Z okazji targów elektroniki CES 2017, Renault wspólnie z firmą Sensoria przygotowało projekt skarpet sensorycznych. Nietypowy element odzieży jest przeznaczony dla miłośników wyścigów. Pozwoli on na dokładniejszą analizę możliwości zawodników na torze.
Podczas targów elektroniki CES 2017 odbywających się w Los Angeles swój nowy projekt zaprezentowała marka Renault razem z Sensorią. Francuskiego producenta samochodów dobrze znamy, z kolei druga firma jest twórcą inteligentnych elementów garderoby. Są to m.in. koszulki i rękawice, które potrafią monitorować tętno noszącej jej osoby. Połączenie takiego ubrania ze smartfonem pozwala na lepsze zobrazowanie aktywności fizycznej.
Nowym rozwiązaniem są skarpety sensoryczne dla zawodników sportów motorowych. Element odzieży ma na celu zebranie danych z ruchu stóp kierowcy. Skarpety mają informować o przyspieszeniu oraz hamowaniu. Wyniki będą gromadzone przez specjalną aplikację. Pozwoli to na lepszą analizę poszczególnych przejazdów i ocenę możliwości na torze wyścigowym.
„Nasz zespół ogromnie cieszy się z możliwości współpracy z Renault nad rozbudową naszej gamy technologii z zakresu inteligentnej odzieży, by pomóc kierowcom w poprawianiu wyników w wyścigach – wyjaśnia David Vigano, współzałożyciel i Prezes firmy Sensoria. – Pasjonaci sportów motoryzacyjnych potrzebują metod umożliwiających płynniejsze i bardziej precyzyjne zbieranie danych. Dzięki temu, że firma Sensoria dysponuje najbardziej zaawansowanymi technologiami w zakresie Internet of Me, nasza odzież stanowi idealne rozwiązanie dla kierowców poszukujących sposobów poprawy swoich wyników na torze”.
Najnowsze komentarze