Grupa PSA rozpoczyna realizację drugiego filaru planu Push to Pass w Portugalii. Koncern wchodzi na aftermarketowy rynek części zamiennych w Portugalii, szacowany na 1,4 mld euro. Wprowadzana jest marka Distrigo, pod którą oferowane są części zamienne dla wielu marek. Powstała też nowa sieć serwisowa Euro Repar Car Service z 62 punktami w kraju.
Grupa będąca liderem portugalskiego rynku samochodowego drugi rok z rzędu, osiągnęła w 2017 roku udział w rynku wynoszący 17,3% (23% z uwzględnieniem sprzedaży marki Opel). Nowa strategia koncernu PSA pozwoli rozwijać się w Grupie, która rozwija i bada dwa nowe komponenty jako globalna wielomarkowa firma oferująca mobilność i usługi operatorskie. W oparciu o tę strategię nakreśloną przez prezesa Carlosa Tavaresa Grupa rozszerza swoją działalność w Portugalii, wprowadzając nowe obszary działalności, które dotychczas nie były obsługiwane przez spółkę.
Producent samochodów
Wizja Grupy PSA stała się połączeniem dwóch wymiarów. Grupa prowadzi działalność producenta samochodów w zakresie pięciu marek Peugeot, Citroën, DS Automobiles, Opel i Vauxhall), ale odkrywa też nowe podejście do mobilności i dostarczania nowych rozwiązań i usług. Reaguje na pojawiające się trendy w korzystaniu z samochodów oraz do wykorzystywania całego ekosystemu możliwości, które się w ostatnim czasie pojawiają. Klienci potrzebują mobilności daleko wykraczającej poza posiadanie samochodu. Z drugiej strony poprzez te usługi koncern zwiększa bazę klientów.
Grupa umacnia się jako wielofunkcyjnego operator w motoryzacyjnym świecie szybkich zmian i wzrostu, daleko poza granicami dotychczas znanymi w tradycyjnych koncepcjach kupna i sprzedaży samochodów oraz ich obsługa serwisowa.
Ofensywa na portugalskim rynku wtórnym
Działalność Grupy PSA na całym świecie koncentruje się historycznie na swoich klientach. W rezultacie wielu klientów korzystających z innych marek nie wchodziło w zakres usług i propozycji Grupy. Należą do nich klienci, którzy używają niezależnych warsztatów do serwisowania i naprawy swoich pojazdów i kupowanych tam części zamiennych. Rynek tych części szacowany jest w Portugalii na 1,4 miliarda euro*.
Grupa PSA przyjmuje wielomarkową strategię obsługi rynku wtórnego. Robi to po to, by wejść na ten rynek, mając na celu zaspokojenie potrzeb wszystkich klientów posprzedażnych, niezależnie od ich budżetu, marki lub wieku pojazdu.
Zobowiązanie Grupy PSA w Portugalii opiera się na zasięgu globalnego rynku, podzielonego na trzy uzupełniające się osie:
– sieć wielokanałowa Grupy PSA: Euro Repar Car Service
– wielomarkowa oferta części zamiennych Eurorepar
– nowa marka dystrybucyjne Distrigo.
W 2020 r. Grupa PSA wejdzie do Portugalii na rynek niezależnych części zamiennych.
Wraz z rozszerzeniem w Portugalii, Grupa ma ambicję zwiększenia obrotu w zakresie części zamiennych o 16% do 2020 r., do poziomu 105 mln euro.
* Dane według CAE 45200
Nowa sieć Euro Repar Car Service w Portugalii
Serwis Euro Repar Car Service to pierwsza sieć wielokanałowa, którą Grupa PSA wdraża w Portugalii. Ta sieć serwisów samochodowych obejmuje obecnie 62 warsztaty działające w Portugalii, rozproszone na terenie całego kraju, a plany jej rozwoju przewidują rozszerzenie do 90 warsztatów w tym roku i do 150 w roku 2020.
W ujęciu globalnym istnieje już ponad 3.000 warsztatów działających na całym świecie, dlatego wielomarkowa sieć naprawcza i serwisowa kontynuuje proces ekspansji, pozostając na drodze określonej w planie Push to Pass: 10.000 warsztatów serwisowych Repar Car Service na całym świecie w roku 2021. Plan ambitny, ale z pewnością możliwy do zrealizowania.
Eurorepar, nowa marka części zamiennych
Zaprojektowana w celu wspierania wielomarkowej ofensywy marka części zamiennych Eurorepar posiada obecnie ponad 10.000 referencji produktów, obejmujące ponad 80% floty.
Aby poradzić sobie z plagą fałszowanych części zamiennych zalewających rynek – prawdziwego podziemia gospodarki w postaci części podrabianych, które nie dają gwarancji w zakresie bezpieczeństwa, poszanowania dla środowiska czy niespełniających obowiązujących wymagań – części marki Eurorepar są chronione przed etykiety bezpieczeństwa (struktura holograficzna, numer identyfikacyjny i niepowtarzalny kod QR).
Nowa marka dystrybucji Distrigo: wszystkie marki pod jednym szyldem
Distrigo to marka dystrybucji wielomarkowych części zamiennych, które Grupa PSA wprowadza na rynek w Portugalii. Przekłada się to na koncepcję wielomarkowej sieci naprawczej one stop shop, aby autoryzowane i niezależne warsztaty miały największą i najbardziej konkurencyjną ofertę wielomarkową na rynku.
Ofensywa handlowa i logistyczna znalazła swoje odzwierciedlenie w Europie dzięki otwarciu sieci 131 dystrybutorów, którzy już działają. Trzy z nich funkcjonują w Portugalii.
Oprócz oryginalnych części Peugeot, Citroën, DS i części linii Eurorepar, oferta Distrigo zostanie rozszerzona w 2020 r. na rynek części zamiennych niezależnych, obecnie szacowany w Portugalii na wartość 1,4 miliarda euro.
Zmiany w dystrybucji części w Portugalii
Aby wprowadzić tę bezprecedensową ofensywę na rynek wtórny w Portugalii, Grupa stała się pionierem w dystrybucji części i jest obecnie reprezentowana przez trzech dużych operatorów o szerokim zasięgu logistycznym i handlowym który obejmuje całe terytorium kraju i wszystkie kanały rynkowe:
– PSA Retail
– Gamobar
– Sofrapa
Celem tej wielomarkowej dystrybucji jest zaspokajanie potrzeb wszystkich typów klientów, niezależnie od marki i kanału dystrybucji (warsztat autoryzowany, niezależny itp.).
Grupa PSA w Portugalii, to m.in.:
– 4.690 bezpośrednich miejsc pracy;
– 23% udziału w rynku nowych samochodów (w tym Opel);
– 37% udziału w rynku lekkich aut użytkowych;
– 60.027 samochodów sprzedanych w 2017 roku;
– 53.600 samochodów wyprodukowanych w 2017 roku; to 32% całej krajowej produkcji aut;
– działalność Grupy odpowiada za 0,8% PKB Portugalii.
Krzysztof Gregorczyk; zdjęcia: Grupa PSA
Najnowsze komentarze