W ramach planu elektryfikacji Grupy PSA, firma Punch Powertrain będzie roku dostawcą chronionej do 2022 patentem skrzyni biegów najnowszej generacji e-DCT.

Elektrycznie sterowana skrzynia biegów – hybrid DT2 – z podwójnym sprzęgłem i silnikiem zasilanym prądem o napięciu 48 V będzie montowana w modelach typu MHEV (Mild Hybrid Electric Vehicles).

W tej chwili trwają ustalenia pomiędzy stronami, w której fabryce Grupy PSA będzie produkowana skrzynia biegów. Rozmowy dotyczą również rozszerzenia partnerskiej współpracy.

Grupa PSA – grupa zaangażowana w elektryfikację samochodów

Grupa PSA podjęła decyzję o przyspieszeniu przejścia do produkcji samochodów zelektryfikowanych (hybrydowych i całkowicie elektrycznych) i stawia za cel stworzenie do 2025 roku modeli elektrycznych dla 100% swojej gamy. Współpraca z dostawcą elektrycznych skrzyń biegów kolejnej generacji, firmą Punch Powertrain jest dla Grupy PSA wyborem strategicznym.

DCT – modelowa skrzynia biegów z podwójnym sprzęgłem

Dla Grupy PSA głównym powodem nawiązania współpracy z Punch Powertrain była rewolucyjna koncepcja chronionej patentem skrzyni biegów z podwójnym sprzęgłem, która umożliwia zmniejszenie wchodzących w jej skład elementów, a zatem również jej objętości i masy. Ponadto skrzynia charakteryzuje się doskonałą wydajnością i obniżonym zużyciem paliwa z zachowaniem konkurencyjnych kosztów. Skrzynia kolejnej generacji, w konfiguracji 48 V, będzie montowana w przyszłych modelach samochodów Grupy PSA. Ze względu na wyjątkowe parametry techniczne produkt jest w tej chwili modelowym rozwiązaniem wśród skrzyń z podwójnym sprzęgłem w segmencie samochodów osobowych i lekkich samochodów dostawczych.

Firma Punch Powertrain podejmuje wyzwanie i inwestuje na rzecz swojego klienta

Firma Punch Powertrain dokonała znaczących inwestycji i między innymi przejęła firmę Apojee, eksperta w zakresie energoelektroniki tak, aby sprostać wymaganiom tego poważnego projektu.

Strategia rozwoju na skalę światową

Umowa współpracy z Grupą PSA jest kluczowym etapem w strategii Punch Powertrain, której ambicją jest stanie się światowym dostawcą dla przemysłu motoryzacyjnego. W celu stałego i zrównoważonego rozwoju firma wyznaczyła podwójny cel: rozbudowanie gamy oferowanych produktów i pozyskanie bazy klientów na głównych światowych rynkach. Dla Punch Powertrain współpraca z Grupą PSA, pierwszym dużym, europejskim klientem jest przejawem realizacji drugiego celu – umocnienia pozycji w Europie i rozszerzenia działalności na skalę światową.

Sojusz PSA i Banco Santander w Meksyku

 

Grupa PSA

Grupa PSA zapewnia użytkownikom wyjątkowe doznania za kierownicą i dostarcza innowacyjnych rozwiązań w zakresie mobilności, spełniających oczekiwania klientów na całym świecie. Grupa posiada pięć marek Peugeot, Citroën, DS, Opel i Vauxhall oraz zróżnicowaną ofertę usług związanych z mobilnością i inteligentnym zarządzaniem, dostępnych pod marką Free2Move. Jej plan strategiczny „Push to Pass” stanowi pierwszy etap realizacji wizji firmy: zdobycia pozycji wyróżniającego się wysoką wydajnością, światowego producenta samochodów i wiodącego dostawcy rozwiązań w zakresie mobilności, potrafiącego zbudować trwałe relacje lojalnościowe ze swoimi klientami. Jest jednym z pionierów, jeśli chodzi o samochody autonomiczne i zapewniające dostęp do Internetu oraz usług online. Jej działalność obejmuje również finansowanie (Banque PSA Finance) oraz produkcję wyposażenia samochodowego (Faurecia). Więcej informacji na stronie: grupa-psa.com/fr

Punch Powertrain

Punch Powertrain jest niezależnym dostawcą innowacyjnych i oszczędnych systemów przeniesienia napędu. Firma z 45-letnim doświadczeniem w zakresie produkcji i udoskonalania bezstopniowych skrzyń biegów (CVT) od kilku lat intensyfikuje prace w zakresie badań i rozwoju oraz innowacyjności. Punch Powertrain obecnie prowadzi prace nad udoskonaleniem skrzyń biegów z podwójnym sprzęgłem (DCT) oraz elektrycznych i hybrydowych układów napędowych (48 V i plug-in). Punch Powertrain zamierza osiągnąć w 2022 roku roczny obrót na poziomie 2,5 miliarda euro, czyli co najmniej trzykrotnie większy w porównaniu z 2017 rokiem.

 

źródło: PSA Polska

Galeria

4
Dodaj komentarz

avatar
1024
  
smilegrinwinkmrgreenneutraltwistedarrowshockunamusedcooleviloopsrazzrollcryeeklolmadsadexclamationquestionideahmmbegwhewchucklesillyenvyshutmouth
2 Wątki komentarzy
2 Odpowiedzi na wątki
0 Obserwujący
 
Komentarz z największą ilością reakcji
Najciekawszy wątek komentarza
3 Autorzy komentarzy
WlodekWlodekRoman Autorzy ostatnich komentarzy
  Subskrybuj  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
Roman
Gość
Roman

Jak widać w końcu PSA dostrzegło, że w połowie przyszłej dekady coraz więcej liczących się producentów samochodów elektrycznych zamierza przechodzić na samochody o napędzie hybrydowym i całkowicie elektrycznym. Trzeba więc się trochę spieszyć. Do tego niezbędne są komponenty, których gdy nie ma się opracowanych we własnym zakresie to trzeba korzystać z doświadczeń innych. PSA już wcześniej podpisało porozumienie z japońską firmą Nidec o współpracy w zakresie konstrukcji zintegrowanych zespołów napędowych do samochodów elektrycznych (silnik, falownik, przekładnia), a teraz z belgijską firmą Punch Powertrain (należy do potężnego chińskiego konglomeratu przemysłowego Yinyi Group) z przekładnią dwusprzęgłową do samochodów hybrydowych. Teraz należałoby więc… Czytaj więcej »

Wlodek
Gość
Wlodek

Czy ktos pofatygowal sie zerknac na strone tej firmy i do „spek-a” tej skrzyni DT1?

http://www.punchpowertrain.com/en/products/3/dt1#formspec

Ciekawa informacja jest:
„Punch Powertrain’s DT1 dual clutch transmission is intended for cars with a limited torque up to 190 Nm”.

Z tym momentem to … chyba do Citroen-a C1.

moderator: mowa o innej skrzyni DT2

Roman
Gość
Roman

Lecz w informacji koncernu PSA jest mowa o opracowywanej NOWEJ skrzyni DT2 (!) przeznaczonej do samochodów hybrydowych. Dotychczasowa skrzynia DT1 jest przeznaczona do małych samochodów o napędzie czysto mechanicznym. Wartość maksymalnego momentu obrotowego do 190 Nm jest wystarczająca dla małych samochodów segmentu B wyposażonych w silniki wolnossące. Trzeba nieco uważniej czytać dane techniczne na stronie Punch Powertrain.

Wlodek
Gość
Wlodek

Calkiem uwaznie przeczytalem. Jednakze brak jest jakichkolwiek danych planowanej skrzyni ergo… trzeba zobaczyc na czym bedzie bazowac. Bardzo watpie w to ze DT2 bedzie skrzynia ktora przeniesie moment 300Nm++ (1.6 PT 225HP). Stad moj komentarz ze do C1. Turbiony PureTech 110 juz ma 205Nm, 130 230Nm.