Alpine opublikowało francuski cennik seryjnych (jakkolwiek by to nie brzmiało) A110 Pure i A110 Legende. Nie będziemy Was trzymać w niepewności i zaczniemy od konkretów. Adresowane do purystów Alpine A110 Pure wyceniono na 54.700 euro, bardziej wyrafinowane Alpine A110 Legende kosztuje od 58.500 euro.
Najpierw skierowano do sprzedaży wersję premierową Première Edition. Zbudowano 1.955 egzemplarzy, z których 14 zamówili polscy klienci. Oni już odbierają zamówione samochody. Kilka kolejnych zamówień dotyczyło wersji seryjnych. Ile z nich przypadło na Pure, a ile na Legende nie umiemy powiedzieć. Nie wiemy też (bo nie pytaliśmy importera, Renault Polska), czy wpływają kolejne zamówienia. Dla zainteresowanych publikujemy jednak francuskie ceny seryjnych modeli oraz francuskojęzyczny materiał na temat opcjonalnego wyposażenia i jego cen.
Alpine A110 Pure i A110 Legende zostały zaprezentowane przed niespełna trzema miesiącami na Salonie Samochodowym w Genewie. Po A110 Première Edition stanowić będą stałą, seryjną ofertę, acz nie zdziwię się, jeśli marka będzie co jakiś czas wypuszczać jakieś serie limitowane. Tak, czy inaczej, wersje Pure oraz Legende mają te same cechy, co wersja premierowa: są lekkie, zwinne i mają kompaktowe wymiary. Mają aluminiowe podwozie i konstrukcję, turbodoładowany benzynowy silnik 1.8 rozwijający 252 KM mocy maksymalnej oraz zawieszenie przednie i tylne z podwójnymi wahaczami.
Wraz z premierą rynkową tych dwóch wersji Alpine wprowadza trzy nowe kolory nadwozia: Iridescent white, Blue Abyss oraz Thunder Grey. Jak wszystkie A110, tak i wersje Pure i Legende objęte są standardowo trzyletnią gwarancją ograniczoną przebiegiem 100.000 km. Na życzenie klienta gwarancja może być wydłużona do czterech lub pięciu lat. Oferowane są też pakiety serwisowe oraz szereg rozwiązań finansowych.
Alpine A110 Pure
Skoncentrowana na kierowcy i jego doznaniach wersja Pure jest wręcz minimalistyczna. Ma zapewnić maksymalną spójność między kierowcą i maszyną. Skupiono się na ograniczeniu masy. Dla przykładu – pojedynczy fotel Sabelt typu monocoque waży tylko 13,1 kg. To także z tego powodu zastosowano seryjnie 17-calowe felgi.
Wewnątrz znajdziecie włókno węglowe. A110 Pure oferuje trzy tryby jazdy (Normal, Sport i Race). Auto nie jest jednak pozbawione elementów zapewniający komfort. Automatyczna klimatyzacja, nawigacja satelitarna, LED-owe oświetlenie czy replikacja smartfona na pokładowym systemie telmatycznym (mySPIN) są jak najbardziej dostępne.
Za sportowe wrażenia odpowiadają – poza silnikiem i zawieszeniem – opcjonalne wysokowydajne hamulce Brembo, aktywny sportowy układ wydechowy i 18-calowe felgi aluminiowe o dwóch różnych wzorach do wyboru. Opcją są też luksusowe sportowe fotele regulowane w sześciu kierunkach zapewniające znakomite podparcie i też lekkie. Dostępne na zamówienie są systemy audio Focal, czy przednie i tylne czujniki parkowania, a także kamera cofania.
Alpine A110 Legende
Ta wersja, to już klasyczne GT (od Gran Turismo). Ma obszyte czarną lub brązową skórą fotele regulowane w sześciu kierunkach i system audio firmy Focal. 18-calowe felgi (opcjonalnie można wybrać inny wzór, niż w standardzie) i wnętrze wykończone włóknem węglowym, to też nic, co mogłoby dziwić. Jest też kamera cofania.
A110 Legende również ma trzy tryby jazdy (Normal, Sport i Race), klimatyzację, LED-owe reflektory nawigację i mySPIN. Standardowy zestaw audio można wymienić na komplet Focal Premium. Można też zamówić aktywny układ wydechowy oraz podgrzewane fotele.
Szczegóły znajdziecie poniżej. We francuskojęzycznym wprawdzie materiale, ale co to dla Was ;-)
Alpine A110 Pure i Alpine A110 Legende – cennik we Francji czerwiec 2018
Krzysztof Gregorczyk; zdjęcie: Alpine
Najnowsze komentarze