Na podstawie ich interwencji, określa się, jakie modele samochodów i z jakich roczników wymagały najczęściej interwencji patroli pomocy drogowej w sytuacjach nagłych awarii, powodujących na ogół nieoczekiwane unieruchomienie pojazdu.
Poniższa klasyfikacja pokazuje, na ile niezawodne były w ubiegłym roku samochody zarejestrowane po raz pierwszy w latach 2000-2005. Liczby oznaczają ilość awarii na 1000 samochodów tego samego typu i rocznika. W statystyce ujęto te modele, które przez co najmniej 3 kolejne lata były produkowane w zasadniczo niezmienionej postaci, i których co roku rejestrowano min. 10.000 sztuk. Na wyniki wpływają wyłącznie awarie o charakterze technicznym, nie liczono awarii z winy użytkownika (np. pozostawienie kluczyków w samochodzie, brak paliwa lub oleju) ani awarii opon.
Niemal wszystkim uwzględnionym w tych statystykach modelom Renault liczącym od 1 do 3 lat przyznany został kolor zielony, będący znakiem najwyższej oceny, tj. ” niezawodny „. Rocznik 2005 również uzyskał bardzo pozytywne wyniki w poszczególnych kategoriach pojazdów: Scénic znalazł się na trzecim miejscu, podobnie jak Kangoo. Renault Mégane i Clio zajmują czwarte miejsce w swoich segmentach. Renault Laguna zajęła piąte miejsce, a model Twingo – miejsce szóste.
W momencie wprowadzenia do sprzedaży Clio III prezentowało najwyższy poziom pod względem jakości obecnie potwierdzony przez wyniki ADAC. Wynik ten jest owocem starannie przemyślanej organizacji zapewnienia jakości, obejmującej :
– kontrole statyczne, z udziałem kontrolerów, wchodzących w skład większości zespołów produkcyjnych, których rolą jest kontrola kluczowych z punktu widzenia jakości operacji w celu zapewnienia natychmiastowej reakcji w razie wykrycia usterki.
– kontrole dynamiczne na torze próbnym o długości 500 m utworzonym na końcu linii montażowej, aby każdy samochód mógł przejść przez kontrolę dynamiczną zanim jeszcze opuści zakład.
Zajęcie przez pojazdy Renault wysokich miejsc w klasyfikacji jest efektem rozpoczętej w 2003 roku ofensywy jakościowej. Podkreśla to również ADAC w swoim oficjalnym komentarzu: „poziom ich niezawodności wyraźnie rośnie poczynając od rocznika 2003; rozpoczęta w tym okresie przez francuskiego producenta ofensywa jakościowa daje efekty”.
Prezes Renault, Carlos Ghosn prezentując zobowiązania Renault w Planie Renault 2009 powiedział: „Musimy za wszelką cenę odzyskać wiarygodność Renault oraz wizerunek producenta pojazdów dobrej jakości, to warunek sine qua non sukcesu naszego planu”.
Małe auta 2005
1. Smart Fortwo – 1,1
2. Audi A2 – 1,5
3. BMW Mini – 2,0
4. Renault Clio – 3,6
5. VW Polo – 3,6
6. Renault Twingo – 4,2
7. Opel Corsa – 4,3
8. Honda Jazz – 4,4
9. Peugeot 206 – 4,5
10. Toyota Yaris/ Verso – 4,8
Klasa niższa średnia 2005
1. Citroen Xsara – 2,8
2. Mercedes A-Klasse – 5,0
3. Renault Kangoo – 5,1
4. Renault Megane – 5,4
5. VW New Beatle – 5,5
6. Seat Leon/Toledo – 5,7
7. Honda Civic – 6,0
8. VW Golf/Jetta/Bora – 6,0
9. Nissan Almera/Almera Tino – 6,3
10. Opel Astra – 6,4
11. Audi A3/S3 – 6,5
12. Peugeot 307 – 6,6
13. Toyota Corolla/Corolla Verso – 7,7
14. Citroen Berlingo – 7,8
15. Ford Focus/C-MAX – 11,6
Klasa średnia
1. BMW serii 3 – 2,0
2. Mercedes klasy C – 2,6
3. Audi A4/S4 – 3,4
4. VW Passat – 4,2
5. Renault Laguna – 5,7
6. Toyota Avensis/Avensis verso – 5,9
7. Mazda 6 – 6,4
8. Opel Vectra – 6,6
9. Skoda Octavia – 6,8
10. Ford Mondeo – 8,8
11. Volvo S40/V40/V50 – 10,7
Auta typu Monospace
1. VW T4/T5 – 1,4
2. Opel Merita – 2,8
3. Renault Scenic – 3,4
4. VW Touran – 4,6
5. VW Sharan – 4,9
6. Opel Zafira – 5,5
7. Ford Galary – 8,0
Najnowsze komentarze