Zgodnie z zasadą pomiaru zużycia paliwa w warunkach rzeczywistych protokół opracowany przez Grupę PSA, T&E, FNE i Bureau Veritas został rozszerzony o pomiary emisji zanieczyszczeń (NOx, cząstki stałe) w rzeczywistych warunkach użytkowania.
Pomiary przeprowadzono w modelach Peugeot, Citroën i DS z niewielkim przebiegiem. Wyniki okazały się doskonałe zarówno pod względem emisji NOx1 jak i liczby emitowanych cząstek stałych.
Wyniki te odzwierciedlają zobowiązanie podjęte przez Grupę PSA do wprowadzenia na rynek już w 2017 roku, a więc z 3-letnim wyprzedzeniem, samochodów dostosowanych do współczynnika zgodności RDE wynoszącego 1,5 zgodnie z przepisami, które zaczną obowiązywać w 2020 roku.
Zgodnie z zobowiązaniem z marca 2017 roku Grupa PSA w porozumieniu z organizacjami pozarządowymi T&E i FNE dostosowała protokół pomiarów emisji CO2, uwzględniając emisję zanieczyszczeń (NOx i cząstki stałe). Grupa opublikowała pierwsze wyniki uzyskane w testach pięciu modeli Peugeot, Citroëna i DS Euro6.d-temp2. Patrz tabelka poniżej.
Tak dobre wyniki potwierdzają skuteczność zastosowanych technologii oraz zobowiązanie podjęte przez Grupę PSA, które ma na celu dostosowanie się z trzyletnim wyprzedzeniem do wymogów przyszłych przepisów.
Wyniki pomiarów emisji zanieczyszczeń będą dostępne dla 80% pojazdów Euro6.d-temp sprzedawanych w Europie. Do końca 2018 roku zostaną opublikowane dane dla samochodów osobowych3 i do końca 2019 roku dla lekkich samochodów dostawczych4. Protokół pomiarów obejmie również w 2018 roku modele Opla, a w 2019 roku wersje hybrydowe Grupy PSA.
Pomiary zostały przeprowadzone we współpracy z dwiema NGO – T&E i FNE pod nadzorem towarzystwa Bureau Veritas, które sprawdziło dokładność i kompletność wyników.
„ECOBEST 2017”
„Doskonałe wyniki pierwszych pomiarów emisji przeprowadzonych w naszych modelach dowodzą trafności wybranych przez Grupę PSA technologii. Z trzyletnim wyprzedzeniem osiągnęliśmy cel wyznaczony przez europejskie przepisy dotyczące emisji zanieczyszczeń w rzeczywistych warunkach użytkowania. Zgodnie z zobowiązaniem podjętym w 2015 roku będziemy nadal prowadzili politykę całkowitej przejrzystości wobec naszych klientów. To nas wyróżnia w branży motoryzacyjnej” – powiedział Gilles Le Borgne, dyrektor ds. jakości i inżynierii Grupy PSA.
Greg Archer, dyrektor ds. samochodów ekologicznych, dodał: „PSA jest bez wątpienia liderem w komunikacji wyników pomiarów emisji zanieczyszczeń w swoich modelach w rzeczywistych warunkach użytkowania. Wyniki te dostarczają przejrzystych, zrozumiałych dla klientów Marki informacji. Nie robi tego żaden inny producent. W ten sposób Grupa PSA pokazuje, że nie ma nic do ukrycia”.
Philippe Lanternier, wiceprezes ds. korporacyjnych i rozwoju biznesu w Bureau Veritas, oświadczył: „Bureau Veritas, niezależna i uznana na całym świecie firma certyfikująca, zaświadcza, że rozszerzony protokół pomiarów emisji zanieczyszczeń został przeprowadzony zgodnie z najnowszymi obowiązującymi specyfikacjami, a wyniki pomiarów są wiarygodne. Jesteśmy głęboko przekonani, że będzie on nadal wdrażany i rozwijany w sposób zapewniający pełną weryfikowalność wyników”.
Więcej informacji można uzyskać tutaj:
Pierwsze wyniki dotyczące zużycia paliwa w rzeczywistych warunkach użytkowania
1 Tlenki azotu.
2 Euro 6.d-temp: obowiązująca norma czystości spalin
3 Samochody osobowe.
4 Lekkie samochody dostawcze
źródło: PSA Polska
Najnowsze komentarze