Wyniki sprzedaży Renault w Rosji w roku 2017 z pewnością zadowalają Carlosa Ghosna. Ubiegłoroczna sprzedaż marki w tym kraju wzrosła o 17% w porównaniu z rokiem 2016. To nie tylko efekt znakomitej sprzedaży SUV-ów, o czym pisaliśmy przed kilkoma godzinami, ale też sprzedaż innych modeli. Całoroczny wynik sprzedaży, to 136.682 samochody.
Rynkowy udział Renault w rosyjskim rynku sięgnął na koniec ubiegłego roku rekordowego poziomu 8,6%. To o 0,4 punktu procentowego więcej, niż rok wcześniej. Także grudzień był imponujący – wyniki sprzedaży Renault w Rosji w tylko tym miesiącu były o 6% większe, niż w grudniu 2016 roku. Ostatni miesiąc roku zaowocował liczbą 14.555 rejestracji nowych Renault w Rosji.
Wszystkie modele Renault produkowane lokalnie w Rosji trafiły do grona piętnastu najchętniej kupowanych w ubiegłym roku aut w tym kraju. I jak wspominaliśmy wcześniej, Renault króluje też w Rosji w szeroko pojętym segmencie SUV-ów.
Wzrost sprzedaży Renault w Rosji był możliwy głównie dzięki realizacji strategii opartej na lokalnej produkcji oraz w dużej mierze dzięki szerokiej ofensywie SUV-ów. W czerwcu francuska marka poszerzyła ofertę o flagowego Koleosa. Ważnym elementem sukcesu Renault w Rosji jest także rozwinięta sieć dealerska, która ma ponad 160 oficjalnych centrów dealerskich w całej Rosji – od Kaliningradu po Władywostok.
Ponadto w ubiegłym roku aktywnie rozwijano innowacyjny kanał sprzedaży – pierwszy internetowy salon w Rosji, dzięki któremu sprzedano ponad 13.000 samochodów. Najczęściej kupowane tą drogą są SUV-y Renault Duster (4.300 samochodów, 32,6%) oraz miejski crossover Renault Kaptur (4.000 samochodów, 30,5%). Od listopada 2017 r. w internetowym salonie sprzedaży rozpoczęła się sprzedaż akcesoriów marki Renault, a także wycena używanych samochodów Renault on-line. 5. grudnia 2017 r. wozpoczęła się sprzedaż internetowa nowego modelu Renault Dokker.
Biorąc pod uwagę sukces, jaki osiągnęła firma, oraz nowe ambitne cele, Renault Rosja opracowała i wdraża nową strategię marki „Mój kraj. Moje odkrycia. Moje Renault „, która w maksymalnym stopniu odpowiada sytuacji na rynku i oczekiwaniom klientów Renault. Określa rozwój firmy w ciągu najbliższych pięciu lat, a wszystkie nowe modele, które będą prezentowane na rynku rosyjskim przed 2021 rokiem, spełnią tę strategię.
Mój kraj to gotowość wszystkich samochodów Renault do lokalnych warunków pracy. Technologie stosowane w samochodach Renault (Renault Start, ogrzewanie przedniej szyby na całej powierzchni, doskonałe zawieszenia, duży prześwit, itp.) mają na celu ułatwić życie i komfort rosyjskich kierowców.
Moje odkrycia są okazją, aby odkryć nowe regiony Rosji z SUV-ami Renault. Dzięki szerokiej gamie modeli każdy klient może wybrać dla siebie crossovera lub SUV-a i wyruszyć nim w celu odkrycia nowych terytoriów, zarówno geograficznych, jak i dotyczących komfortu i swobody.
Moje Renault buduje emocjonalną więź między klientami Renault, a samochodami Renault, wzmacniając wizerunek marki Renault i zwiększając lojalność.
Krzysztof Gregorczyk; zdjęcie: Renault
Najnowsze komentarze