Dacia Duster Elf Cup 2017 – Orlen Baja Poland
1-3.09.2017, Szczecin
IV runda DDEC
V runda RMPST/RPPST/PPRB
IX runda Pucharu Świata FIA w Rajdach Terenowych
Nasser Al-Attiyah i Mathieu Baumel po raz drugi sięgnęli po zwycięstwo w Szczecinie. Po wygranych dwóch najdłuższych odcinkach na poliginie drawskim umocnili się na pozycji liderów i w niedzielę spokojnie jechali po zwycięstwo. Drugie miejsce zajęli Kuba Przygoński i Tom Colsoul, a Bernhard ten Brinke i Stéphane Prévot utrzymali trzecią pozycję. O skali trudności Orlen Baja Poland świadczyć może frekwencja na mecie. Spośród 21. zawodników Pucharu Świata FIA w Rajdach Baja tylko 13. znalazło się na mecie.
W niedzielę na terenach blisko Szczecina rozegrano dwie krótkie próby. Po padających deszczach trasa była dość śliska i wymagająca. Mały błąd mógł skutkować wypadnięciem z rywalizacji lub uszkodzeniem samochodu. W tych warunkach Krzysztof Wicentowicz i Bartłomiej Boba zostali zwycięzcami Orlen Baja Poland w kategorii Dacia Duster Elf Cup 2017 i zajęli trzecie miejsce w grupie S2 Rajdowego Pucharu Polski Samochodów Terenowych. Na drugim miejscu do mety dotarli Konrad Sznajder i Tomasz Mroczek. Jan Kozioł i Piotr Greguła po neutralizacji czasu straconego na zablokowanej trasie przez przewrócony pojazd, odzyskali 2,5 minuty i awansowali na ostatni stopień podium. Załogi Dacii Duster zajęły wysokie miejsca w klasyfikacji grupy S2 i wypełniły tabelę wyników od trzeciego do siódmego miejsca.
Krzysztof Hołowczyc – Kolejny rajd, najcięższy w tym sezonie, już za nami i nasze Dacie ponownie spisały się doskonale. Nikt nie marzył o takich wynikach. Podium w grupie S2 i reszta Dacii na wysokich lokatach. Tylko jedna awaria i przekroczenie limitu czasu to są dwa przypadki, a pozostałe auta są na mecie. Wszyscy są pozytywnie zaskoczeni, jak te samochody świetnie się spisują. My już dawno o tym wiemy i w przyszłym sezonie, kiedy przyjdzie więcej zawodników, puchar będzie jeszcze bardziej ekscytujący. Duster rządzi!
Krzysztof Wicentowicz – Śmiało mogę powiedzieć, że to rajd tysiąca i jednej przygody. Działo się bardzo dużo. Wielki plus dla organizatorów, że pomimo dużych opadów deszczu doskonale przygotowali trasę. Mam wielką frajdę z pierwszego miejsca i umocnienia pozycji lidera w Dacia Duster Elf Cup 2017. Poza tym w końcu jesteśmy na pudle w grupie S2. To praca nie tylko moja, ale firmy Overlimit i zespołu Krzysztofa Hołowczyca. Wspólnie pokazaliśmy, że samochód ma potencjał. Myślę, że nie powiedzieliśmy jeszcze ostatniego słowa i nie możemy się doczekać następnego rajdu. Trzymajcie kciuki.
Konrad Sznajder – Rajd jest dla nas bardzo udany, bo w 100 % zrealizowaliśmy plan. Założyliśmy, że będziemy jechać spokojnie, z pełnym szacunkiem dla auta i respektem wobec trasy. Zrobiliśmy to, a wynik przyszedł sam. Jesteśmy bardzo zadowoleni.
Jan Kozioł – Świetnie przygotowany rajd, zdecydowanie najlepszy w Polsce. Nam udało się przejechać czysto, nie popełnialiśmy błędów. Rozpoczęliśmy od czwartego miejsca, potem spadliśmy na piąte, a ukończyliśmy na trzecim, więc jest powód do radości.
Po Orlen Baja Poland klasyfikacja punktowa Dacia Duster Elf Cup 2017 nie zmieniła się. Klasyfikacja punktowa Dacia Duster Elf Cup 2017 po IV rundzie:
Krzysztof Wicentowicz/Bartłomiej Boba (65 pkt.),
Jan Kozioł (52 pkt.),
Magdalena Zając/Kazimierz Ruszel (41 pkt.),
Wojciech Furman/Michał Augustyniak (40 pkt.),
Konrad Sznajder/ Tomasz Mroczek (34 pkt.),
Tomasz Baranowski/ Grzegorz Konczak (28 pkt.),
Michał Kidacki (10 pkt.)
Wyniki po PS5 Orlen Baja Poland:
1. Krzysztof Wicentowicz / Bartłomiej Boba – 03:48:42
2. Konrad Sznajder / Tomasz Mroczek – 03:52:45
3. Jan Kozioł / Piotr Greguła – 03:55:47
4. Tomasz Baranowski / Grzegorz Konczak – 03:57:50
5. Wojciech Furman / Michał Augustyniak – 04:01:52
6. Magdalena Zając / Kazimierz Ruszel – 06:56:58
Dacia Duster Elf Cup 2017 rozgrywany jest w ramach Rajdowego Pucharu Polski Samochodów Terenowych (RPPST) z odrębną klasyfikacją i nagrodami finansowymi. Uczestnicy pucharu ścigają się identycznymi samochodami, mają zapewnione wsparcie serwisowe doświadczonych mechaników Overlimit i Hołowczyc Racing oraz mogą korzystać z rad Krzysztofa Hołowczyca. Rajdówki zbudowane zostały na bazie aut seryjnych z silnikami 1.5 dCi i startują w klasie S2, w której dopuszczone są ograniczone modyfikacje techniczne. Dzięki tak skonstruowanemu regulaminowi, rywalizacja nie wymaga gromadzenia dużych budżetów finansowych. Sponsorem tytularnym pucharu jest marka Elf, partnerem wspomagającym jest firma ZAP Sznajder Batterien. Organizatorem Pucharu Dacia Duster Elf Cup jest Renault Polska we współpracy z Polskim Związkiem Motorowym, Overlimit Motors i Hołowczyc Racing.
źródło: Renault Polska
Najnowsze komentarze