Od roku 2001 Fundacja Renault rozwija i wspiera programy edukacyjne w dziedzinie zarządzania wielokulturowego, bezpieczeństwa drogowego oraz ekologicznych środków transportu.
W ciągu 15 lat z tych programów skorzystało 950 studentów 35 narodowości.
Utworzona w 2001 roku Fundacja Renault w tym miesiącu świętuje swoje piętnastolecie. Od początku istnienia Fundacja wypełnia misję edukacyjną i humanitarną polegającą na kształceniu nowych pokoleń i przygotowaniu ich do zawodów przyszłości w celu umożliwienia im rozwoju w zglobalizowanym i wielokulturowym świecie.
5 programów kształcenia nowych pokoleń w zawodach przyszłości
Od momentu swojego powstania Fundacja Renault działa na polu innowacji, uruchamiając pionierskie programy, których celem jest wyprzedzanie zapotrzebowania na nowe kwalifikacje. Obecnie działa 5 programów przygotowujących do zawodów przyszłości:
– studia podyplomowe MBA Management International (Paris Dauphine IAE Sorbonne – Fundacja Renault),
– studia podyplomowe Master na kierunku Transport i zrównoważony rozwój (Ecole de Ponts ParisTech – Fundacja Renault),
– studia podyplomowe Master na kierunku Mobilność i pojazdy elektryczne (Paris Tech – Fundacja Renault),
– studia podyplomowe Master na kierunku Zarządzanie bezpieczeństwem drogowym (Université Saint-Joseph w Bejrucie, Liban – Fundacja Renault).
– licencjat zawodowy na kierunku Pojazdy elektryczne (IUT Mantes la Jolie – Fundacja Renault)
Te programy są adresowane do młodych absolwentów wyższych uczelni z 12 krajów świata. Fundacja Renault stworzyła w ten sposób trwałe kontakty z 42 ośrodkami uniwersyteckimi z krajów, w których Grupa Renault prowadzi działalność: Japonii, Korei, Brazylii, Francji, Indii, Libanu, Maroka, Algierii, Rumunii, Rosji, Chin oraz Turcji. Uczelnie pomagają Fundacji w wytypowaniu i wstępnej kwalifikacji utalentowanych studentów, którzy będą mogli wziąć udział w programach Fundacji. Od roku 2001 Fundacja Renault współpracuje z około 50 partnerami z najlepszych na świecie ośrodków akademickich w celu upowszechnienia programów studiów.
Oliver Faust, Dyrektor Fundacji Renault oraz Dyrektor do spraw CSR oświadczył: „Fundacja Renault dobrze wypełnia swoją misję edukacyjną i równocześnie humanitarną: w ciągu 15 lat wyszukała i wsparła 950 młodych talentów pochodzących ze wszystkich części świata oraz wykształciła ich we współpracy z ośrodkami akademickimi. Jesteśmy dumni z wyników tego pierwszego bilansu – będziemy nadal wyprzedzać zapotrzebowanie na umiejętności dla zawodów przyszłości oraz kontynuować działania na rzecz równości szans i relacji międzykulturowych”.
Trampolina do przyszłości
W roku akademickim 2016-2017 ze stypendiów korzysta 71 studentów, 16 narodowości. Każdy z nich realizuje jeden z pięciu programów. W trakcie studiów będą mieli możliwość łączenia kształcenia akademickiego z pracą w terenie, głównie w Renault, oraz wniesienia świeżego, niekonwencjonalnego spojrzenia na praktyki przedsiębiorstwa.
Dzięki aktywnej i trwałej współpracy między Fundacją Renault a środowiskiem akademickim proponowane programy edukacyjne uwzględniają obecne i przyszłe problemy, z którymi będzie się mierzyć nasze społeczeństwo, w celu dopasowania do oczekiwań rynku pracy i zapewnienia wysokiego wskaźnika zatrudnienia absolwentów. W 2015 roku 96% studentów, którzy ukończyli oferowane przez Fundację kursy Master, znalazło zatrudnienie przed upływem 6 miesięcy od uzyskania dyplomu.
Sarah, absolwentka studiów podyplomowych na kierunku „Mobilność i samochody elektryczne” stwierdziła: „Dyplom Master stanowi dobre uzupełnienie dyplomu inżyniera, który uzyskałam w Rabacie, w Maroku. To było nadzwyczajne doświadczenie, dzięki szkoleniu, które odbywało się w najbardziej prestiżowych szkołach we Francji”.
Kluczowe dane dotyczące Fundacji Renault od roku 2001:
– ponad 950 absolwentów
– 12 krajów współpracujących
– 35 narodowości
– stypendia miesięczne w wysokości 1050 euro na studenta oraz pokrycie kosztów czesnego
Więcej informacji na stronie: www.fondation.renault.com oraz http://www.15ans-fondation.renault.com/fr
Dyrekcja do spraw Społecznej Odpowiedzialności Przedsiębiorstwa
Dyrekcję do spraw CSR utworzono w Renault w 2009 roku w celu zapewnienia większej spójności i czytelności działań podejmowanych dotychczas w skali całego przedsiębiorstwa w dziedzinie społecznej odpowiedzialności biznesu.
Polityka CSR to poszukiwanie równowagi pomiędzy rentownością ekonomiczną, odpowiedzialnością społeczną, poszanowaniem środowiska oraz zaangażowaniem społeczno-środowiskowym w celu przyczynienia się do rozwoju obszarów, na których firma prowadzi działalność, wspólnie z różnymi interesariuszami i w zgodzie z obowiązującymi przepisami.
Grupa Renault założyła sieć korespondentów CSR działających w 35 krajach. Korespondencji inicjują i wspierają innowacyjne działania w czterech priorytetowych kierunkach polityki CSR: dostęp do ekologicznych środków transportu w celu ograniczenia ujemnego oddziaływania motoryzacji na środowisko, bezpieczeństwo drogowe dla ochrony zdrowia uczestników ruchu i użytkowników dróg, edukacja i różnorodność w celu przyczynienia się do zapewnienia równych szans dla wszystkich.
Grupa Renault
Międzynarodowy koncern Renault, produkujący samochody od 1898 roku, sprzedał w 2015 roku ponad 2,8 mln pojazdów w 125 krajach. Grupa zatrudnia obecnie ponad 120 tys. pracowników i posiada 36 zakładów i ponad 12 tys. punktów sprzedaży na całym świecie. Aby stawić czoła wielkim wyzwaniom technologicznym przyszłości i kontynuować strategię rentownego wzrostu, Grupa opiera się na rozwoju na rynkach pozaeuropejskich i wzajemnie dopełniających się markach (Renault, Dacia i Renault Samsung Motors), produkcji samochodów elektrycznych i aliansie z Nissanem. Grupa jest również silnie zaangażowana w e-Formułę i Formułę 1. Sport motoryzacyjny jest dla Renault czynnikiem przyspieszającym wprowadzenie innowacji, a także budującym wizerunek i popularność marki.
źródło: Renault Polska
Najnowsze komentarze