Rosyjski oddział Renault dostarczył do zakładów Renault w Algierii dziesięciotysięczne nadwozie. Samochody produkowane w Oranie w Afryce Północnej otrzymują bowiem, przynajmniej niektóre, nadwozia spawane i malowane w zakładach AwtoWAZ w Togliatti (Rosja).
Dziesięciotysięczne nadwozie z AwtoWAZ szybko zostanie zastąpione przez dwudziestotysięczne i tak dalej. Dlaczego? Bo od 18. września 2017 roku udało się podwoić zdolności produkcyjne rosyjskiej fabryki. Teraz zakład opuszcza 120 nadwozie dziennie, a plany zakładają przygotowanie i dostarczenie do Algierii 18.000 sztuk do końca bieżącego roku. Przygotowanie fabryki do takiej wydajności pochłonęło 1,2 miliona euro.
„Nadal rozwijamy projekt eksportu spawanych i malowanych nadwozi do Renault Logana produkowanego w Algierii – jeden z największych nie tylko w Rosji projektów Renault, a jednocześnie jeden z większych w całym rosyjskim przemyśle motoryzacyjnym. W 2016 r. przygotowaliśmy około 1.000 nadwozi, a w 2017 r. – biorąc pod uwagę zwiększenie zdolności produkcyjnych – planowane jest dostarczenie ponad 18.000 sztuk. Pokazuje to, że rosyjska produkcja spełnia najwyższe standardy i ma wysoki poziom konkurencyjności na rynkach światowych” – powiedział Andriej Pankow, prezes Renault Russia.
Projekt eksportu spawanych i malowanych nadwozi do samochodów Renault Logan w Algierii (gdzie samochód jest produkowany pod nazwą Symbol) został uruchomiony w grudniu 2016 roku. Nadwozia produkowane są w fabryce AwtoWAZ w Togliatti zgodnie z globalnymi standardami jakości Renault. Transport do fabryki Renault Algérie w Oranie odbywa się w dwóch etapach:
– pociągiem kontenerowym przez terytorium Federacji Rosyjskiej do portu w Noworosyjsku (ważny port nad Morzem Czarnym, mniej więcej w połowie drogi między Soczi i Krymem) – to dobrze ponad 1.500 km odległości;
– drogą morską do portu Arzev w Algierii.
Fabryka Renault Algérie, uruchomiona w listopadzie 2014 r. w Oued-Tlelat (prowincja Oran, Algieria) jest wspólnym przedsięwzięciem Grupy Renault, która posiada 49% udziałów, oraz rządu algierskiego.
Renault Russia produkuje i eksportuje już 191 różnych podzespołów do fabryk Grupy na całym świecie. W roku ubiegłym było ich mniej – tylko 160. Wśród tych podzespołów są nie tylko nadwozia, ale i części z tworzyw sztucznych, elementy układu hamulcowego, skrzyń biegów, czy oświetlenia.
Dziesięciotysięczne nadwozie wysłane z AwtoWAZ do Algierii stanowi ważny krok w rozwoju rosyjskiego oddziału Renault.
Krzysztof Gregorczyk; zdjęcie: Renault
Najnowsze komentarze