W ramach planu elektryfikacji Grupy PSA, firma Punch Powertrain będzie roku dostawcą chronionej do 2022 patentem skrzyni biegów najnowszej generacji e-DCT.
Elektrycznie sterowana skrzynia biegów – hybrid DT2 – z podwójnym sprzęgłem i silnikiem zasilanym prądem o napięciu 48 V będzie montowana w modelach typu MHEV (Mild Hybrid Electric Vehicles).
W tej chwili trwają ustalenia pomiędzy stronami, w której fabryce Grupy PSA będzie produkowana skrzynia biegów. Rozmowy dotyczą również rozszerzenia partnerskiej współpracy.
Grupa PSA – grupa zaangażowana w elektryfikację samochodów
Grupa PSA podjęła decyzję o przyspieszeniu przejścia do produkcji samochodów zelektryfikowanych (hybrydowych i całkowicie elektrycznych) i stawia za cel stworzenie do 2025 roku modeli elektrycznych dla 100% swojej gamy. Współpraca z dostawcą elektrycznych skrzyń biegów kolejnej generacji, firmą Punch Powertrain jest dla Grupy PSA wyborem strategicznym.
DCT – modelowa skrzynia biegów z podwójnym sprzęgłem
Dla Grupy PSA głównym powodem nawiązania współpracy z Punch Powertrain była rewolucyjna koncepcja chronionej patentem skrzyni biegów z podwójnym sprzęgłem, która umożliwia zmniejszenie wchodzących w jej skład elementów, a zatem również jej objętości i masy. Ponadto skrzynia charakteryzuje się doskonałą wydajnością i obniżonym zużyciem paliwa z zachowaniem konkurencyjnych kosztów. Skrzynia kolejnej generacji, w konfiguracji 48 V, będzie montowana w przyszłych modelach samochodów Grupy PSA. Ze względu na wyjątkowe parametry techniczne produkt jest w tej chwili modelowym rozwiązaniem wśród skrzyń z podwójnym sprzęgłem w segmencie samochodów osobowych i lekkich samochodów dostawczych.
Firma Punch Powertrain podejmuje wyzwanie i inwestuje na rzecz swojego klienta
Firma Punch Powertrain dokonała znaczących inwestycji i między innymi przejęła firmę Apojee, eksperta w zakresie energoelektroniki tak, aby sprostać wymaganiom tego poważnego projektu.
Strategia rozwoju na skalę światową
Umowa współpracy z Grupą PSA jest kluczowym etapem w strategii Punch Powertrain, której ambicją jest stanie się światowym dostawcą dla przemysłu motoryzacyjnego. W celu stałego i zrównoważonego rozwoju firma wyznaczyła podwójny cel: rozbudowanie gamy oferowanych produktów i pozyskanie bazy klientów na głównych światowych rynkach. Dla Punch Powertrain współpraca z Grupą PSA, pierwszym dużym, europejskim klientem jest przejawem realizacji drugiego celu – umocnienia pozycji w Europie i rozszerzenia działalności na skalę światową.
Grupa PSA
Grupa PSA zapewnia użytkownikom wyjątkowe doznania za kierownicą i dostarcza innowacyjnych rozwiązań w zakresie mobilności, spełniających oczekiwania klientów na całym świecie. Grupa posiada pięć marek Peugeot, Citroën, DS, Opel i Vauxhall oraz zróżnicowaną ofertę usług związanych z mobilnością i inteligentnym zarządzaniem, dostępnych pod marką Free2Move. Jej plan strategiczny „Push to Pass” stanowi pierwszy etap realizacji wizji firmy: zdobycia pozycji wyróżniającego się wysoką wydajnością, światowego producenta samochodów i wiodącego dostawcy rozwiązań w zakresie mobilności, potrafiącego zbudować trwałe relacje lojalnościowe ze swoimi klientami. Jest jednym z pionierów, jeśli chodzi o samochody autonomiczne i zapewniające dostęp do Internetu oraz usług online. Jej działalność obejmuje również finansowanie (Banque PSA Finance) oraz produkcję wyposażenia samochodowego (Faurecia). Więcej informacji na stronie: grupa-psa.com/fr
Punch Powertrain
Punch Powertrain jest niezależnym dostawcą innowacyjnych i oszczędnych systemów przeniesienia napędu. Firma z 45-letnim doświadczeniem w zakresie produkcji i udoskonalania bezstopniowych skrzyń biegów (CVT) od kilku lat intensyfikuje prace w zakresie badań i rozwoju oraz innowacyjności. Punch Powertrain obecnie prowadzi prace nad udoskonaleniem skrzyń biegów z podwójnym sprzęgłem (DCT) oraz elektrycznych i hybrydowych układów napędowych (48 V i plug-in). Punch Powertrain zamierza osiągnąć w 2022 roku roczny obrót na poziomie 2,5 miliarda euro, czyli co najmniej trzykrotnie większy w porównaniu z 2017 rokiem.
źródło: PSA Polska
Najnowsze komentarze