestować elementy stylu „w rzeczywistych warunkach” eksploatacji. Dużą część tych elementów zastosowaliśmy w DS 7 CROSSBACK. Jeśli postawimy oba modele obok siebie, to wyraźnie zauważymy te same cechy stylistyczne, w szczególności jeśli popatrzymy na nie z przodu. Jednym z filarów DNA naszej marki jest awangardowy charakter, cóż zatem może być lepszym przykładem niż zastosowanie rozwiązań z samochodu koncepcyjnego w pojeździe produkowanym masowo!

Jakie elementy były najważniejsze przy definiowaniu ogólnego stylu DS 7 CROSSBACK i jak określiliście jego wymiary i proporcje?

W pracach nad koncepcją SUV-a i przy ustalaniu jego wymiarów wykorzystaliśmy model wycięty w piance. Ta technika umożliwia szybkie uzyskanie makiety i ocenę proporcji samochodu, rozstawu kół, rozstawu osi, długości maski czy wielkości kół. Udana stylistyka jest w 70% wynikiem właściwie dobranych proporcji, dlatego na tym zagadnieniu skoncentrowaliśmy większość naszych działań. W związku z tym DS 7 CROSSBACK ma dynamiczne i mocno wyrzeźbione linie oraz idealnie spójną stylistykę.

W jaki sposób DS z 1955 roku, którego marka jest spadkobierczynią, był inspiracją w tworzeniu DS 7 CROSSBACK?

W DS nie ma bezpośredniej kontynuacji pod względem stylu, nie lansujemy też stylu retro. Natomiast to, co zachowaliśmy z kultowego, oryginalnego modelu DS, to jego duch awangardy. Łamanie zasad, wyprzedzanie epoki o jeden krok jest tym, co nas codziennie motywuje i inspiruje do działania. W naszych nowych modelach chcemy zawsze zaoferować coś, czego nikt nie ma. Można to zobaczyć w tym modelu, patrząc chociażby na przednie i tylne światła, ale także na wiele innych detali i elementów wyposażenia, które znajdują się między innymi we wnętrzu.

 

PROCES PROJEKTOWANIA – WYKORZYSTANIE DOŚWIADCZENIA NAJLEPSZYCH SPECJALISTÓW NA SKALĘ PRZEMYSŁOWĄ

Przy wyborze materiałów i kolorów dla modelu DS 7 CROSSBACK francuska marka poprosiła o pomoc ekspertów: rzemieślników wyróżnionych tytułem „Najlepszego Rzemieślnika Francji”, którzy wzięli dział w projektowaniu tapicerki, projektantów: wnętrz, doradców ds. kolorystyki i inżynierów. Każdy szczegół, zarówno wewnątrz, jak i nadwozia, został poddany drobiazgowej analizie, aby przyszły właściciel nowego SUV-a marki DS mógł dysponować samochodem absolutnie doskonałym.

„Wybieramy materiały dopasowane do pozycjonowania samochodu na rynku, docelowych klientów i atmosfery, którą chcemy stworzyć” – mówi Sabine Le Masson Pannetrat, dyrektor działu projektowego ds. kolorów i materiałów DS. Na początku nie narzucamy sobie zbytnich limitów, ponieważ nawet jeśli dysponujemy specyfikacją techniczną, do której musimy się dostosować, to głównym celem jest właśnie przesuwanie granic. Materiały wybrane przez projektantów są następnie testowane przez dział techniczny w celu sprawdzenia, czy są one odporne np. na światło lub na ścieranie. Staramy się być kreatywni, jak to tylko możliwe, ale są rzeczy, których w świecie motoryzacji nie można jeszcze osiągnąć, dlatego wspólnie z naszymi dostawcami i na podstawie własnych doświadczeń, wybieramy najlepsze rozwiązania, balansując pomiędzy racjonalnością a inwencją”.

Przesuwanie granic

Wnętrze DS 7 CROSSBACK ma wiele ekskluzywnych elementów, takich jak „perłowy splot”, czyli dekoracyjne przeszycie tworzące małe punkty w kształcie pereł na desce rozdzielczej i na panelach drzwi. Jego zatwierdzenie od strony technicznej w testach tarcia i ścierania wymagało ponad 4 lat pracy zespołu DS i producentów wyposażenia. Taki proces jest aktualnie niespotykany w świecie motoryzacji. Wyjątkowe jest również wykończenie z drewna, ponieważ jego powierzchnia jest znacznie większa niż ta, którą można zobaczyć w innych samochodach. Wybrane gatunki drewna umożliwiły ukośne wykorzystanie słojów, a to wymaga specjalnego know-how nie tylko ze strony pracowników biur projektowych marki, ale także dostawców. „Praca z drewnem jest trudna, ponieważ materiał ten jest bardzo wrażliwy na wilgoć i temperaturę” – mówi Sabine Le Masson Pannetrat. „Chcieliśmy zastosować drewno tylko w niewielkim stopniu lakierowane z zachowaniem »otwartych porów«, konieczne było więc wdrożenie bardzo rygorystycznej selekcji drewna i znalezienia tego, co najlepsze dla naszych klientów”.

Przed ostateczną decyzją przetestowano dziesiątki kombinacji materiałów i kolorów. Ten proces doskonalenia odbywał się wieloetapowo: najpierw wytyczenie kierunku dla ustalenia ogólnego stylu produktu, następnie selekcja, która działa jak system lejków i ma na celu zmniejszenie liczby alternatywnych rozwiązań, i wreszcie ostatni etap podejmowania decyzji, podczas którego dokonuje się ostatecznego wyboru. Wybór jest zatwierdzany w obecności wszystkich pozostałych działów marki i na prototypie w skali 1:1. „Jest to szczególnie ważne w przypadku kolorów nadwozia, które dają różny efekt w zależności od wielkości samochodu” – mówi Sabine Le Masson Pannetrat. W rezultacie wybrano dla modelu DS 7 CROSSBACK 9 kolorów nadwozia i 5 inspiracji wnętrza, które wyróżniają się charakterystycznymi elementami*.

– Inspiracja DS Bastille: chromowane elementy nadwozia, czarna osłona chłodnicy i wloty powietrza w dolnej części zderzaka. Elementy dekoracyjne wnętrza w kolorze brązu uzyskane dzięki oryginalnemu procesowi. Fotele z tkaniny Perruzi w kolorze brązowym, kierownica wielofunkcyjna pokryta skórą licową, elementy wnętrza (podłokietniki, uchwyty drzwi) pokryte skórą ekologiczną, giloszowane wstawki w konsoli środkowej.

– Inspiracja DS Performance Line: chromowane elementy tworzące udane połączenie. Oznakowanie Performance Line na masce i błotnikach, a także specjalne 19-calowe koła. Wewnątrz kierownica ze spłaszczoną dolną częścią pokryta alkantarą, tapicerka z alkantary i skóry ekologicznej, dywaniki Performance Line i aluminiowe pedały, które dodają sportowego charakteru.

– Inspiracja DS Rivoli: pochodzi od nazwy prestiżowej paryskiej ulicy. Charakteryzuje ja: chromowane listwy nadwozia, a także pokrętło obsługi centralnego ekranu ozdobione kryształem, aluminiowe szyny środkowej konsoli ze wzorem giloszowym, elektryczne fotele pokryte skórą licową, dywaniki i animowany zegar firmy B.R.M R180, który obraca się wokół własnej osi podczas uruchamiania silnika.

– Inspiracja DS Opera: również odnosi się do kultowego miejsca francuskiej stolicy i obejmuje specjalne oznakowanie i chromowane elementy nadwozia, a także tapicerkę ze skóry Nappa, deskę rozdzielczą i panele drzwi z efektem patyny oraz „splotem perłowym”. Podgrzewane fotele i ogrzewana przednia szyba, animowany zegar B.R.M R180 oraz system DS Connect Nav z cyfrowym radiem to pozostałe cechy charakterystyczne tej inspiracji.

– Inspiracja DS Faubourg: oparta jest na wykorzystaniu najbardziej szlachetnych materiałów, takich jak skóra i heban. Czyste i dystyngowane wnętrze emanuje spokojem i wyrafinowaniem. Nazwa Faubourg inspirowana jest słynną paryską ulicą Faubourg Saint-Honoré, miejscem w którym spotykają się luksus i sztuka, z wieloma ambasadami oraz Pałacem Elizejskim, siedzibą prezydenta Francji. Inspiracja DS Faubourg pojawi się na rynku w 2019 roku, aby uczcić wprowadzenie hybrydowej wersji z możliwością ładowania DS 7 CROSSBACK E-Tense 4X4.

*Pełna lista elementów wyróżniających poszczególne inspiracje znajduje się na stronach „Dane techniczne i wyposażenie seryjne”.

Ekskluzywne wykończenie skóry i giloszowanie – dwie techniki, które są specjalnością DS

DS zatrudnia wyjątkowej klasy mistrzów rymarstwa, którzy zdobyli tytuł „Najlepszego Rzemieślnika Francji”. Biorą udział w projekcie od początku do końca. Perfekcyjnie opanowali tajniki ręcznej obróbki skóry a dodatkowo mają doświadczenie w branży samochodowej. DS wykorzystuje dwa rodzaje skór – skórę licową i skórę Nappa gładką, a także patynowaną skórę, tzw. „ Art Leather”. Te ekskluzywne materiały mogły zostać wykorzystane na skalę przemysłową dzięki pomocy dostawców, którzy zaopatrują również inne marki luksusowe. Są zarezerwowane dla najbardziej wyrafinowanych wnętrz, jak na przykład kabina DS7 CROSSBACK. Czasami propozycja zastosowania nowych materiałów czy technik wykończenia wychodzi od stylistów i projektantów marki, którzy podsuwają nowe pomysły dostawcom. Tak było w przypadku skór wykorzystanych do siedzeń z wykończeniem przypominającym bransoletę zegarka. Są one dostarczane przed jednego dostawcę i wykańczane przez innego.

Kolejnym przykładem wyjątkowego know-how DS jest giloszowanie. Sięgająca XVI wieku technika polega na dekorowaniu z wykorzystaniem grawerowanych rysunków złożonych z krzyżujących i przeplatających się linii. Z uwagi na swoją złożoność ten rodzaj zdobnictwa jest zarezerwowany dla najwyższej klasy zegarków. Dziś wraz DS pojawia się w świecie samochodów. Na przykład w Inspiracji DS Opéra możemy podziwiać giloszowane aluminium z motywem „Clous de Paris”. Tworzy on na zdobionej powierzchni układ elementów przypominających oddzielone małymi rowkami łebki gwoździ w kształcie piramidy. Motyw ten powraca zresztą w innych miejscach kabiny. W ten sposób zostaje osiągnięty efekt spójności stylistycznej i wyjątkowego wyrafinowania.

 

NIESPOTYKANIE PRZESTRONNA I KOMFORTOWA KABINA

Kabina DS 7 CROSSBACK została zaprojektowana z wyjątkową dbałością o szczegóły oraz niezrównany komfort podróżowania. Zgodnie z założeniami wnętrze samochodu miało przypominać salon. Miało być przestronne, funkcjonalne, zapewniać dobre samopoczucie, izolację dźwiękową i łączność ze światem zewnętrznym. Są to jednocześnie cechy wzorcowe samochodów współczesnych i przyszłości.

Firma DS Automobiles dołożyła starań, by zdeklasować konkurencję pod względem tapicerki, zarówno jeśli chodzi o wymiary foteli, jak i ich kształt i wyprofilowanie oraz komfort, jaki zapewniają niezależnie od długości podróży. Siedziska wykonane są z pianki o dużej gęstości, która skutecznie tłumi nierówności drogi, a jednocześnie nie ulega zgnieceniu w miarę upływu czasu. Fotel jest dzięki temu bardziej odporny na zużycie. W tych wersjach samochodu zmodyfikowano również funkcję. Obecnie są to kieszenie powietrzne o programowanej, zmiennej intensywności działania. Warto zauważyć, że fotele w wersji z ogrzewaniem i wentylacją pochłaniają i wypuszczają aż do 40 m3 powietrza na godzinę, dzięki czemu zapewniają optymalny komfort pasażerom. Ponadto należy podkreślić, że DS 7 CROSSBACK oferuje w seryjnym wyposażeniu elektrycznie pochylane oparcia tylnych foteli, by podróż stała się bardziej relaksująca. Marka DS wykorzystała wszelkie dostępne na rynku technologie, by zaprojektować fotele, które wyznaczają dziś nowe standardy na rynku.

Cisza, jedziemy!

W zakresie izolacji dźwiękowej i tłumienia drgań marka DS również chciała osiągnąć poziom przewyższający konkurencję. Konstruktorzy marki zaproponowali wyposażenie wszystkich samochodów DS 7 CROSSBACK w pakiet maksymalnego wyciszenia wnętrza już w podstawowej wersji modelu. Takiej izolacji nie spotkamy w żadnym innym samochodzie tej kategorii. Obejmuje ona maty dźwiękochłonne wysokiej jakości umieszczone na przegrodzie czołowej między kabiną a komorą silnika, w nadkolach, pod pokrywą silnika, w drzwiach, dachu oraz pod wykładziną podłogi. DS 7 CROSSBACK, jako jedyny w swojej kategorii, może również być wyposażony w klejone szyby boczne z przodu i z tyłu.

Komfort akustyczny i mobilne technologie

W modelu DS 7 CROSSBACK może być aż 14 głośników Hi-Fi. Poszukując najwyższej jakości dźwięku, marka we współpracy ze swoim partnerem, francuskim producentem systemów Hi-Fi, firmą Focal poszła znacznie dalej w dziedzinie akustyki. Dużym wyzwaniem było właściwe rozmieszczenie głośników, ale też sztywność paneli do ich zabudowy oraz jakość osłaniających siatek. DS i Focal pracowały ramię w ramię, by optymalnie dostosować system Hi-Fi do wnętrza samochodu. W zakresie mobilnych technologii i możliwości podłączenia urządzeń zewnętrznych, w miarę rozwoju projektu konstruktorzy wprowadzali wszelkie nowości, jakie pojawiały się na rynku. Dzięki temu DS 7 CROSSBACK reprezentuje najwyższy poziom na rynku. Oferuje nie tylko wiele aplikacji, które pozwalają użytkownikom na korzystanie np. z nawigacji satelitarnej podającej w czasie rzeczywistym informacje o ruchu drogowym, pogodzie na trasie przejazdu, ale także na uzyskanie dostępu do internetu i obsługę smartfona za pośrednictwem Apple CarPlay czy MirrorLink. Jest to tzw. system 3. poziomu. Obejmuje najlepsze rozwiązania, jakie są obecnie stosowane w tej dziedzinie w Grupie PSA.

Rozwinięty zmysł praktyczny

DS 7 CROSSBACK oferuje wyjątkowo przestronne wnętrze oraz liczne, łatwo dostępne schowki zaprojektowane tak, by pomieściły jak najwięcej przedmiotów. W trakcie realizacji projektu dyrekcja marki przywiązywała do tego aspektu dużą wagę, by pojęcie komfortu w samochodzie wiązało się ze zmysłem praktycznym. Dzięki temu każdy pasażer ma w zasięgu ręki kilka miejsc na odłożenie swoich rzeczy, których w czasach nieprzerwanego komunikowania się ze światem mamy przy sobie coraz więcej.

 

Trzy pytania do… Xaviera Savignaca, dyrektora projektu DS 7 CROSSBACK

Według jakich kryteriów określiliście poziom komfortu w DS 7 CROSSBACK?

To wynik współpracy różnych działów, a w szczególności projektantów z działu stylu. To oni mają najlepsze wyczucie nadchodzących trendów i dostrzegają, jaki rodzaj samochodu, wyposażenia i usług będzie najbardziej poszukiwany przez klientów. Te tendencje są później potwierdzane badaniami marketingowymi. Pozwoliło to nam na wizjonerskie podejście, bardziej niż kiedykolwiek zgodne z oczekiwaniami naszych klientów. Natomiast jeśli chodzi o wnętrze, wszystko było jasne już od początku, ponieważ chcieliśmy być pierwszymi w każdym aspekcie: szeroko rozumianym komforcie a także w wykorzystaniu przestrzeni w kabinie i mobilnych technologiach.

Czy założenia dotyczące wyposażenia i funkcjonalności samochodu miały wpływ na jego wymiary zewnętrzne?

Założenia projektu obejmowały oczywiście uzyskanie jak najlepszej równowagi pomiędzy stylistyką nadwozia, proporcjami i przestronnością wnętrza. Prowadziliśmy wiele dyskusji na temat długości samochodu, ponieważ DS 7 CROSSBACK mierzył 4,57 m (i 4,60 m w Chinach łącznie z tablicą rejestracyjną). Tymczasem średnia długość w tym segmencie wynosi 4,45 m. Mimo tego zależało nam na większej przestrzeni w kabinie, zwłaszcza z tyłu przy jednoczesnym zachowaniu przyzwoitej objętości bagażnika wynoszącej 555 litrów. Ponadto z uwagi na wybraną platformę podłogową, chcieliśmy także, by wdrożenie technologii E-Tense, (hybrydy benzynowej) marki DS z możliwością ładowania akumulatora nie wpłynęło na przestrzeń wewnątrz. Z tych względów musieliśmy pozycjonować samochód w górnych zakresach segmentu, co w dodatku jest bardzo pożądane w przypadku samochodu przeznaczonego na rynki całego świata.

W czym DS7 CROSSBACK jest lepszy od innych?

Niecodzienne zaprojektowana kabina z dbałością o wykończenie każdej płaszczyzny oraz z zachowaniem dużej przestrzeni, zapewniająca komfort typowy dla domowego salonu. Ponadto niespotykaną nowością jest oferta zróżnicowanego wystroju wnętrza w zależności od wybranej Inspiracji DS. Proponujemy wachlarz możliwości, których inni nie mają. Wysoka jakość foteli, przestrzeń w kabinie, liczba schowków, czy izolacja akustyczna są również na najwyższym poziomie. Na nowo definiują luksus à la française w odniesieniu do samochodów. DS 7 CROSSBACK jest też bardzo zaawansowany technologicznie. Jest wyposażony w dwa ekrany 12-calowe, w tym jeden HD, wysokiej jakości system Hi-Fi i nowoczesne multimedia. Skupia w sobie wszystkie najlepsze rozwiązania, jakie można spotkać w tej kategorii. W dodatku robi to z dużym wdziękiem. Kiedy po raz pierwszy wsiadamy do DS 7 CROSSBACK, od razu czujemy, że jest to nowa jakość.

 

DYNAMICZNA JAZDA I PEŁEN KOMFORT PSYCHICZNY

Już przy otwarciu drzwi, gdy natychmiast rozpoznajemy wysoką jakość produktu, czujemy, że jest to wyjątkowy samochód. Następnym wrażeniem jest łatwość z jaką odnajdujemy wygodną pozycję za kierownicą. Rozruch silnika bez użycia kluczyka to funkcja oferowana w standardzie we wszystkich wersjach DS 7 CROSSBACK, która pozwala na uruchomienie go jednym wciśnięciem przycisku. Silnik BlueHDi 130 współpracuje z 6-biegową skrzynią manualną, natomiast inne dostępne w tym modelu jednostki – wysokoprężne BlueHDi 180 jak i benzynowe PureTech 180 i 225 są oferowane z nową, 8-biegową skrzynią automatyczną. W obu przypadkach operowanie dźwignią zmiany przełożeń jest proste i płynne, co jest wrodzoną cechą samochodu DS 7 CROSSBACK. Łatwość obsługi to jedna z głównych zalet, która nie jest dziełem przypadku, a wynika z długiego procesu prac projektowo-wdrożeniowych.

Wszystko, czego oczekują klienci

Wśród najważniejszych założeń projektu przyjętych na długo przed opracowaniem samochodu znajduje się rozdział „Właściwości jezdne”, za które odpowiada dział zajmujący się „syntezą oczekiwań klientów” pod kierownictwem Alaina Josepha. Akustyka, komfort, trzymanie się drogi, czyli wszystko to, co będzie odczuwał klient siedzący za kierownicą, jest określone w założeniach i przekazane do poszczególnych działów pracujących nad projektem samochodu. Jeśli chodzi o prowadzenie samochodu, zespół pięciu osób dokonuje przeglądu wielu samochodów konkurencji w sposób podobny do testów, jakie przeprowadzają kierowcy testowi prasy motoryzacyjnej podczas testów porównawczych samochodów. Prace rozpoczęły się 4 lata temu i dotyczyły każdej funkcji, w sumie aż 100 pozycji! Kierowcy testowi marki DS przyznawali oceny w skali od 1 do 10. „Po dokonaniu oceny konkurencji trzeba określić pożądany poziom pozycjonowania samochodu w zależności od priorytetów wyznaczonych przez dyrekcję produktu” – zaznacza Alain Joseph. „W DS 7 CROSSBACK, jeśli chodzi o trzymanie się drogi i ogólne właściwości jezdne, celowaliśmy w pierwsze miejsce w kategorii z uwzględnieniem zmian zachodzących na rynku. Czynnikiem, który zmobilizował nasze zespoły projektowe do pokonywania samych siebie i do innowacyjnych rozwiązań, była jedna z wrodzonych cech wyróżniających naszą markę, „dynamiczna jazda w poczuciu pełnego komfortu psychicznego”. Przygotowując się do pracy, korzystaliśmy nawet z książek i notatek opisujących kultowe samochody, które zaznaczyły się w historii swymi awangardowymi rozwiązaniami, takie jak SM, czy DS. Tę właśnie filozofię chcieliśmy kontynuować przy pomocy współczesnych technologii w modelu DS 7 CROSSBACK. Z jednej strony zapewnić kierowcy pełen komfort psychiczny w każdych warunkach drogowych, a z drugiej umożliwić mu dynamiczną jazdę. Są to naszym zdaniem dwie zasadnicze zalety komfortowych, dużych samochodów”.

Chcąc osiągnąć ustalony poziom funkcjonalności, marka DS dokonała wyboru modularnej platformy podłogowej EMP2 wykorzystanej już wcześniej do konstrukcji innych modeli Grupy PSA i doskonale przystosowanej do ambitnych założeń marki DS. W tym przypadku tylne zawieszenie z odkształcalną belką poprzeczną zostało zastąpione konstrukcją wielowahaczową, która zapewnia większą elastyczność i płynność w działaniu, a jednocześnie eliminuje znaczną część hałasów pracy zawieszenia. Inżynierowie marki DS wydłużyli również rozstaw osi o 5,5 cm i poszerzyli rozstaw przednich kół, których zawieszenie uległo także modyfikacji. DS 7 CROSSBACK jest pierwszym samochodem Grupy PSA, w którym zastosowano taką konstrukcję.

Sterowane elektronicznie amortyzatory nowej generacji

Pierwszy SUV marki DS otrzymał nowy układ zawieszenia o zmiennej sile amortyzacji i wielu trybach pracy, wykorzystujący z jednej strony informacje płynące z różnych czujników rozmieszczonych w samochodzie (przyspieszenia, prędkości, kąta skrętu kierownicy), a z drugiej dane z odczytu kamery umieszczonej w przedniej szybie, która skanuje profil nawierzchni drogi w odległości 20 metrów przed samochodem. Dziś tylko limuzyny najwyższej klasy są w stanie zaoferować taką technologię. Dla kierowcy korzyść z posiadania tak zaawansowanego technologicznie urządzenia jest oczywista. Dzięki temu przejeżdżanie przez poprzeczne progi zwalniające nie kończy się już kilkukrotnym bujaniem nadwozia, samochód stabilizuje się od razu po pokonaniu przeszkody. Stopień amortyzacji zostaje określony w odniesieniu do wcześniej uzyskanych danych z kamery, aby zapewnić jak najwyższy poziom komfortu i bezpieczeństwa użytkownikom samochodu.

Ponadto wzmocniona sztywność nadwozia zwiększa przyjemność jazdy i precyzję prowadzenia samochodu. Cechy te uzyskano dzięki połączeniu blach technologią zgrzewania i klejenia. W każdym punkcie zgrzewu pomiędzy blachy wprowadzono pasmo kleju o łącznej długości 22 metrów w całym samochodzie, aby zwiększyć o 30% wytrzymałość na skręcanie elementów nadwozia. Monolityczny charakter samochodu i związane z tym wrażenie jazdy odczuwane jest za kierownicą i na pozostałych miejscach w kabinie. Rozwiązanie to wpłynęło na ograniczenie drgań i lepsze wyciszenie wnętrza samochodu.

Pojęcie komfortu znajduje swoje odzwierciedlenie również w układzie kierowniczym. Na nowo opracowano wielkość kierownicy oraz dwa tryby działania: normalny do codziennej, płynnej jazdy i sportowy do bardziej dynamicznej jazdy przy większym oporze skrętu kierownicy. W obu przypadkach wyczucie drogi i precyzja prowadzenia są doskonałe. Średnicę koła kierownicy dostosowano tak, by zapewnić pełne bezpieczeństwo w każdych warunkach przy niewielkim zmniejszeniu jej poniżej średniej, co sprawdza się również podczas dynamicznej jazdy i wpływa na lepszą zwrotność samochodu. Tak skonfigurowany DS 7 CROSSBACK może płynnie i bezpiecznie pokonywać drogę, a jednocześnie ma odpowiednie właściwości dynamiczne.

Obsesja wysokiej jakości

Alain Joseph i jego współpracownicy przeprowadzili jazdy próbne dla sprawdzenia, czy założenia funkcjonalne, do jakich zobowiązały się wszystkie zespoły pracujące nad projektem, zostały spełnione. Najpierw w tzw. mułach testowych, następnie samochodami z serii wstępnych, które z zamaskowanym nadwoziem wyjechały na pierwsze jazdy w styczniu 2017 roku. Równolegle prowadzone były badania wytrzymałościowe na symulatorach i w kilku różnych zakątkach świata na łącznym dystansie blisko 2 milionów kilometrów. Po publicznej prezentacji samochodu wykonano inne testy w naturalnych warunkach na grupie samochodów oddanych w ręce pracowników marki lub firm posiadających floty z dużymi przebiegami. „Carlos Tavares, prezes Grupy PSA, zawsze nam powtarzał »quality first«, po pierwsze jakość” – dodaje Alain Joseph. „Wprowadzając DS 7 CROSSBACK, wiemy już, że jako nowy samochód znajdzie się na topie, ale będzie też zaliczał się do najlepszych jakościowo w trakcie użytkowania. W tym celu podjęliśmy wszystkie niezbędne działania znacznie wykraczające poza to, co dotychczas realizowaliśmy w PSA. To nasz pierwszy DS i wiemy, że od niego zależy nasz sukces. Zrobiliśmy wszystko, by wykonać ten projekt bezbłędnie!”.

 

PIONIERSKI I AWANGARDOWY DS 7 CROSSBACK E-Tense 4X4

DS 7 CROSSBACK E-Tense 4X4 jest wersją hybrydową, benzynową z możliwością ładowania z gniazda (plug-in hybrid). Znajdzie się w sprzedaży w 2019 roku. Wersja ta jest doskonałym przykładem dążenia marki DS do oferowania wyjątkowych rozwiązań, spójnych z wizerunkiem zaawansowania technologicznego DS 7 CROSSBACK i z pozycjonowaniem rynkowym marki.

Firma DS Automobiles chciała zaoferować klientom możliwość korzystania z jej doświadczenia w dziedzinie napędów hybrydowych, a jednocześnie zwiększyć zasięg napędu elektrycznego wyposażając model w turbodoładowany silnik benzynowy 1.6 o mocy 200 KM. Uzupełniła go dwoma silnikami elektrycznymi o mocy 80 kW, zamontowanymi w przednim i tylnym zawieszeniu. Samochód DS 7 CROSSBACK E-Tense 4X4 rozwija moc do 300 KM w trybie napędu łączonego. Jest w stanie sprostać wszystkim oczekiwaniom klienta, zarówno w zakresie osiągów jak i norm ochrony środowiska. Może też zainteresować tych, którzy poszukują wyjątkowego samochodu z napędem na obie osie.

Nadzwyczajne osiągi

Dzięki swej mocy i wartości momentu obrotowego DS 7 CROSSBACK E-Tense 4X4 wykazuje się niespotykanym przyspieszeniem. Będzie mógł poszczycić się najlepszymi wynikami w gamie pod względem przyspieszenia od 0 do 100 km/h i prędkości maksymalnej przekraczającej 220 km/h. O jego osiągach świadczą również inne liczby. Na przykład może zapewnić zasięg do 50 kilometrów w trybie „zero emisji” (cykl WLTP), a w procesie homologacji uzyskano wartości emisji CO2 nieprzekraczające 40 g/km w cyklu mieszanym. Korzystając ze stacji ładowania o mocy 3,3 kW i gniazda 16 A, DS 7 CROSSBACK E-Tense 4X4 potrzebuje niewiele ponad 4 godziny na naładowanie akumulatora, i jedynie 1 godzinę 40 minut w przypadku stacji o mocy 6,6 kW i gniazda 32A.

Na drodze DS CROSSBACK 7 E-Tense 4X4 również zapewni nam sporo wrażeń. W trybie EV, czyli wyłącznie elektrycznym, napęd samochodu przenoszony jest na tylną oś. Auto może się rozpędzić do prędkości co najmniej 130 km/h bez emisji zanieczyszczeń. Gdy akumulatory wyczerpią całą swoją energię do jazdy z zerową emisją, napęd przechodzi w tryb hybrydowy i DS 7 CROSSBACK E-Tense staje się samochodem albo z przednim napędem korzystającym z pracy silnika spalinowego i elektrycznego (przedniego), albo z napędem 4×4 dzięki wspomagającej mocy silnika na tylnej osi przy dużym obciążeniu lub gdy wymaga tego niska przyczepność. Kierowca może wtedy zdecydować o stałym włączeniu napędu 4×4, wybierając odpowiedni tryb pracy układu przeniesienia napędu.

 

Odczucia kierowcy

W samochodach hybrydowych i hybrydowych z możliwością ładowania odczucie działania hamulców przy wciśnięciu pedału jest najczęściej dosyć sztuczne. Natomiast w wersji samochodu E-Tense DS 7 CROSSBACK będziemy mieli podobne wrażenie jak w samochodzie z konwencjonalnym napędem. Marka DS wspólnie z dostawcami pracuje obecnie nad ustawieniem parametrów pracy układu hamulcowego, by odczucia podczas hamowania i zwalniania były jak najbardziej zbliżone do tych, które spotykamy w dzisiejszych samochodach spalinowych. To wyraz ciągłego dążenia do zapewnienia zadowolenia klientów i wyróżniania się wysoką jakością rozwiązań.

 

Trzy pytania do… Oliviera Salvata, dyrektora projektu PHEV „Plug-in Hybrid Electric Vehicle” 

Kiedy na rynku pojawi się DS 7 CROSSBACK E-Tense 4X4 i dlaczego ta wersja jest wprowadzana później niż DS 7 CROSSBACK?

DS 7 CROSSBACK E-Tense będzie wprowadzony na rynek w 2019 roku, kiedy pojawi się nowa generacja ogniw, których gęstość energetyczna pozwoli nam na zastosowanie akumulatorów o mniejszych wymiarach. To pozwoli na zachowanie takiej samej przestrzeni wewnątrz i objętości bagażnika. Będziemy pierwszym lub jednym z pierwszych producentów samochodów, który zastosuje ten rodzaj akumulatorów, umieszczonych pod tylnymi siedzeniami.

Nad czym będziecie pracować do czasu wprowadzenia na rynek modelu DS 7 CROSSBACK E-Tense 4X4?

Głównie nad ustawieniami parametrów samochodu i zatwierdzeniu jakościowym produktu po testach wytrzymałościowych wszystkich podzespołów. Musimy też sprostać wyzwaniom przemysłowym. Nasza platforma podłogowa jest przystosowana do wielu rodzajów napędu, co oznacza, że będziemy mogli produkować wersje PHEV dla wszystkich samochodów budowanych na platformie EMP2. Niezbędne zmiany zostaną wprowadzone w naszych francuskich fabrykach w Sochaux i w Mulhouse oraz w naszych zakładach w Chinach.

Co było głównym wyzwaniem przy opracowywaniu technologii E-Tense, jeśli chodzi o oczekiwania klientów?

Naszym motywem przewodnim jest łatwość użytkowania hybrydy Plug-In. Chcemy zapewnić takie parametry użytkowe, jakich klient potrzebuje i to w odpowiednim momencie, aby nie było to skomplikowanie i nie było utrudnieniem. Pracujemy nad interfejsami człowiek-maszyna. Łatwa, intuicyjna obsługa tak zaawansowanego samochodu jest dużym wyzwaniem. Jesteśmy dumni, że się tego podjęliśmy. DS 7 CROSSBACK E-Tense 4X4 będzie nie tylko jednym z najbardziej technicznie zaawansowanych samochodów, ale też jednym z najbardziej intuicyjnych w użytkowaniu.

 

TRANSFER TECHNOLOGII Z TORÓW WYŚCIGOWYCH NA DROGI

W czerwcu 2015 roku DS Automobiles nawiązało współpracę z Virgin Racing za pośrednictwem sportowego oddziału DS Performance w celu utworzenia zespołu Formuły E. Jest to nowa dyscyplina w ramach FIA, w której startują samochody wyścigowe z napędem w 100% elektrycznym. Wyścigi odbywają się na torach wytyczonych na ulicach w centrach miast. To jedyna w swoim rodzaju formuła mistrzostw, w której jazdy treningowe i wyścig odbywają się tego samego dnia. To pozwala marce DS na spotkanie z fanami w dziesięciu największych miastach świata, takich jak Hongkong, Nowy York, Montreal, Monako, Berlin czy Paryż, gdzie wyścig rozgrywany jest w wyjątkowym otoczeniu Pałacu Inwalidów i jest najbardziej nagłośniony medialnie w całym kalendarzu startów. Jednakże zaangażowanie marki DS nie ogranicza się do marketingu i komunikacji: „Sport samochodowy jest czynnikiem przyspieszającym prace badawczo-rozwojowe” – oświadcza Xavier Mestelan-Pinon, dyrektor DS Performance. „To, czego uczymy się poprzez nasze doświadczenia w Formule E służy specjalistom pracującym nad samochodami seryjnymi. Oczywiście, gdy mówimy o transferze technologii, nie chodzi tu o części samochodów wyścigowych dostosowywane do samochodów standardowych. To raczej cała wiedza, jaką możemy zdobyć o komponentach i materiałach, która pozwala nam czynić postępy i zyskać na czasie. Symulacja komputerowa, którą często stosujemy w sporcie samochodowym, również daje szanse na szybsze postępy prac i na pójście dalej w badaniu nowych kierunków rozwoju technologicznego i w celu ich optymalnego wykorzystania”.

Połączyć przyjemne z pożytecznym

Formuła E jest doskonałym sposobem reklamy i pozwala przyspieszyć prace rozwojowe nad samochodami seryjnymi dzięki transferowi technologii. Pozwala też na zmianę podejścia do samochodów elektrycznych. „Wyścigi cechuje nie tylko zacięta walka” – podkreśla Xavier Mestelan-Pinon. „Są one też bardzo widowiskowe, gdyż rozgrywają się w otoczeniu domów w samym centrum miasta przy prędkości często przekraczającej 200 km/h. Wyścigi noszące nazwę e-Prix pozwalają przetestować rozwiązania techniczne w ekstremalnych warunkach, ale przede wszystkim pokazują, że postęp w zakresie osiągów i zasięgu jest możliwy. Jest to korzystne dla wizerunku i reputacji samochodów elektrycznych, które w najbliższych latach staną się elementem naszego życia. Dodatkowo dzięki danym uzyskanym podczas wyścigów Formuły E inżynierowie DS Automobiles mogli już wprowadzić ulepszenia techniczne w oprogramowaniu informatycznym samochodu DS 7 CROSSBACK. Jego hybrydowa wersja benzynowa ładowana z gniazda E-Tense 4X4, która pojawi się w sprzedaży w 2019 roku, w jeszcze szerszym zakresie będzie mogła wykorzystać te doświadczenia”.

Należy również podkreślić, że wszystkie przyszłe modele samochodów DS będą oferowane w wersji hybrydowej z możliwością ładowania lub z napędem w 100% elektrycznym, a w 2025 roku tego rodzaju jednostki napędowe będą stanowiły ponad 1/3 sprzedaży marki.

 

KOMFORT UŻYTKOWANIA I BEZPIECZEŃSTWO

DS 7 CROSSBACK wyposażony jest w najlepsze systemy aktualnie dostępne na rynku, które decydują o komforcie i bezpieczeństwie jazdy. W standardowym wyposażeniu podstawowej wersji Chic znajduje się ABS, system wspomagania awaryjnego hamowania (w tym automatyczny) z elektronicznym korektorem siły hamowania, system ESP, wspomaganie ruszania na wzniesieniu, automatyczny system awaryjnego hamowania, system kontroli ciśnienia w oponach, system monitorowania zmęczenia kierowcy, system monitorowania pasa ruchu, regulator-ogranicznik prędkości, czy wreszcie system monitorowania ograniczeń prędkości. To bardzo bogate wyposażenie, uzupełnione o kolejne systemy i funkcje na wyższych poziomach gamy:

DS ACTIVE LED VISION: jest to rozwiązanie niespotykane dotychczas w świecie samochodów. Oprócz kierunkowych świateł diodowych komfortowo oświetlających drogę, reflektory wytwarzają aktywną wiązkę światła, która dostosowuje się do warunków drogowych i prędkości jazdy samochodu zgodnie z pięcioma automatycznymi trybami działania: Parking, Town Beam (miasto), Country Beam (jazda poza miastem), Motorway Beam (autostrada) i Adverse Weather (deszcz). Pełni również funkcje świateł kierunkowych (Dynamic Bending Light) oraz High Beam (świateł głównych). To bardzo istotnie podnosi bezpieczeństwo jazdy.

DS CONNECTED PILOT: to kolejny krok w kierunku samochodu autonomicznego. System DS CONNECTED PILOT składa się z aktywnego regulatora prędkości, który dostosowuje ją do prędkości samochodu jadącego z przodu i utrzymuje DS 7 CROSSBACK na pasie ruchu pomiędzy liniami ciągłymi lub przerywanymi i, w zależności od decyzji kierowcy, koryguje ruchy kierownicy. System jest bardzo przydatny w korkach lub na autostradzie. Może działać przy prędkości od 0 do 180 km/h w zależności od obowiązujących przepisów ruchu drogowego.

DS PARK PILOT: trudny do wykonania manewr parkowania równoległego, czy też prostopadłego? DS PARK PILOT zajmie się wszystkim. Przy przejeżdżaniu obok miejsc parkingowych z prędkością do 30 km/h urządzenie rozpoznaje, czy miejsce jest wystarczająco duże, by zaparkować samochód i sygnalizuje to kierowcy. Musi on tylko potwierdzić decyzję o parkowaniu prostopadłym lub równoległym, wcisnąć klawisz „Park” i wszystko „robi się samo”. Pedał gazu, hamulec lub działanie układu kierowniczego są sterowane przez system. System pozwala również na wyjechanie z miejsca parkingowego.

DS NIGHT VISION: pozwala zobaczyć to, co jest nocą niewidoczne… Ukryta we wlocie powietrza kamera na podczerwień jest zdolna rozpoznać pieszego lub zwierzę znajdujące się w odległości do 100 metrów przed samochodem. Informacja ta jest sygnalizowana kierowcy przez wyświetlenie żółtego, następnie czerwonego obramowania sylwetki na ekranie umieszczonym przed oczami kierowcy. Uzupełnia ją sygnał dźwiękowy, który może reagować odpowiednio do położenia przeszkody. To pierwszy przypadek zamontowania tego typu urządzenia w samochodzie tej klasy.

DS DRIVER ATTENTION MONITORING: system ma za zadanie rozpoznać każdy przypadek spadku czujności lub senności kierowcy. Ostrzega wówczas kierowcę. Kamera na podczerwień umieszczona nad kierownicą oraz druga kamera znajdująca się w górnej części przedniej szyby analizują oczy kierowcy (mruganie powiekami), jego twarz (kierunek patrzenia) oraz ruchy głowy. Dodatkowo kontrolowany jest tor jazdy i siła nacisku na kierownicę. Gdy system wykryje nieprawidłowe wartości tych parametrów, włącza sygnał ostrzegawczy, a na tablicy rozdzielczej wyświetla symbol „Zrób przerwę”.

DS ACTIVE SCAN SUSPENSION: jest to aktywne zawieszenie sterowane przez kamerę. System rozpoznaje nierówności drogi przed samochodem i w sposób ciągły steruje niezależnie pracą czterech amortyzatorów. W tym celu kamera umieszczona za przednią szybą, jak również cztery czujniki wysokości prześwitu i trzy czujniki przyspieszenia analizują drogę i reakcje samochodu (prędkość jazdy, kąt skrętu kierownicy, działanie hamulców). W czasie rzeczywistym przekazują te dane do komputera, który steruje niezależnie każdym kołem. System znacznie poprawia komfort jazdy poprzez dostosowanie z wyprzedzeniem parametrów zawieszenia.

AUTOMATYCZNA SKRZYNIA BIEGÓW: nowa „Efficient Automatic Transmission 8” ma układ elektrycznego sterowania zapewniający wysoki komfort użytkowania i bardzo płynną, cichą zmianę biegów. Zalety skrzyni przekładają się także na oszczędność w zużyciu paliwa sięgającą 4% w porównaniu ze skrzynią EAT6, a nawet 7% w trybie jazdy oszczędnej ECO z funkcją Free Wheeling. To nowość, która po raz pierwszy pojawi się w modelu DS 7 CROSSBACK. Automatyczna skrzynia (EAT8) może również być wyposażona w funkcję Advanced Traction Control (ATC), która zapewnia lepsze przeniesienie napędu w warunkach ograniczonej przyczepności.

 

 

źródło: DS Automobiles Polska

Galeria

Dodaj komentarz

25 komentarzy do "DS 7 Crossback – pierwszy DS nowej generacji"

Powiadom o
avatar
  
smilegrinwinkmrgreenneutraltwistedarrowshockunamusedcooleviloopsrazzrollcryeeklolmadsadexclamationquestionideahmmbegwhewchucklesillyenvyshutmouth
Sortuj wg:   najnowszy | najstarszy | oceniany
pawelhks
Gość

Się rozpisali w tym DS!

Gosc
Gość

Zapytam zanim zobacze artykul w AS porownujacy tego DS’a z Kodiakiem, jaka jest bezpośrednia konkurencja? W czyj fragment rynku ten DS ma sie wbić? Kodiak, Koleos czy raczej X5, Q7, F-Pace, ML?

Red
Gość

wg mnie DS7 będzie walczył z Alfą Stelvio, Discovery Sport, Q5, X3. Takie 200k pln położyć na stół będzie trzeba. Ta hybryda z Plug-In mogłaby być świetna, gdyby na rynek weszła TERAZ, w cenie 200-250kpln. W 2019 roku DS7 już powinien się opatrzyć, nie będzie tego strzału nowości, jeśli mowa o wersji hybrydowej…

tester
Gość

Jaki jest cel przedrukowywania jakiś tekstów, skoro towaru ani nie można obejrzeć, ani tym bardziej kupić, ani nie wiadomo kiedy i gdzie to będzie możliwe!!!

Krzysiek
Gość

Z DS7 robi się jak z produktami VAGa, wałkowanie tematu latami przed możliwoscią kupna.

E D
Gość

no szczerze powiedziawszy to za nim się zakupi ten samochód to zdąży się on już znudzić… rozumiem marketingowe próby mające na celu wzbudzić pożądanie nowym produktem, ale trwa to zdecydowanie za długo. DS nie jest marką pokroju McLarena, żeby iść w tym kierunku. Szczerze bardzo mi się podobał ten samochód i zastanawiałem się nad zakupem, ale już się trochę przejadł – a niestety topowa wersja z 4×4 będzie za 1,5 roku… odnośnie konkurencji to raczej konkurencja 5008, Touarega, czy Koleosa – przynajmniej do momentu wprowadzenia hybrydy. Raczej nie widzę porównania z x5, czy q7 ani pod względem cenowym, ani silnikowym.

pawelhks
Gość

PSA lubi dluuuuugo przygotowywac klienta na zakup :P
Na C4GP czekalem ponad miesiac dluzej niz bylo to planowane, a Cactus stal na placu, zaliczkowalem go 10 listopada, a odbiore najpewniej w Mikolaja.
A to nie ma papierow, a to sprzedawcy, grunt, ze widac mete!

Mateusz
Gość

To chyba raczej kwestia salonu który wybrałeś a nie marki Citroen.

Piotr001
Gość

No tu się Paweł zgodzę z Mateuszem. Przegięcie z tym terminem i to raczej salon jest winny. Za niecałe dwie godziny 05.12., a ty już blisko miesiąc temu położyłeś na stół pieniądze. Nieistotne jakie! Hipotetycznie, gdybyś brał go w kredyt to auto było by już dawno zapłacone. A ty pierwszą ratę miałbyś w okolicach 10.12. Chyba, że byłby to PARIBAS to byłoby pózniej.

Ryszard
Gość

Skąd ja to znam. Odbieram C1kę od 3 tygodni. Co więcej jestem klientem z 20 letnim stażem w Citroenie. No cóż, parę lat temu odbierałem C4 I miesiąc czasu, ale dziś w dobie postępu … no cóż – kiedy to się zmieni.

pawelhks
Gość

@Ryszard
moj sprzedawc jutro ma trzy wydania, moze faktycznie obieg aut jest szybszy niz obieg dokumentow?
Zreszta: kocha to poczeka. Przynajmniej ja mam swietnego Mikolaja w tym roku :P

Mateusz
Gość
Z pozytywów: samochód wizualnie piękny, no może poza fotelami, które jak dla mnie mają zbyt wiele przeszyć. Niestety, tak jak tu ktoś wspomina znudzi się zanim zacznie się sprzedawać, od premiery do wejścia na rynek minie ponad rok. Poza tym widać podobieństwa do 3008 i wizualne i podejrzewam technologiczne również. Jakie w nim są te nowe technologie, których niema w innych modelach marki. Citroen Cactus, też ma mieć super komfortowe zawieszenia. Poza tym, która marka premium ma samochód tej klasy bez napędu 4×4?? I tyle w temacie. Kolejny model fajny, łady, ale nie za taką kasę. 8 salonów/serwisów w Polsce… Czytaj więcej »
Piotr001
Gość

Oczywiście płacz i lament… Raczej auto nie będzie aż za 1,5 roku jeżeli jest do wygrania w aktualnym konkursie COTY, co oznacza że ktoś odbierze kluczyki na targach w Poznaniu w kwietniu. „Wałkowanie latami”? Najstarszy artykuł o DS7 jaki znalazłem to 02.2017. Jeżeli się mylę to proszę by pan Krzysztof mnie poprawił. Więc chyba się koledzy zapędzacie. Artykuł jest raczej po polsku, a auto do największych nie należy, więc szybko wnioskuje, że auto ma być konkurencją np. dla X3, Q5, czy XC60, „aby francuskie samochody powróciły do świata premium”- cytat z nagłówka po polsku.

Tomasz
Gość

Mam pytanie odnośnie tego benzynowego silnika 225KM. To jest mam rozumieć 1.6 THP przemianowany na 1.6 PureTech? Czy w takim razie zasadne są obawy co do jego bezawaryjności? Czy obecne 1.6 THP są RZECZYWIŚCIE poprawione, czy to tylko zapewnienia sprzedawców, które są w rzeczywistości bez porycia?

Roman
Gość
W sprawie „poprawionego” silnika THP pisałem jakiś czas temu na forum francuskie.pl po odwiedzeniu stoiska PSA na targach Fleet Market 2017 i dłuższej rozmowie z przedstawicielem koncernu. Powtórzę więc raz jeszcze. PSA przynajmniej jak dotąd dokonał zasadniczej modernizacji silnika THP o mocy 270 KM stosowanego aktualnie tylko w Peugeot 308 GTi. Zmiany polegały na wzmocnieniu tłoków, korbowodów, smarowania ale też i przekonstruowaniu układu rozrządu poprzez jego wzmocnienie, a w tym i sprawiającego najwięcej kłopotów napinacza łańcucha rozrządu. W tych silnikach problemy występujące dotychczas nagminnie w THP zostały rozwiązane. Dowodem na to może być choćby cicha praca silnika 1.6 270 KM… Czytaj więcej »
910gus
Gość

Tak niemcy je poprawili także kasa w kieszeń i tylko kupuj.

Zly
Gość
Mdli mnie od niemieckiej motoryzacji (akceptuję jedynie Mercedasa) dlatego tak chętnie oberwuję angielską, włoską i francuską. Widok nowych Alf wywołał ogromny uśmiech, przez to że bez znaczka widać co to za auto, nietuzinkowość, niepowtarzalność, to cenię. Nowe Tipo też zrobiło na mnie wrażenie, ciekawy projekt, dobra praca. Anglicy w górnej półce (Jaguar) też nie dali się niemieckim wpływom i wyszło dobrze (bardzo dobrze), Fordy nie przypadły mi do gustu, ale widać w nich konsekwencje (cała gama w jednej linii). W Renault upatruję lidera rynku, konsekwencja w designie, spokojne i rozważne wchodzenie z modelami, trzymanie gamy modeli, Clio podobe do Captura,… Czytaj więcej »
Piotr001
Gość

Proszę się cofnąć do pierwszych artykułów o nowym 3008. Komentarze były w podobnym tonie co pański: porażka, upadek, problemy finansowe. I co jest? Jest sukces! Na jakiej podstawie, ktoś wyciaga takie wnioski jak pan? Wolę nie zgadywać.

Gosc
Gość

To akurat „zly” opisał. „DS 7 Crossback jest nijaki, bez wyrazu, bez symbolu, bez francuskiego pierwiastka.” – ja też odnoszę wrażenie, że jest inspirowany niemiecką motoryzacją co oczytuję jako błąd strategiczny.

Gosc
Gość

Nie przeczę i wiem, że 99% czasu spędza się w środku, ale kupujemy patrząc z zewnątrz, podziwiając na ulicy, czy patrząc na reklamę w TV bądź gazecie. M.in. z tego powodu nie chciało mi się jechać do salonu Lexusa (choć podobno jet dobrze wykończony) skoro odrzucał mnie z zewnątrz.
Spokojnie, może to tylko moje odczucie i inni zobaczą w nim piękno.

Roman
Gość

Przynajmniej moim zdaniem jest rzeczą bardzo pozytywną, że DS w swojej informacji marketingowej na temat walorów DS 7 Crossback dużo miejsca poświęcił modelowi samochodu z napędem hybrydowym typu PHEV i również zapewnieniu, że wszystkie nowe modele DS będą przynajmniej w wersji PHEV albo całkowicie elektrycznej i że w połowie przyszłej dekady 1/3 sprzedawanych DS-ów to elektryki. To chyba powinno przekonać wielu również i na tym forum, że nie ucieknie się od samochodów tzw. bezemisyjnych i przy takiej, a pewnie u innych marek podobnego bądź i większego udziału samochodów tzw. bezemisyjnych nie będą kaprysem dla tzw. bogatych.

Artur
Gość

Kupiłbym!!!!

wpDiscuz