Grupa PSA opublikowała wyniki finansowe za pierwszy kwartał 2018. W ciągu pierwszych trzech miesięcy roku koncern zanotował wzrost przychodów na świecie o 44,2 proc.
W pierwszym kwartale 2018 roku, Grupa PSA zanotowała przychód w wysokości 18,18 mld euro. W tym samym okresie roku 2017 przychód firmy wyniósł 12,798 mld euro. Jest to wzrost o 44,2 proc. Oddział obejmujący trzy francuskie marki: Peugeot, Citroen i DS od początku stycznia do końca marca uzyskał przychód w wysokości 10,214 mld euro, co oznacza wzrost o 13,3 proc. w porównaniu z pierwszymi trzema miesiącami roku 2017. Do wyniku przyczynił się wolumen sprzedaży, zróżnicowana polityka w poszczególnych krajach oraz sukces nowych modeli Grupy PSA. Przychód firmy Opel/Vauxhall za pierwszy kwartał roku 2018 wyniósł 4,83 mld euro.
Na koniec marca 2018 roku Peugeot, Citroen i DS sprzedały łącznie 438.000 egzemplarzy pojazdów (z wyłączeniem rynku chińskiego) i jest to wzrost o 48.000 sztuk w porównaniu z tym samym okresem roku 2017. Sprzedaż Opla/Vauxhalla wyniosła 219.000 samochodów. Najlepiej sprzedającym się modelem Peugeota na świecie jest 208-ka, która rozeszła się w liczbie 81.752 egzemplarzy. Najpopularniejszym Citroenem jest model C3. W pierwszym kwartale 2018 roku sprzedano 57.485 sztuk tego pojazdu. Z kolei najczęściej wybieranym samochodem luksusowej marki PSA jest DS 3. Sprzedano 5.742 egzemplarze tego modelu.
Wzrost sprzedaży nastąpił we wszystkich regionach świata zarówno w Europie, jak i Afryce Środkowej, Ameryce Łacińskiej, Eurazji, Indiach i Chinach, a Grupa PSA sprzedała rekordowe 1,05 mln egzemplarzy samochodów.
Jean-Baptiste de Chatillon, szef finansowy Grupy PSA i członek zarządu powiedział: „Plan strategiczny Push to Pass i plan modernizacji Opla Vauxhalla są na dobrej drodze, aby znakomite wyniki stały się solidną podstawą na przyszłość.”
W Chinach Grupa poczyniła niewielkie postępy i wyszła z utrzymującego się w ostatnich w ostatnich latach spadku sprzedaży. Wzrost liczby zarejestrowanych pojazdów na największym rynku motoryzacyjnym na świecie wyniósł w pierwszym kwartale 2018 roku 1,8%.
Celem Grupy PSA na przyszłość jest osiągnięcie 4,5 proc. marży operacyjnej za okres 2016–2018 oraz wzrost marży operacyjnej do 6 proc. do roku 2021. Ponadto koncern chce uzyskać 10 proc. wzrost przychodów na koniec 2018 roku w porównaniu z rokiem 2015 oraz 15 proc. wzrost do roku 2021.
Najnowsze komentarze