Podczas salonu samochodowego we Frankfurcie dyrektor generalny PSA, Carlos Tavares, oświadczył, że widzi wyraźne różnice pomiędzy zakładami Grupy i Opla. Zdaniem szefa koncernu fabryki PSA są bardziej produktywne.
Grupa PSA na początku sierpnia tego roku sfinalizowała transakcję przejęcia marki Opel, która kosztowała 2,2 mld euro. Francuski koncern zapowiedział, że do roku 2020 zamierza przywrócić rentowność niemieckiego producenta. Dyrektor generalny PSA, Carlos Tavares ma więc przed sobą nie lada wyzwanie. Strategia, dzięki której cel ma zostać zrealizowany, będzie opierała się na wspólnym korzystaniu z platform oraz jednostek napędowych PSA. Na pierwszym miejscu nie postawiono jednak zwiększenia sprzedaży pojazdów nowej marki, ale efektywność firmy. Jak mówi Tavares, „Chcielibyśmy sprzedawać więcej modeli Opla, ale nie jest to głównym celem naszego planu. Byłoby to bardzo niebezpieczne, ponieważ może sprawić, że narazimy się na ogólne pogorszenie koniunktury”.
Carlos Tavares niedawno odwiedził zakłady produkcyjne Opla w Saragossie w Hiszpanii oraz w Russelheim w Niemczech, aby porównać je z fabrykami PSA. „Zauważyłem znaczne różnice” – powiedział w wywiadzie dla Automotive News Europe podczas salonu samochodowego odbywającego się we Frankfurcie. – „Do tej pory udało mi się zaobserwować, że zakłady PSA są bardziej produktywne i wydajne niż obiekty Opla” – dodał.
Oświadczył, że przed wizytą rozważał również sytuację, w której Opel będzie lepszy niż PSA, tak by ludzie PSA mogli się czegoś nowego nauczyć.
Odwiedzone przez Carlosa Tavaresa obiekty, to dwie z sześciu europejskich fabryk Opla. Pozostałe są zlokalizowane w Ellesmere Port i Luton w Wielkiej Brytanii, w Eisenach w Niemczech oraz w Gliwicach w Polsce. Opel posiada również trzy fabryki produkujące jednostki napędowe w Austrii, Niemczech i na Węgrzech.
Carlos Tavares na razie nie zdradził szczegółów dotyczących restrukturyzacji Opla ani sytuacji pracowników wymienionych zakładów. Dokładniejszy schemat strategii zostanie przedstawiony w listopadzie tego roku.
Źródło: Automotive News Europe
Najnowsze komentarze