WRX, RUNDA 7. – TROIS-RIVIÈRES | 4-5 SIERPNIA 2018 r.

W siódmej rundzie Wyścigowych Mistrzostw Świata FIA w Rallycrossie, rozegranej w Kanadzie, Team PEUGEOT Total uplasował dwa PEUGEOT 208 WRX Evo na podium. Timmy Hansen i Sébastien Loeb dojechali do mety na drugiej i trzeciej pozycji. Ten znakomity wynik, efekt nieustannej pracy całego zespołu, wzbogaca dorobek punktowy obydwu kierowców oraz zespołu w klasyfikacji generalnej sezonu 2018 i potwierdza skuteczność modyfikacji technicznych wprowadzonych przed poprzednią rundą w Szwecji. Kévin Hansen, najmłodszy z zawodników zespołu, startujący w PEUGEOT 208 WRX, w specyfikacji z początku sezonu 2018 także prezentował w Kanadzie szczytową formę, ale zatrzymał go defekt mechaniczny samochodu. Jego wynik nie odzwierciedla stałego postępu tego kierowcy, widocznego od początku bieżącego sezonu.

 

POWIEDZIELI:

Bruno FAMIN, Dyrektor Peugeot Sport:

„W ten weekend po raz kolejny byliśmy w stanie pokazać potencjał osiągów PEUGEOT 208 WRX Evo. Aby przełożyć prędkość tego auta na zwycięstwo, musimy jeszcze dopracować niektóre detale. Zajęcie dwóch miejsc na podium oczywiście bardzo nas cieszy, jednak nie ukrywamy, że za każdym razem naszym prawdziwym celem jest zajęcie pierwszego miejsca. Dzięki godnej podziwu pracy całego zespołu teraz naprawdę czujemy, że robimy postępy. Jest to szczególnie wyraźne od czasu rundy w Szwecji, rozegranej w ubiegłym miesiącu w Höljes, w której po raz pierwszy wystawiliśmy PEUGEOT 208 WRX w zmodyfikowanej wersji Evo. Ani na chwilę nie przerywamy naszej pracy i starań o to, aby w przyszłym miesiącu zwyciężyć podczas rundy, która odbędzie się na naszym terenie – we Francji, w Lohéac. To jest nasz najbliższy cel i obiecuję, że zrobimy wszystko, co możliwe, by go osiągnąć”.

Sébastien LOEB, kierowca PEUGEOT 208 WRX Evo z numerem startowym 9

„Miałem w ciągu tego weekendu lepsze i gorsze chwile, co zresztą w rallycrossie jest zupełnie normalne. W sobotę wszystko szło doskonale, zaliczyłem dwie wygrane w sesjach kwalifikacyjnych Q1 i Q2. W niedzielę przydarzyły mi się drobne wpadki. Rano, podczas sesji Q3, doszło do kontaktu mojego samochodu z autem Mattiasa Ekströma. W półfinale popełniłem błąd, wskutek którego do biegu finałowego wystartowałem dopiero z trzeciej linii. To oczywiste, że nie jest to właściwa pozycja wyjściowa do walki o wygranie wyścigu. Ostatecznie znalazłem się na podium, a o stopień wyżej ode mnie stanął także Timmy. Dlatego w sumie jestem zadowolony z tej rundy; to dobry wynik dla całego zespołu PEUGEOT. Od czasu rundy w Szwecji włożyliśmy dużo pracy w znalezienie najlepszych ustawień mojego PEUGEOT 208 WRX Evo. Poprawa jego osiągów i zachowania na torze jest bardzo wyraźna. Teraz naprawdę należymy do czołówki, możemy mierzyć się z najlepszymi i poprawiamy nasze wyniki punktowe w obydwu klasyfikacjach – kierowców i zespołów. Nasz występ w Kanadzie mógł się podobać; cieszę się, że zająłem trzecie miejsce”.

Timmy HANSEN, kierowca PEUGEOT 208 WRX Evo z numerem startowym 21

„To był drugi weekend, w który miałem okazję ścigać się PEUGEOT 208 WRX Evo – pierwszym był debiut tej wersji auta w Szwecji. Różnica w ustawieniu i zachowaniu samochodu jest dla mnie oczywista; tutaj, w Trois-Rivières, jechało mi się o wiele lepiej i skuteczniej. Liczyłem na to, bo czułem, że nasza praca wkładana w przygotowanie pojazdu od czasu treningów w Rydze przynosi dobre efekty. Jako zespół rozegraliśmy udaną rundę, a sobie osobiście mogę zarzucić jedynie nie najlepsze pierwsze metry biegu finałowego. Nie miało to jednak wpływu na dalszą część wyścigu. Na pierwszym zakręcie utrzymałem drugą pozycję, ale później wolałem nie podejmować nadmiernego ryzyka, bo już od dawna nie zająłem miejsca na podium. Postanowiłem, że przede wszystkim będę unikał przebicia opony i wszelkich innych problemów, które spowodowałyby stratę zajmowanej pozycji, w efekcie na kolejnych okrążeniach jechałem raczej zachowawczo. Pomimo tego czasy były dobre i mam wrażenie, że Johan Kristoffersson, który wygrał, nie był w stanie zyskać nade mną znaczącej przewagi. To dowód na rosnące osiągi naszego samochodu. Ciągle mamy przed sobą dużo pracy, ale nie brak nam motywacji do niej, bo widzimy, jak dobre efekty przynoszą nieustanne starania wszystkich członków zespołu”.

Kevin HANSEN, kierowca PEUGEOT 208 WRX z numerem startowym 71

„W półfinale miałem świetny start; na pierwszym zakręcie tylko centymetry dzieliły mnie od prowadzenia, ale próba wyprzedzania po zewnętrznej okazała się zbyt śmiała, przez co straciłem zajmowaną pozycję. Później wykorzystałem joker lap i ponownie znalazłem się w czołówce. Starałem się wyprzedzać rywali, ale niestety nie trwało to długo – już na następnym okrążeniu poczułem utratę mocy. To był defekt silnika, samochód zaczął zwalniać i po chwili musiałem się zatrzymać. Koniec gry. Pocieszeniem było dla mnie to, że dwa nasze samochody, Timmy’ego i Sébastiena, znalazły się na podium. Jestem bardzo zadowolony z łącznego wyniku zespołu PEUGEOT Total. Przekonaliśmy się, jak konkurencyjnym autem dysponujemy, i daje nam to ogromną motywację. W oczach członków zespołu widać teraz wiarę i entuzjazm. Mnie jeździ się doskonale; czuję samochód, mam do niego zaufanie i jestem przekonany, że z rundy na rundę będzie mnie stać na coraz lepsze wyniki”.

 

Alpine A110 szaleje na torze wyścigowym Magny Cours
KLASYFIKACJA KIEROWCÓW PO RUNDZIE 7/12:

1. Johan KRISTOFFERSSON, Volkswagen Polo R – 195 pkt
2. Sébastien LOEB, PEUGEOT 208 WRX Evo – 140 pkt
3. Timmy HANSEN, PEUGEOT 208 WRX Evo – 140 pkt
4. Andreas BAKKERUD, Audi S1 – 139 pkt
5. Petter SOLBERG, Volkswagen Polo R – 139 pkt
6. Mattias EKSTRÖM, Audi S1 – 134 pkt
7. Kevin HANSEN, PEUGEOT 208 WRX – 88 pkt
8. Niclas GRÖNHOLM, Hyundai i20 – 86 pkt
9. Janis BAUMANIS, Ford Fiesta – 64 pkt
10. Timur TIMERZYANOV, Hyundai i20 – 55 pkt
11. Jérome GROSSET-JANIN, Renault Mégane RS – 47 pkt
12. Robin LARSSON, Ford Fiesta – 37 pkt
13. Guerlain CHICHERIT, Renault Mégane RS – 36 pkt
14. Kevin ERIKSSON, Ford Fiesta – 20 pkt
15. Tommy RUSTAD, Volkswagen Polo – 13 pkt

 

KLASYFIKACJA ZESPOŁÓW PO RUNDZIE 7/12:

1. PSRX Volkswagen Sweden – 334 pkt
2. Team PEUGEOT Total – 280 pkt
3. EKS Audi Sport – 273 pkt
4. GRX Taneco – 141pkt
5. GC Kompetition – 83 pkt
6. Olsbergs MSE – 57 pkt

 

NAJBLIŻSZA RUNDA – Lohéac, Francja

Najbliższa, ósma runda Wyścigowych Mistrzostw Świata FIA w Rallycrossie jest dla Team PEUGEOT Total najważniejszym wyścigiem w tym sezonie. Odbędzie się we Francji, w miejscowości Lohéac (Bretania, departament Ille-et-Vilaine), w dniach 1-2 września, czyli po letniej przerwie, w pełni zasłużonej dla całego zespołu. Bretoński tor sprzyja szybkiej, płynnej jeździe, jego nawierzchnia jest podzielona pomiędzy odcinki szutrowy i asfaltowy w proporcji 66/33 proc. Długość okrążenia wynosi 1088 m, a rekord trasy należy do Sébastiena Loeba. Dla Team PEUGEOT Total bardzo ważne będzie zaliczenie dobrego wyniku na własnym terenie i dostarczenie francuskiej publiczności zarówno silnych wrażeń, jak i powodów do satysfakcji. W ubiegłym sezonie runda w Lohéac była rekordowa pod względem liczby kibiców: weekend wyścigowy zgromadził łącznie prawie 75 tys. miłośników rallycrossu.

 

 

źródło: Peugeot Polska

Galeria

Dodaj komentarz

avatar
1024
  
smilegrinwinkmrgreenneutraltwistedarrowshockunamusedcooleviloopsrazzrollcryeeklolmadsadexclamationquestionideahmmbegwhewchucklesillyenvyshutmouth
  Subskrybuj  
Powiadom o