Szef DS Automobiles, Yves Bonnefont powiedział w wywiadzie dla Automotive News, że model DS 7 Crossback zgodnie z założeniem, został wyceniony na podobnym poziomie do modelu Audi Q3. Ile zapłacimy za model w Polsce i jak cena wygląda na tle konkurencji?

DS 7 Crossback zadebiutował podczas salonu samochodowego w Genewie w 2017 roku i jest to pierwszy model, który marka DS Automobiles opracowała samodzielnie, bez udziału Citroena. Najnowszy SUV luksusowego francuskiego producenta trafił już na europejski rynek, model można zamawiać również w Polsce. Jak powiedział dyrektor generalny DS Automobiles, Yves Bonnefont, w wywiadzie dla magazynu Automotive News, zgodnie z początkowymi założeniami, SUV został wyceniony porównywalnie do modelu Audi Q3.

Jak prezentuje się cena SUV-a dla polskiego klienta? W naszym kraju można zamawiać DS 7 Crossback od 124.900 zł. Taką kwotę zapłacimy za bazową wersję Chic z benzynową jednostką PureTech o pojemności 1.2 litra, która generuje 130 KM mocy. Silnik został powiązany z 6-biegową manualną skrzynią biegów. Podstawowy model jest oferowany w białej barwie Blanc Banquise z 17-calowymi felgami oraz 8-calowym ekranem dotykowym. W ofercie dostępne są również jednostki BlueHDi 130, BlueHDi 180 oraz najmocniejszy w ofercie PureTech 225 sprzężony z 8-biegowym automatem. Manualne skrzynie są oferowane jedynie ze 130-konnymi silnikami.

Audi Q3, które jest krótsze od DS 7 Crossback o 185 mm dostaniemy w cenie rozpoczynającej się od 120.800 zł. Pod maską podstawowego modelu znajdziemy jednostkę 1.4 TFSI generującą 125 KM mocy. Samochód w wersji bazowej posiada 16-calowe obręcze oraz odtwarzacz CD/MP3 z 8 głośnikami. Pod względem wielkości DS 7 Crossback jest jednak bardziej zbliżony do Audi Q5. Model jest dłuższy od francuskiego SUV-a o 90 mm. W polskich salonach dostaniemy Q5 w cenie rozpoczynającej się od 179.900 zł. W tej kwocie Audi oferuje pojazd z jednostką 2.0 TDI generującą 163 KM mocy. Poniżej porównanie cen w tabelce:
DS 7 Crossback Audi Q3 Audi Q5 BMW X3
Długość 4.573 mm 4.388 mm 4.663 mm 4.708 mm
Szerokość 1.906 mm 1.831 mm 1.893 mm 1.891 mm
Wysokość 1.625 mm 1.608 mm 1.650 mm 1.676 mm
Rozstaw osi 2.738 mm 2.603 mm 2.819 mm 2.864 mm
Pojemność bagażnika (litry) 555-1750 460-1365 550-1510 550-1600
Cena bazowa 124.900 zł 120.800 zł 179.900 zł 178.800 zł
Bazowa jednostka napędowa 1.2 PureTech 130 1.4 TFSI 125 2.0 TDI 163 2.0 sDrive 18d 150
Od 0 do 100 km/h 9,4 sekundy 10,8 sekundy 8,9 sekundy 9,5 sekundy
Prędkość maksymalna 215 km/h 194 km/h 211 km/h 195 km/h
Średnie spalanie (l/100 km) 4,9 l/100 km 6,1-5,8  l/100 km 5,3-4,9  l/100 km 5,1-5,3 l/100 km
eobuwie.pl testuje dostawę w 3h z Renault Twizy Cargo

Yves Bonnefont powiedział Automotive News, że w najbliższych latach gama DS Automobiles zostanie wzbogacona o sześć nowych modeli. Trzy z nich będą należały do segmentu crossover, a pozostałe trzy to sedany i hatchbacki. Do tej pierwszej trójki należą najprawdopodobniej miejski DS 3 Crossback oraz większy model będący konkurencją dla Audi Q7. W przyszłym roku pojawi się również hybrydowa wersja DS 7 Crossback o mocy 300 KM. Ponadto w planach jest całkowicie elektryczny samochód, który powstanie na platformie Common Modular Platform (CMP) opracowanej wspólnie z chińskim koncernem Dongfeng Motors.

Jak sprzedaje się DS 7 Crossback?

W pierwszych trzech miesiącach roku marka DS Automobiles sprzedała 13.009 egzemplarzy pojazdów na świecie i jest to spadek o 6,7 proc. W tym samym okresie roku ubiegłego sprzedano 13.943 sztuki DS. Najlepiej sprzedającym się modelem był DS 3. W pierwszych trzech miesiącach 2018 roku sprzedano 5.742 egzemplarze pojazdu, natomiast na drugim miejscu znalazł się DS 7 Crossback ze sprzedażą na poziomie 3.169 sztuk. Dużym rynkiem dla SUV-a jest Iran. Jak mówi Bonnefont, salon dealerski w Teheranie sprzedał już 140 egzemplarzy DS 7 Crossback, podczas gdy najlepszy dealer w Europie ok. 100.

Źródło: Automotive News, DS Automobiles

 

Galeria

Wpis nie ma dodatkowych zdjęć.

5
Dodaj komentarz

avatar
1024
  
smilegrinwinkmrgreenneutraltwistedarrowshockunamusedcooleviloopsrazzrollcryeeklolmadsadexclamationquestionideahmmbegwhewchucklesillyenvyshutmouth
2 Wątki komentarzy
3 Odpowiedzi na wątki
0 Obserwujący
 
Komentarz z największą ilością reakcji
Najciekawszy wątek komentarza
5 Autorzy komentarzy
cindarTomekIqqRobertpawelhks Autorzy ostatnich komentarzy
  Subskrybuj  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
pawelhks
Gość
pawelhks

Full wypas od dealera to 246 tys zl

Robert
Gość
Robert

Nie wierzę w 9,4 s do 100 km/h dla 1.2 thp. Takie przyspieszenie ma mały 308 a nie taka kolubryna.

Iqq
Gość
Iqq

Lekki jest

Tomek
Gość
Tomek

Ale też i spora powierzchnia czołowa. Ciężar to nie wszystko.

cindar
Gość
cindar

Ten silnik ma charakterystykę diesla. Od niskich obrotów dostępny spory moment